سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پاسار شيشه سکوريت

از پاسار شیشه سکوریت چه می دانید؟

پروفیل پاسار شیشه سکوریت  که بیشتر با نام پروفیل شیشه سکوریت شناخته می شود. برای بسیار از کاربران و مشتریان ما سوال به وجود آماده است

که تفاوت پروفیل پاسار با شیشه سکوریت در چیست؟

معرفی پروفیل پاسار شیشه

امروزه نماهای شیشه ای طرفداران بی شماری دارد. بشر سالهاست که با شیشه آشناست و آن را می شناسد. شیشه سکوریت تمامی خواص شیشه را داراست. این محصول فوق العاده شفاف است ولی یک تفاوت مهم با شیشه های معمولی دارد؛ شیشه های سکوریت در برابر ضربه مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند. برای نگه داشتن شیشه ها در کنار هم به عنوان درب به فریم بندی نیاز داریم. مجموعه دیجی آلوم با تولید انواع فریم آلومینیوم و اجرای آن در پروژه های خود  توانسته رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

پاسار شیشه چیست؟

اگر بخواهیم به صورت عامیانه توضیح دهیم، منظور از پاسار شیشه یعنی فریم شیشه سکوریت که شیشه سکوریت در داخل آن قرار میگیرد. فریم شیشه سکوریت مدل های متفاوتی دارد که بسته به نیاز و کاربرد آن میتوانید از این پروفیل آلومینیوم پرکاربرد بهرهمند شوید.

جهت پاسخ به این سؤال که پاسار چیست می‌توان گفت فریم شیشه میرال یک ورقه فلزی از جنس آلومینیوم و یا استیل بوده که از ضخامت 2 سانتی‌متر شروع‌شده و تا 15 الی 20 سانت نیز می‌تواند ضخیم باشد. انواع پاسار شیشه سکوریت برای نگه‌داری شیشه استفاده می‌شوند و به‌صورت دوطرفه هستند، یعنی شیشه را در داخل خود نگه‌داشته و مانع از تکان خوردن شیشه و لرزش‌های مداوم می‌شوند. عملکرد دوم فریم شیشه نشکن مقاوم نمودن شیشه در برابر ضربه و فشار است چراکه از سه یا چهار طرف شیشه را محاصره کرده و استحکام شیشه را تثبیت می‌کنند.

در تمامی شیشه ها، ابتدا فریم شیشه میرال را بر روی دیوار و زمین نصب نموده و سپس جهت جلوگیری از لب پر شدن شیشه و چفت شدن کامل شیشه درون پاسار، از یک نوار پلاستیکی تحت عنوان لاستیک استفاده کرده و سپس شیشه را داخل پاسار شیشه میرال قرار می‌دهیم.

البته باید در انتخاب شرکت تولید کننده پاسار شیشه سکوریت به شدت دقت نمایید زیرا اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد مجبور خواهید شد اقدام به تعویض فریم شیشه نمایید.

 

فریم شیشه سکوریت

  • فریم شیشه سکوریت به‌عنوان پروفیل شیشه گیر و نگهدارنده شیشه سکوریت محسوب می‌شود که در صورت نصب پاسار شیشه سکوریت می توانید از کار محکمی برخوردار باشید.
  • فریم شیشه سکوریت در انواع مختلف موجود می‌باشد که پرکاربردترین آن پاسار U و پاسار M می‌باشد که در انواع رنگ‌های دلخواه در دسترس است.
  • فریم شیشه سکوریت با این‌که دارای ظاهری ساده می‌باشد، به عنوان جزء اصلی در نصب شیشه سکوریت به شمار می‌رود.
  • فریم شیشه سکوریت را می‌توان در ضخامت‌های متفاوت انتخاب و استفاده کرد که البته ضخامت مورد نظر بر پایه ضخامت شیشه می‌توان انتخاب کرد.

 

قیمت پاسار شیشه سکوریت | قیمت فریم شیشه سکوریت

جهت حفظ و نگهداری شیشه سکوریت دورتادور شیشه را فریم بندی می‌کنند. فریم 3.5 سانت دو تیکه نوار خور برای شیشه سکوریت یکی از قطعات مهم و پرکاربرد در صنعت شیشه سکوریت است. این فریم‌ها نمایی همانند درب اتوماتیک به درب‌های شیشه سکوریت دستی می‌دهد.

همچنین قیمت فریم شیشه سکوریت از استیل 304 قیمت بالاتری نسبت به استیل 201 دارد؛ زیرا مقاومت بالاتری دارد؛ و به وسیله آبکاری به استیل طلایی تبدیل‌شده است. این فریم‌ها در برابر رطوبت هوا و اکسیده شدن مقاومت بالایی دارد که این موضوع موجب جلب‌توجه و زیبایی بیشتر این دسته از فریم‌ها نسبت به فریم آلومینیوم گردیده است.

برای آویزان کردن شیشه سکوریت روی ریل اصلی ابتدا می‌بایست شیشه را فریم بندی نمود. مصرف پاسار شیشه آلومینیوم در درب شیشه‌ای به مراتب بسیار بالاتر از استیل می‌باشد. دور هر شیشه دو عدد پروفیل به‌صورت عمودی و دو عدد پروفیل به‌صورت افقی نصب می‌شود.

به پروفیل‌های افقی پروفیل بغل و به پروفیل افقی بالا و پایین شیشه به‌اصطلاح پروفیل کف گفته می‌شود. به کلیه موارد مونتاژ شده از فریم تا شیشه یک لت گفته می‌شود. معمولاً در هر کار درب شیشه‌ای برقی دو عدد لت متحرک و دو عدد لت ثابت در نظر گرفته خواهد شد. انواع پاسار شیشه از دو جنس آلومینیوم و استیل ساخته می‌شود.

 

زوار شیشه سکوریت | پروفیل شیشه سکوریت

پاسار شیشه سکوریت :یکی از قطعات مهم و پرکاربرد در صنعت شیشه سکوریت فریم شیشه سکوریت است. فریم‌ها قابلیت رنگ شدن دارند و از رنگ پودری الکترواستاتیک برای این امر استفاده می‌گردد. به‌طورمعمول این فریم در سه رنگ سفید، طوسی و بی‌رنگ در بازار موجود است را انتخاب و سفارش دهید.

امروزه فریم درب شیشه ای به منظور هماهنگی بیشتر با محیط پیرامون درب، در انواع مختلف استیل ضد زنگ و آلومینیومی روکش دار وجود دارد. به علت قرار گرفتن فریم در نواحی پیرامون شیشه و در معرض دید بودن آن تنوع بالای رنگ و طرح این فریم ها می تواند پاسخگوی تمامی سلیقه ها باشد و از ترکیب طرح های مختلف آن با شیشه می توان نماهای بدیع و منحصر به فردی را خلق کرد.

خلق نمای ظاهری زیبا و منحصر به فرد در کنار ایمنی و امنیت بالا درب های شیشه ای سبب شده است تا میزان توجهات به این محصول روز به روز افزایش یابد.

  • درب شیشه سکوریت محصولی تماماً شیشه است که در اشکال و ابعاد گوناکونی قابل سفارش است.
  • شیشه سکوریت به تنهایی نمی تواند به عنوان درب مورد استفاده قرار بگیرد و برای نصب و اجرای آن نیاز به قطعات و یراق آلات گوناگونی می باشد. یکی از مهم ترین این قطعات و یراق آلات که باعث فرم دهی و ایستادگی شیشه سکوریت به عنوان یک درب می گردد، فریم ها هستند.
  • فریم مانند یک عایق و حصار، تمام لبه های شیشه سکوریت را به صورت کامل می پوشاند.
  • داخل فریم نوارهای لاستیکی نرمی وجود دارد که از برخورد لبه های شیشه با قسمت بیرونی فریم که از جنس فلز است جلوگیری می کند و بدین ترتیب از ساییدگی و آسیب رساندن به شیشه جلوگیری می کنند.
  • بسته به نوع کاربرد درب این نوارهای لاستیکی نیاز به بازدیدهای دوره ای دارند و در صورت نیاز باید تعویض شوند؛ ولی خود فریم فلزی درب اگر از جنس مرغوب و با کیفیتی باشد تا سال های سال می تواند از شیشه ی  درب شما محافظت کند.

 

انواع پاسار شیشه میرال

انواع پاسار شیشه میرال عبارت‌اند از:

  • فریم درب اتوماتیک شیشه ای
  • فریم پافیلی
  • فریم 3.5 سانتی
  • پاسار یو – فریم یو
  • پاسار ام
  • پروفیل شیشه گیر

 

فریم درب اتوماتیک شیشه ای

فریم درب اتوماتیک شیشه ای بسیار پرکاربرد بوده و برای انواع درب اتوماتیک و حتی نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود. جنس فریم درب اتوماتیک شیشه ای از آلومینیوم بوده و در رنگ‌های مختلف ازجمله سفید، آنادایز و طلایی موجود است. رنگ سفید و طلایی معمولاً روکش استیل می‌باشند که در مقاله‌های قبل به‌طور کامل ذکر گردیده‌اند.

فریم درب اتوماتیک بسیار باکیفیت بوده و زیبایی خاصی دارد به همین جهت مشتریان خود را دارد. فریم درب اتوماتیک شیشه ای شامل دو عدد فریم ارتفاعی جهت کناره‌های درب و فریم کفی جهت بالا و پایین درب می‌باشد و در سایزهای مختلفی تولیدشده است. اصطلاحاً فریم باریک و فریم پهن نام دارند.

درصورتی‌که فریم باریک برای کار استفاده شود، فریم کفی برای درب‌های معمولی 8 سانت بوده و فریم ارتفاعی 3.5 سانت می‌باشد. اما در صورت استفاده از فریم پهن، فریم کفی 8 سانت و فریم ارتفاعی 6 سانتیمتری است.

نوع استفاده از فریم درب اتوماتیک شیشه ای فقط ازنظر عرضی متغیر است و متناسب باسلیقه‌های متفاوت می‌باشد. در صورت استفاده از فریم درب اتوماتیک شیشه ای برای درب‌های غیر اتومات تمامی لولاها باید توکار باشند.

 

فریم پافیلی

فریم پافیلی همان‌طور که از نامش پیداست شباهت بسیاری به‌پای فیل دارد و دلیل نام‌گذاری آن نیز از همین جهت است؛ یعنی از بالا باریک و از پایین پهن می‌شود. جنس فریم پافیلی از آلومینیوم است و در رنگ‌ها طلایی، سفید و نقره‌ای موجود می‌باشد. در هنگام استفاده از فریم پافیلی از ابتدا فریم‌ها توسط پیچ و ابزار مخصوص به زمین، دیوار و پروفیل آهنی وصل شده و سپس شیشه در داخل فریم پافیلی جایگذاری می‌شود. فضاهای خالی بین شیشه و فریم پافیلی با استفاده از نوار پلاستیکی پر می‌شود.

فریم پافیلی ارتفاع‌های متفاوتی دارد و از 5 سانت شروع می‌شوند. این اختلاف ارتفاع می‌تواند به جهت شکیل بودن فریم باشد از طرف دیگر فریم‌های پهن‌تر مقاومت بیشتری در برابر تحمل وزن شیشه‌ها دارند.

 

فریم 3.5 سانتی

فریم 3.5 سانتی متداول‌ترین فریم در بین رقیبان خود است و طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایل جذاب بودن فریم 3.5 سانتی نوار خور استحکام آن نسبت به فریم‌های یو و فریم ام است.

فریم 3.5 سانت نوار خور متشکل از:

  • فریم 3 سانتی
  • درپوش
  • نوار داخل فریم

بوده و به‌صورت بسیار قوی عمل نگه‌داری شیشه را انجام می‌دهد.

طرز کار بافریم 3.5 سانتی به این‌گونه است که فریم 3 سانتی به‌طور کامل در داخل دیوار یا زمین نصب می‌شود و نوار در دو طرف چپ و راست و در داخل فریم قرار می‌گیرد، سپس شیشه در داخل فریم و در بین نوارهای دو طرف ثابت می‌گردد. در مرحله آخر درپوش به‌طور کامل در کنار فریم 3 سانتی و در امتداد نوار کناری شیشه وصل می‌شود.

فریم 3.5 سانتی نوار خور نیز از جنس آلومینیوم بوده و در رنگ‌های سفید نقره‌ای و طلایی موجود است و به دو صورت کوره‌ای و انادایز ساخته می‌شود.

 

پاسار یو | فریم یو

پاسار یو یا فریم یو به شکل یک ورقه یو شکل است و از دو جنس آلومینیوم و استیل است. فریم یو استیل با استفاده از ورقه‌های استیل شکل خم‌شده و استفاده می‌شود. اما به سبب فرم و ضخامت کم، از استحکام کمتری نسبت به سایر فریم‌ها برخوردار است. جهت ثابت نمودن شیشه در داخل پاسار یو شکل از چسب آکواریوم استفاده می‌نمایند.

فریم یو به جهت خاصیت ضدزنگ بودن استیل برای شیشه های ثابت موجود در حمام و اماکنی که بخار و رطوبت هوا وجود دارد استفاده می‌شود.

 

پاسار ام

پاسار ام نیز همانند پاسار یو عمل می‌کند و بسیار شبیه به هم هستند اما پاسار ام به شکل ام بوده و شیشه در داخل آن قرار می‌گیرد. در هنگام استفاده از پاسار ام به نسبت پاسار یو شیشه بازی کمتری دارد و پاسار ام فقط آلومینیومی است و جنس استیل ان تولید نمی‌شود.

پاسار ام را درصورتی‌که دورتادور یک شیشه ثابت بچرخد به دوتکه ال مانند تقسیم می‌کنند و یک‌تکه را با استفاده از پیچ و تکه ال مانند دوم را با استفاده از چسب وصل می‌کنند. در غیر این صورت شیشه به‌طور کامل در داخل پاسار ام قرار نمی‌گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 4