سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
استقلال ۹۸ درصدی در تولید چینی، بلور و لوستر

استقلال ۹۸ درصدی در تولید چینی، بلور و لوستر

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان چینی و بلور و لوستر تهران:  چینی ایران در سطح جهانی در کمال قدرت و کیفیت قرار دارد.

به نقل از اتاق اصناف تهران، احمد رحمانی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان چینی و بلور و لوستر تهران گفت: در سال ۹۸ که رهبر معظم انقلاب آن را با عنوان رونق تولید نام گذاری نموده است و تاکید بر تولید دارد این صنف همواره در تلاش بوده تا در حوزه های مختلف از جمله سرمایه مادی، انرژی، خلاقیت و نیروی انسانی بسیار کارآزموده ای است را برای این کار کاملاً آماده ساخته است و تولیداتش روز به روز قویتر، زیباتر و با کیفیت بسیار مطلوبتری نسبت به سال قبل آماده شده و به بازار داخلی و در نهایت بازارهای هدف خارجی صادر شده است. چینی ایران در عرصه جهانی در کمال قدرت و کیفیت قرار دارد.

وی در ادامه افزود: اگر مدیران دولتی به تاکیدات رهبری توجه لازم را داشته باشند و ضرورت تولید و استقلال را با تمام وجود حس نمایند، برنامه هایی تدوین خواهند کرد تا تمامی موانع تولید را رفع نمایند بطوریکه دغدغه برای تولیدکننده از لحاظ طی طریق امورات ادارات داخلی نداشته باشند، تولید کننده نباید دغدغه تولید و تهیه مواد اولیه داشته باشد، بلکه تنها باید به تولید و عرضه خلاقیت در انواع طرحها و اشکال تولید داشته باشد ، اما درایران تولید کننده از همان ابتدای قدمهای اولیه تولید دغدغه همه چیز از جمله موافقت های ادارات مربوطه، تهیه ارز، بازار هدف، تهیه مواد اولیه، سازمان امور مالیاتی، بیمه ، حاملهای انرژی و … را نیز دارد که این از قدرت و انرژی تولید کننده کاسته و راندمان کارش را پایین می آورد.

رحمانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوستر در نیمه اول دی ماه اضافه کرد: طبق روال هر ساله که در دی ماه نمایشگاه لوستر برگزار می شود، امسال نیز این نمایشگاه در نیمه اول دی ماه با حضور بیش از ۲۵۰ تولیدکننده داخلی کشور، خصوصاً تولیدکنندگان استان تهران( پاکدشت، شهریار و قرچک و ورامین) انجام می گیرد، بر این اساس تمامی هماهنگی هایی لازم صورت پذیرفته است. این نمایشگاه در پنج سالن نمایشگاهی از مجموعه سالن های نمایشگاه بین المللی طی چهار روز برگزار می گرد؛ لذا از تمامی مسئولانی که دغدغه تولید، استقلال و پیشرفت کشور را دارند دعوت می کنم تا با حضور خود در این نمایشگاه و گفت و شنود مستقیم با تولیدکنندگان از نزدیک در جریان امور قرار گیرند و کمک کنند تا این موانع رفع شود، که اگر این چنین نشود کم کم مردم به سمتی سوق می یابند که تمایلی به تولید و یا استفاده از تولید ات داخلی را نخواهند داشت، چرا که موانع، انگیزه ها را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: در تولید چینی، بلور و لوستر از صفر تا ۹۸ درصد به استقلال رسیده و به دست تولیدکنندگان داخلی انجام می شود و ۲ درصد باقی مانده نیز به دستکاههایی مربوط می شود که این مهم را به ناچار باید وارد نماییم. امروزه تولید چینی با توجه به نوع لعابی که کاملاً با گذشته متفاوت است از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه اکنون چینی استخوانی با لعاب بسیار سبک تری ساخته می شود؛ همچنین در طرح ها و اشکال بسیار پیشرفت کرده و زیباتر شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 3 =