سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

چه رنگ‌هایی را می‌توان در کنار هم استفاده کرد؟ صرف اینکه رنگی را دوست داشته باشیم برای به کار بردن آن در دکوراسیون کافی نیست. برخی رنگ‌ها نباید با هم ترکیب شوند زیرا باعث خستگی و آشفتگی ذهنی خواهند شد. به همین دلیل در این بخش چند توصیه برای داشتن بهترین ترکیب رنگ‌ها را به شما ارائه خواهیم کرد.

 

  • ترکیب سفید با سایر رنگ‌ها

سفید تقریباً تنها رنگی است که با تمام رنگها سِت می‌شود.
سفید و سبز، سفید و آبی، سفید و زرشکی و … همگی زیبا و متناسب به نظر می رسند. پس اگر رنگ خاصی را مد نظر دارید و ترکیب مناسب آن را پیدا نمی‌کنید سفید بهترین مکمل خواهد بود.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زمینه، استفاده از رنگ سفید و استفاده از سایر رنگ‌ها برای جلوه بخشیدن به آن است.

  • ترکیب زرد با سایر رنگ‌ها

رنگ زرد نیز مانند سفید با اغلب رنگ‌ها سِت می‌شود و محیط را بزرگ‌تر و دل‌بازتر جلوه می‌دهد.

استفاده از این رنگ همراه با سایر رنگ‌ها محیط خانه را صمیمی‌تر و گرم‌تر کرده، احساس سرزندگی و شادابی را به همراه دارد و برای خانه‌های کوچک نیز مناسب خواهد بود.
در استفاده از این رنگ نباید زیاده‌روی کرد چراکه وجود بیش از اندازۀ رنگ زرد می‌تواند موجب ایجاد استرس و خستگی شود.

یکی از رنگ‌هایی که در کنار زرد ترکیبی زیبا به ‌وجود می‌آورد طیف‌های مختلف رنگ بنفش است.

  • کرم قهوه‌ای ترکیبی محبوب و همیشگی

محبوبیت رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون واقعیتی انکارناپذیر است و رنگی است که هرگز از مد نمی‌افتد. ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای همیشه شیک و جذاب بوده و هنوز هم بسیاری از افراد این ترکیب رنگ را برای دکوراسیون منزل خود می‌پسندند.

رنگ کرم و قهوه‌ای در کنار آبی یا فیروزه‌ای نیز ترکیبی زیبا خواهد بود چرا که آبی به‌عنوان یک رنگ سرد در کنار یک رنگ گرم مانند قهوه‌ای قطعاً زیبا جلوه می‌کند. رنگ قهوه‌ای روی لوازم چوبی حس یک دکوراسیون با محوریت سبک سنتی را برای ما القا می‌کند اما ترکیب آن با سایر رنگ‌ها به‌ویژه آبی ظاهری مدرن‌تر و فانتزی به آن می‌بخشد.

رنگ‌های جلوه بخش در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ‌های بسیار زیادی برای فضای داخلی منزل وجود دارند که از بین آنها می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک را برای کدام بخش از منزل به کار ببرید امری دشوار است. در زیر به تعدادی از رنگ‌ها که مورد تایید طراحان برای منزل است، اشاره کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید و رنگ مناسبی از میان آنها انتخاب کنید.

  • رنگ بژ

این رنگ بژ گرم است اما در خانواده‌ی رنگ‌ نارنجی قرار می‌گیرد. می‌توانید از این رنگ برای کل دیوارها استفاده کنید. رنگ‌های نارنجی و قرمز حس شادی به فضای خانه می‌دهند.

  • خاکستری کلاسیک

استفاده از رنگ خاکستری و نقره‌ای روشن در طراحی راهروی ورودی اتاق خواب‌های خانه شما با نورپردازی مناسب، جلوه خاصی هدیه می‌دهد.

  • ترکیب رنگ سبز تیره

کاملا متناسب با تن‌های خاکستری و خردلی است. رنگ سبز تیره به ما احساس تعادل می‌دهد و آرامش بخش نیز هست.

  • آبی تیره یا خاکستری مایل به آبی

آبی تیره و خاکستری مایل به آبی حال و هوای آرامش‌بخشی را به فضا می‌بخشد و مناسب اتاق خواب است.

  • رنگ یاسی

ترکیبی از صورتی ملایم و بنفش است. این رنگ نمایی شیک و چشمگیر به خانه می‌دهد و حس آرامش را در فضای خانه القاء می‌کند.

  • رنگ کرم

رنگی گرم و بسیار پر کاربرد و رایج است و یکی از بهترین ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون

برای طراحی ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی چندین فاکتور وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد، از قبیل:

  • نور
  • رنگ‌های حد وسط
  • رنگ‌های تیره

توجه به میزان نور در پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه ای در فضای اداری طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این نوع پارتیشن می‌توانید فضای بسیار خوب و نورگیری لازم را داشته باشید، ضمن اینکه می‌توانید در همه‌ی فضاها با هر نوع شکل و ظاهر از این نوع پارتیشن اداری استفاده کنید. این پارتیشن بندی هزینه‌ی زیادی لازم ندارد و می‌تواند محیط کار را بسیار شکیل‌تر و زیباتر و دلپذیرتر کند و از آن جهت که نور از شیشه عبور می کند باعث نورگیر شدن فضا و داشتن روشنایی کافی برای کارمندان خواهد بود.

می دانید که نور طبیعی لازمه ی یک محیط کاری است و نورهای مصنوعی هرگز نمی توانند تاثیر نور طبیعی را داشته باشند. اگر در محیط کاری و اداری خود نور را بسیار مهم می دانید این پارتیشن انتخاب مناسبی است. جهت اطلاع از میزان قیمت پارتیشن شیشه‌ای تماس با نمایندگی‌های فروش است.

استفاده از شیشه‎ رنگی

شیشه های لاکوبل برای طراحی شیک و جذاب دکوراسیون داخلی گزینه مناسبی هستند. از جمله موارد استفاده آن می‌توان به دیوارهای شیشه‌ای، میزهای شیشه‌ای، قفسه‌ها و کابینت‌های شیشه‌ای اشاره کرد. از شیشه‌های لاکوبل شفاف در نمای بیرونی ساختمان‌ها، نورگیرها و آینه‌کاری‌های داخلی بناهای سنتی استفاده می‌شود. می‌توان این شیشه‌ها را با چوب یا سنگ نیز ترکیب کرد و دکوراسیون زیباتری ایجاد کرد. این شیشه ها جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری هستند. همین طور به دلیل ایمنی بالا و ضد خش و نشکن بودن در مهد کودک‌ها و فضاهای آموزشی مختص کودکان برای زیباسازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

استفاده از تابلو شیشه‌ای

تابلوهای شیشه‌‌ای از جمله مواردی هستند که تاثیر بسزایی در طراحی دکوراسیون منزل و محل کار دارند. تابلوهای شیشه‌ای در انواع تابلوهای شیشه‌ای اکریلیک، سه بعدی، طرح دار، اسیدکاری شده، حکاکی شده و نورپردازی مخفی را می‌توان طراحی و اجرا کرد. تابلوهای شیشه ای از جمله محصولات شیشه‌ای تزیینی محسوب می‌شوند و شما می‌توانید خانه خود را با تابلوهای شیشه‌ای خیره کننده به کلی تغییر دهید. این وسیله زینتی مدرن با طرح‌های فوق‌العاده براق و زیبا در هر کجا که بخواهید آن را به نمایش بگذارید برجسته خواهد بود. تابلوها همواره در طراحی فضاهای داخلی، نقش پر رنگی را دارند و عنصری کارآمد در زینت بخشیدن به محیط داخلی هستند.

انواع تابلوها از تابلو فرش‌ها گرفته تا تابلوهای شیشه ای هر یک کارایی و زیبایی مخصوص به خود را دارند. تابلوهای شیشه ای یکی از انواع پرکاربرد تابلوها هستند. به دلیل تنوع طرح، اشکال مختلف اجرا و قیمت مناسب همیشه مد نظر هستند. برای مثال انواع تابلوهای یک تکه یا تابلوهای چند تکه، از طرح هایی هستند که کاربرد فراوانی دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = شانزده