سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

انواع آپارتمان با نمای شیشه ای

انواع آپارتمان با نمای شیشه‌‌ای

نمای شیشه‌ای امروزه در نمای خارجی ساختمان‌ها به طور مکرر استفاده می‌شود. شفافیت و روشنایی مشخصه جدایی ناپذیر ساختمان‌های امروزی است. در حال حاضر شیشه بیش از هر عنصر دیگری در معماری استفاده می‌شود. تلفیق شیشه و فلز باعث زیبایی ساختمان‌ها می‌گردد.

مهم ترین سیستم‌های نمای شیشه‌ای

  • نمای شیشه‌ای فریم لس
  • نمای شیشه‌ای اسپایدر
  • نمای شیشه‌ای کرتین وال

این ۳ نوع نما در واقع هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دار‌ند. نمای شیشه‌ای دوجداره که بدون فریم هستند و یا به ‌اصطلاح به آنها نمای شیشه‌ای فریم لس گفته می‌شود در واقع از زیباترین نوع‌های اجرایی شیشه هستند. این شیشه‌ها در واقع به حالتی یکپارچه و یکنواخت طراحی شده  و نمای ظاهری بسیار شیک و زیبایی دارد که در نوع خود منحصر به‌ فرد است. در این نوع اجرا دور تا دور شیشه فریم‌‌های که استفاده می‌شود دیده نمی‌شود و شما آنها را نمی‌بینید.

نمای شیشه‌ای اسپایدر که در واقع یکی از استانداردترین نماهای حال حاضر است بسیار ظاهری زیبا دارد و معایبی که در گذشته نماهای شیشه‌ای داشتند را می‌پوشاند. از مثبت‌‌ترین ویژگی نمای شیشه‌ای اسپایدر می‌توان گفت که در این سبک از شیشه‌هایی استفاده می‌شود که تشعشع نور خورشید را معکوس کرده و در واقع ضد تشعشع هستند. این نوع شیشه‌ها برای مناطق گرم که نور خورشید مستقیم به آنها می‌تابد بسیار مناسب‌اند. ویژگی مثبت دیگر اینکه در سبک اسپایدر شیشه‌‌های دوجداره و همچنین لمینت دوجداره بیشتر استفاده می‌شود که خود مزایای زیادی دارند.

نمای دیگری که این روزها از آن زیاد استفاده می‌شود نمای شیشه‌ای کرتین وال است که در واقع یک نوع خاص از شیشه محسوب می‌شود که محبوبیت بسیار زیادی دارد و محبوبیت آن ‌هم به‌خاطر عایق بودن آن است. این سبک عایقی برای رطوبت صدا و حرارت دارد.


شیشه برای ساختمان

  • زمانی که نمای یک ساختمان دارای پوششی با حداقل ۶۰ درصد از شیشه باشد، در این صورت این نما را نمای شیشه‌ای می‌گویند و در اجرای نمای شیشه‌ای باید به نکات زیر توجه کرد:
  • برای نمای شیشه‌ای، از شیشه‌های معمولی استفاده نمی‌شود زیرا این نوع نماها از نظر ایمنی خطرناک هستند چرا که در هنگام شکستن به قطعات ریز و درشتی خرد شده و احتمال پرتاب شدن شیشه و آسیب دیدن افراد وجود دارد.
  • شیشه از نوع سکوریت بر عکس شیشه معمولی با این که در موقع شکستن به قطعات ریز تبدیل می‌شود ولی پخش نشده و از نظر ایمنی به مراتب بهتر از شیشه معمولی عمل می‌کند.
  • در شیشه لمینت از یک چسب مخصوص استفاده می‌شود که بر اثر شکستن پراکنده نمی شود. به همین دلایل هم برای طراحی نمای شیشه‌ای ساختمان، استفاده از شیشه لمینت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

هزینه اجرای نمای شیشه‌ای

اما در ارتباط با قیمت نمای شیشه‌ای باید گفت که قیمت نمای شیشه‌ای در مدل‌های مختلف متفاوت است. برای مثال در نمای شیشه‌ای اسپایدر، قیمت این مدل نمای شیشه‌ای بر اساس اندازه و متر مربع آن است.

  • علاوه بر این عواملی مانند ارتفاع ساختمان، نوع شیشه و قطعه نگهدارنده شیشه و کیفیت ابزار در تعیین قیمت نمای اسپایدر نقش تعیین کننده‌ای را دارند. برای مثال از لحاظ قطعات نگهدارنده، در نمای اسپایدر، فین گلس از دیگر قطعات نمای شیشه‌ای اسپایدر مانند استیل و کابلی گرانتر است.
  • در انواع دیگر نماهای شیشه‌ای مانند نمای شیشه‌ای فریم لس، مساحت سطحی که باید نما شود، ناحیه و شهر مورد استفاده و شرکتی که سازنده نمای شیشه‌ای فریم لس بوده نیز اهمیت دارد.

در مجموع مواردی مانند نوع و کیفیت شیشه (تک جداره و دوجداره)، سکوریت یا لمینت بودن شیشه‌ها، تعداد شیشه نوع نمای شیشه‌ای (کرتین وال، فریم لس و…)، مساحت و ابعاد شیشه‌ها (ارتفاع و عرض نمای شیشه‌ای) و ضخامت آنها و کیفیت یراق آلات به کار رفته و از همه مهم‌تر کیفیت محصول و نام کشور سازنده در قیمت نمای شیشه‌ای تاثیرگذار است.

کارشناسان پیروزان شاپ در نصب و تکمیل انواع نمای خارجی ساختمان، از تخصص و تجربه لازم برخوردار بوده و می‌توانند نیازهای کاربران و مشتریان را برآورده کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 4 = چهار