سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
تاسیس دانشگاه علمی کاربردی صنعت شیشه در قزوین ضروری است

تاسیس دانشگاه علمی کاربردی صنعت شیشه در قزوین ضروری است

 

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) قزوین گفت: راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد رشته شیشه در استان قزوین ضروری است.

علی فضلوی در جشنواره و همایش بررسی نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه کشور که در سالن اجتماعات پارک علم و فنآوری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهارداشت:

با تدوین نقشه راه در صنعت شیشه کشور فعالیتهای آینده این صنعت بخوبی ترسیم شده است. فضلوی تصریح کرد: خوشبختانه مواد اولیه و منابع معدنی تولید شیشه در استان قزوین بوفور یافت می شود و در این زمینه خودکفا هستیم.

این مسئول بیان کرد: صادرات شیشه می تواند در تولید ثروت ملی نقش مهمی ایفا کند که با تشکیل کانون دانش و صنعت شیشه کشور زمینه بررسی کارشناسی طرح بخوبی در استان و کشور فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فنآوری تصریح کرد: صنعت شیشه ابعاد مختلفی دارد و شیشه های جام، اپتیک، مظروف، ساختمان، خودرو، تزئینی ظرفیت های خوبی است که می تواند به سودآوری اقتصادی کمک کند.

وی گفت: تشکیل مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد در استان قزوین می تواند به پویایی این صنعت کمک کند. فضلوی تصریح کرد: با تدوین سند توسعه صنعت شیشه کشور علاوه بر تهیه نقشه راه یکی از پلهای ارتباط صنعت و دانشگاه نیز شکل می گیرد و حضور همه صنعتگران این بخش و صاحبان فکر و اندیشه را ممکن خواهد کرد.

این مسئول یادآورشد: راه اندازی این واحد دانشگاهی ضمن پشتیبانی علمی از صنعت شیشه زمینه تقویت بنیه علمی کارشناسان و علاقمندان به این صنعت با علم و تکنولوژی روز را فراهم خواهد کرد. استان قزوین با تولید 750 هزار تن انواع شیشه 25 درصد نیاز کشور را تامین می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − 3 =