سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

تعویض شیشه پنجره

تعویض شیشه پنجره، بله یا خیر؟

هنگامی که پنجره هایتان مه آلود، دارای نشتی، ترک خورده یا شکسته است، یا در غیر این صورت در هر صورت وظیفه مورد نظر خود را انجام نمی دهند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می خواهید تعویض شیشه پنجره را امتحان کنید؟ آیا لازم است شیشه را تعویض کنید؟ با ما همراه باشید!

این یک انتخاب دشوار است که بر این عقیده است که یک مسئله مهم است. همه عوامل مساوی هستند، به احتمال زیاد اکثر مالکان خانه تعویض را به جای تعمیر انتخاب می کنند. اما هزینه عاملی است که این مسئله را به یک معضل واقعی تبدیل می کند. با نصب پنجره های جدید. تعمیر پنجره های دو جداره یا سه جداره دشوارتر است. در بعضی موارد، تعمیر حتی ممکن نیست.

بنابراین، چه زمانی می توانید شیشه پنجره خود را تعمیر یا تعویض کنید؟

تعمیر:

  • شیشه ترک خورده یا شکسته
  • مولیون های شکسته روی پنجره های تک جداره
  • خطوط آهسته یا گیر کرده پنجره
  • کلاهک قطره ای خارجی وجود ندارد یا آسیب دیده است
  • پوشش ضعیف پنجره خارجی
  • نشت جزئی آب

 

تعویض شیشه پنجره:

  • پنجره های مه آلود با تراکم داخلی
  • مانتین / مولیون مصنوعی داخلی ضعیف
  • مشکلات ساختاری
  • نشت عمده آب

چه زمانی پنجره خود را تعمیر کنید؟

شیشه ترک خورده یا شکسته

ایمنی و قدرت بینایی در تصمیم گیری برای تعویض پنجره در هنگام خراب بودن شیشه نقش دارند. شیشه های تک جداره را می توان به طور موثر و ارزان توسط صاحب خانه یا یک لعاب اصلاح کرد.

وقتی یک شیشه چند تایی شکسته یا ترک خورد، به دنبال جایگزینی ارسی باشید. اما اگر مدت طولانی است که مشکلات پنجره را تحمل می کنید ، این ممکن است بهانه خوبی برای جایگزینی کل پنجره باشد.

Muntins یا Mullions شکسته

مانتین ها و مولیون های پوسیده یا تقسیم شده که شیشه ها را در پنجره های تک جداره نگه می دارند، باید دوباره ساخته شوند. کسانی که بتواند از دست رفته یا شکننده ای دارند و شیشه های شیشه را در جای خود نگه می دارند به راحتی قابل رفع هستند. پس از پاک کردن شیشه و تمیز کردن محل، شما بتونه تازه می مالید و سپس شیشه را با نقاط جدید لعاب محکم می کنید.

وقتی شیشه گیر کرده است

یک مشکل معمول پنجره های قدیمی، ارسی های بالا یا پایین است که قادر به حرکت نیستند. این می تواند به دلیل چند لایه رنگی باشد که ارسی و قاب را پل می کند ، و این دو را در کنار هم نگه می دارد. یا ممکن است ارسی از مسیر خارج شده باشد.

وقتی به سختی بتوان ارسی ها را جمع کرد، علت آن معمولاً شکسته شدن بندهای روی وزن ارسی است. برای ارسی های نوع فنر، ممکن است فنر از کار افتاده یا شل شده باشد و این نوع مشکل برطرف می شود.

پوسیدگی
پدرپوش قطره ای سپر خارجی در بالای پنجره است. این یک تعمیر آسان است که بیشتر افراد خودتان می توانند انجام دهند. کلاهک های قطره ای آلومینیوم بدون زنگ زدگی و بدون زنگ زدگی را می توان تقریباً در تمام مراکز خانگی خریداری کرد ، در جای خود میخ کوب کرده و سپس درزگیری کرد.

بدنه پنجره خارجی

محفظه خارجی شل، ترک خورده، پوسیده یا از بین رفته جذاب نیست و می تواند منجر به آسیب دیدگی در پنجره شود. پوشش آسیب دیده به تنهایی جایگزین پنجره نمی شود.

پوشش خارجی چوب اولیه در بیشتر مراکز خانگی یافت می شود. صاحبان خانه می توانند پوشش موجود را برداشته و پوشش جدید را جایگزین آن کنند. به یاد داشته باشید که چوب های مقدماتی در برابر هوا مقاوم نیستند. باید سریعاً پس از نصب با رنگ درجه خارجی رنگ آمیزی شود. محصولات وینیل و پی وی سی با نگهداری کم نیز برای این کاربرد موجود است.

نشت جزئی آب

وقتی آب داخلی در نزدیکی ناحیه پنجره تشخیص داده می شود ، اغلب از اطراف پنجره می آید نه از پنجره.

ناودانها و لوله های تخلیه ضعیف می توانند آب را به سمت پنجره ها مجبور کنند. منظور از مهر و موم پنجره این است که آب را مهار کند ، اما آب را با چنین نیرویی بالا نگه ندارد. سیستم زهکشی خود را دوباره مسیریابی کنید و ببینید آیا این مسئله تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

چه زمانی پنجره خود را جایگزین کنید؟

مه آلود شدن

پنجره های مه آلود به دلیل متراکم شدن آب در داخل IGU دو صفحه یا سه لایه ، یا واحد شیشه ای عایق شده در پنجره شما ایجاد می شوند.

پنجره های امروزی این IGU خودکفا را در خود جای داده اند. بنابراین، برخلاف پنجره های چند شیشه ای گذشته ، که شیشه ها را توسط یک لعاب قرار داده بودند ، IGU ها مهر و موم شده و دائمی هستند. یک شخص خودکار یا حتی یک تکنسین صالح پنجره نمی تواند IGU را بریزد و آن را از نو بسازد. حذف و جایگزینی تنها گزینه است.

معنای این امر برای صاحب پنجره های مه آلود این است که IGU ها به طور کلی یک پروژه همه یا هیچ هستند. حداقل ، در بعضی موارد ، شیشه های پنجره IGU جداگانه را می توان از یک شرکت شیشه سفارش داد و جایگزین کرد.

آیا می توان مشکل یک پنجره مه آلود را برطرف کرد؟

یک صنعت خاص با ایجاد سوراخ های کوچک در شیشه، از بین بردن هوای مرطوب داخل IGU و سپس آب بندی مجدد شیشه ، پنجره های مه آلود را برطرف می کند. بنابراین ، این می تواند انجام شود. اما تعداد کمی از شرکت ها در دسترس هستند که این کار را انجام دهند که جایگزینی ارسی یا پنجره عملی تر است.

مشکلات ساختاری

وقتی ساختار بیرونی پنجره خراب است ، زمان خرید یک پنجره جدید فرا رسیده است. در بعضی موارد ، اطراف پنجره نیز ممکن است بد شکل باشد: گل میخ ، غلاف خانه ، سایدینگ و عایق.

این امر هم به جای تعویض پنجره و هم برای بازسازی قسمت های دیوار حکم می کند. در این حالت ، شما از یک پنجره ساخت و ساز جدید استفاده خواهید کرد ، نه از یک پنجره جایگزین.

نشت عمده آب

نفوذ بیش از حد آب به اطراف پنجره ممکن است بدین معنی باشد که پوشش پنجره خارجی شما بد است. این مسئله نه چندان مسئله پنجره بلکه مسئله ای است که باید با نمای بیرونی شما به عنوان یک کل انجام شود. اما اگر ثابت شود که آب از پنجره می آید ، احتمالاً زمان آن فرا رسیده که خرید پنجره های جدید را شروع کنید.

Muntins یا Mullions مصنوعی شکسته در IGU

مونتین ها و مولیون ها تکه های چوب جدا کننده شیشه های شیشه هستند. اگر اینها مونتین ها و مولیون های مصنوعی هستند که فقط برای جلوه دادن بین دو صفحه شیشه تنظیم شده اند ، نمی توانند جایگزین شوند. اما نکته خوب این است که بر عملکرد پنجره شما تأثیری نخواهد گذاشت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 8 = یک