سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
انواع آینه

راهنمای خرید انواع آینه های مناسب برای کنسول

آینه کنسول یا میز کنسول جزو وسایل تزئینی خانه است که در اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی یا راهرو کاربرد دارد. آینه کنسول‌ها بهترین مکان برای گذاشتن وسایل تزئینی مثل گلدان، عکس‌ها و دیگر وسایلی است که نشان‌دهنده‌ی روحیات خاص شما است و به خانه حال و هوایی خودمانی، گرم و صمیمانه می‌دهد. به جز شخصی‌سازی کردن خانه، گذاشتن آینه کنسول‌ها در راهرویی باریک و کوچک خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. آینه کنسول‌ها انواع و اندازه‌های مختلفی دارد و با مصالح متفاوتی هم ساخته می‌شود. آینه کنسول سلطنتی و آینه کنسول اسپرت دو مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها هستند و آینه کنسول چوبی نوعی از میز کنسول است که سالیان سال مهمان خانه‌ها بوده است.

از آن‌جا که آینه کنسول‌ها معمولا بعد از سایر مبلمان خریده می‌شود، انتخاب بهترین مدل آن شاید کمی گیج‌کننده باشد. در متن زیر سعی کرده‌ایم ویژگی‌های انواع آینه کنسول‌ها و کاربردی که شاید مدنظر شما باشد را بررسی کنیم.

نکاتی که باید پیش از خرید در نظر داشته باشید

  • قبل از خریدن میز کنسول باید درمورد مکان قرارگیری آن تصمیم‌گیری کنید و پس از تصمیم‌گیری فضای مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید. دانستن ابعاد فضای مدنظرتان باعث صرفه‌جویی در وقت و پول‌تان می‌شود.
  • آینه کنسول‌ها گاهی پشت سر مبل گذاشته می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید میز کنسول‌تان را پشت مبل بگذارید، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید.
  • نکته‌ی دیگری که حین خرید میز کنسول به شما کمک می‌کند، برآورد بودجه‌ است. اگر بدانید چه‌قدر قرار است هزینه کنید، گزینه‌های مدنظرتان محدودتر می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید.
  • معمولا افراد در انتخاب آینه کنسول‌ها به سایر مبلمان توجه می‌کنند و سعی می‌کنند طوری انتخاب کنند که با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد.
  • اما اگر تصمیم دارید میز کنسول را به نقطه‌ی کانونی اتاق تبدیل کنید که از نظر بصری چشم‌گیر باشد بهتر است سبکی متفاوت با سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.
  • مطلب دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه کنید، رنگ آینه کنسول‌ها است. اگر اتاق‌تان کوچک است بهتر است سراغ رنگ‌های روشن چوبی بروید تا اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.
  • و آخرین نکته‌ای که پیش از خرید میز کنسول باید درنظر بگیرید کاربرد آن است. اگر بنا است میزتان را در راهروی نزدیک در بگذارید، داشتن کشو و کابینت به کاربردی‌تر شدن آن کمک می‌کند و فضای اضافه‌ای در اختیار مهمانان و اعضای خانواده می‌گذارد که بتوانند وسایل‌شان را قرار دهند.

 

 

قبل از خریدن میز کنسول باید درمورد مکان قرارگیری آن تصمیم‌گیری کنید و فضای مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید، با اندازه‌گیری در وقت و پول شما صرفه‌جویی می‌شود.

 

انواع سبک آینه کنسول‌ها

سبک هر اتاق به خانه حس و حال و زندگی می‌دهد و به صورت مستقیم نشان‌دهنده‌ی علایق شخصی و سبک زندگی شما است. خوشبختانه در انتخاب سبک هیچ درست و غلطی وجود ندارد و چیزی که شما دوست باشید، بهترین انتخاب است. آینه کنسول‌ها هم مثل سایر مبلمان خانه سبک‌ها متنوعی دارند که شاید انتخاب از میان آن‌ها کمی دشوار باشد. بنابراین تقسیم‌بندی آن‌ها به گروه‌های مختلف از جمله آینه کنسول سلطنتی و آینه کنسول اسپرت به شما کمک می‌کند راحت‌ترین تصمیم بگیرید. این تقسیم بندی عبارت است از:

  • سلطنتی
  • اسپرت
  • مدرن
  • ترکیبی

 

آینه کنسول سلطنتی

آینه کنسول سلطنتی معمولا از چوب‌های تیره مثل قهوه‌ای سوخته یا چوب‌های متوسط مثل فندقی ساخته می‌شود. آینه کنسول سلطنتی معمولا با جزئیات استادانه و هنرمندانه مثل منبت‌کاری، چوب‌های خراطی شده، پایه‌های کار شده و دسته‌های برنجی برای کشو و کابینت ساخته می‌شوند. آینه کنسول سلطنتی معمولا بزرگ‌تر از سایر انواع است و ظاهری مجلل دارد. با این اوصاف اگر مبلمان شما سلطنتی است و فضای کافی هم دارید آینه کنسول سلطنتی بهترین انتخاب برای شما است.

آینه کنسول اسپرت

تمرکز آینه کنسول‌های اسپرت بیشتر روی کاربردی بودن و ظاهر است. خطوط و شکل کلی آینه کنسول اسپرت خطی است اما گوشه‌های گرد و نرم‌تر هم در آن دیده می شود. آینه کنسول اسپرت ظاهر آرام‌تری نسبت به آینه کنسول سلطنتی دارد و معمولا از چوب‌های روشن یا متوسط ساخته می‌شود.

آینه کنسول مدرن

میزهای کنسول مدرن معمولا از اشکال هندسی که غالبا قرینه هم نیستند و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و مصالح جدید ساخته می‌شوند. میز کنسول مدرن معمولا از شیشه یا کروم ساخته می‌شود. همچنین خطوط صاف یا کاملا گرد در آن دیده نمی‌شود و اشکال هندسی دیگر مانند چندضلعی‌ها مورد توجه طراحان آینه کنسول‌های مدرن هستند.

آینه کنسول ترکیبی

میز کنسول ترکیبی به این نام خوانده می‌شود چون غالبا ترکیبی از سبک‌های مختلف به‌خصوص آینه کنسول سلطنتی و آینه کنسول اسپرت است. آینه کنسول‌های ترکیبی ظاهری کمتر تجملی دارند اما ساده‌ی ساده هم نیستند. مزیت آینه کنسول‌های ترکیبی این است که هم با مبلمان اسپرت و هم با مبلمان سلطنتی هماهنگی دارند. ضمنا آینه کنسول‌های ترکیبی راحت و کاربردی هستند. از نظر ظاهری آینه کنسول‌های ترکیبی خطوط کلاسیک و گوشه‌های گرد دارد و از چوب‌های متوسط و تیره ساخته می‌شوند.

جنس آینه کنسول‌ها

آینه کنسول‌ها اگر در اتاق نشیمن باشند محل قرارگیری وسایل تزئینی یا روشنایی است و اگر در راهرو باشد محل قرار دادن کلیدها و وسایل این چنینی محسوب می‌شود. بنابراین باید محکم و در عین حال زیبا باشد. حین انتخاب میز کنسول سطح میز را درنظر بگیرید. برخی تولیدکننده‌ها آینه کنسول‌های چوبی تولید می‌کنند اما برای سطح از چوب استفاده نمی‌کنند و در عوض به مصالح دیگری مثل سنگ، شیشه و چرم روی می‌آورند.

آینه کنسول چوبی متداول‌ترین نوع میز کنسول است اما آینه کنسول‌های شیشه‌ای یا گرانیتی هم این روزها پرطرفدار شده‌اند. با مصالح آینه کنسول‌ها بیشتر آشنا شوید:

آینه کنسول چوبی

آینه کنسول چوبی جزو مبلمانی است که سال‌های سال در خانه‌ی شما می‌ماند و از مد نمی‌افتد و زیبایی‌اش را هم از دست نمی‌دهد. آینه کنسول چوبی پایدار هم هست و عمر طولانی دارد. در ساخت آینه کنسول چوبی سخت معمولا از چوب درخت‌های راش، بلوط و افرا استفاده می‌شود. آینه کنسول چوبی نرم‌تر را هم معمولا با چوب درختان کاج و سدار تولید می‌کنند. اصطلاح سخت و نرم البته ربطی به جنس چوب ندارد و چوب سخت به درختانی گفته می‌شود که برگ‌ریزان دارند و چوب نرم مخصوص درختانی است که برگ‌ریزان ندارند و همیشه سبز هستند.

آینه کنسول‌های فلزی

میز کنسول فلزی معمولا از آهن، آلومنیوم استیل و دیگر انواع آلیاژ فلزات ساخته می‌شود. سطح میز کنسول فلزی معمولا شیشه‌ای است.

از آنجا که میز کنسول فلزی می‌تواند از انواع آلیاژ فلزات تولید شود، ترکیب فلزات در پایداری و مرغوبیت میز کنسول نقش دارند. هر تولیدکننده هم ترکیب ویژه‌ی خود را دارد. مزیت میز کنسول فلزی پایداری و راحتی نگهداری است.

آینه کنسول‌های فلزی بدون در نظر گرفتن سبک ظاهری شیک و خاص است.

 

میز کنسول فلزی معمولا از آهن، آلومنیوم استیل و دیگر انواع آلیاژ فلزات ساخته می‌شود.

 

آینه کنسول‌های شیشه‌ای

شیشه هم جزو مصالح محبوب برای سطح میز کنسول است و بیشتر در آینه کنسول‌های مدرن استفاده می‌شود. اگر تصمیم به خرید میز کنسول شیشه‌ای گرفتید، میزی انتخاب کنید که با شیشه‌ی حرارت‌دیده ساخته شده باشد. این نوع شیشه در صورت شکستن خطر کم‌تری دارد.

آینه کنسول‌های سنگی

میز کنسول سنگی هم در دکوراسیون مدرن طرفدار دارد. مصالح ساخت میز کنسول سنگی معمولا از سنگ‌های مرمر، گرانیت و سنگ لوح انتخاب می‌شود.

آینه کنسول‌های سنگی زیبایی و جذابیت خاصی دارند و با توجه به نوع و رنگ سنگ می‌توان آن را با سایر مبلمان خانه هماهنگ کرد.

اندازه آینه کنسول‌ها

ابعاد میز کنسول متفاوت است. معمولا طول آینه کنسول از ۸۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر و عرض آن ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متر است. آینه کنسول سلطنتی بزرگ‌تر است و فضای بیشتری هم نیاز دارد اما آینه کنسول اسپرت معمولا کوچک‌تر و جمع‌وجورتر است.

انواع کاربرد آینه کنسول‌ها

در انتخاب مبلمان خانه، ظاهر اهمیت زیادی دارد اما از کاربرد نباید غافل شد. برای اینکه بعد از خرید میز کنسول بیشترین رضایت را از آن داشته باشید بهتر است میز کنسول را طوری انتخاب کنید که هم به سایر مبلمان بیاید و هم با سبک زندگی شما هم‌خوانی داشته باشد. پیش از خرید آینه کنسول‌ها به انتظارتان از آن فکر کنید؛ قرار است وسایل تزئینی رویش بگذارید یا محلی برای گذاشتن وسایل شما مثل کلید، دستکش و کلاه است؟ خرید میز کنسول کاربردی موجب صرفه‌جویی در هزینه هم می‌شود.

آینه کنسول‌های نگهدارنده

این نوع میزهای کنسول جزو بهترین انواع است چون فضای اضافی برای قرار دادن وسایل دراختیار شما قرار می‌دهد.

آینه کنسول‌های نگهدارنده معمولا کشو و کابینت دارند و این کشو و کابینت طوری طراحی شده که به ظاهر آینه کنسول‌ها آسیب نزند و زیبایی آن را کاهش ندهد.

آینه کنسول‌های نگهدارنده از مصالح مختلفی ساخته می‌شود که آینه کنسول‌های چوبی متداول‌ترین این مدل هستند.

 

کنسول‌های مدرن

 

 

برای اینکه بعد از خرید میزهای کنسول بیشترین رضایت را از آن داشته باشید بهتر است میز کنسول را طوری انتخاب کنید که هم به سایر مبلمان بیاید و هم با سبک زندگی شما هم‌خوانی داشته باشد.

 

آینه کنسول‌های نوشیدنی

آینه کنسول‌های نوشیدنی طوری طراحی شده که بتوانید بطری‌های نوشیدنی و ظروف خوراکی‌های کم‌حجم عصرگاهی را روی آن جای دهید. این مدل میز کنسول برای اتاق نشیمن و به خصوص مهمانی‌های عصرانه بسیار مناسب است.

آینه کنسول‌های دکوری

آینه کنسول‌های دکوری همان‌طور که از نامش پیداست می‌تواند در اتاق پذیرایی قسمتی از وظیفه‌ی دکور را به عهده بگیرد. معمولا روی این نوع میز کنسول گلدان یا سایر ظروف تزئینی قرار می‌گیرد و آینه‌ی آن ممکن است دیواری یا متصل به خودش باشد.

چند نکته برای زیبایی و جلوه‌ی بیشتر میز کنسول:

  • میز کنسول نقطه‌ی کانونی بسیاری از اتاق‌ها است و می‌توان با اضافه کردن آباژوری کوچک هم نور خانه را بیشتر کرد و هم آباژور را به عنوان شی‌ای تزئینی روی میز قرار داد.
  • اگر میز کنسول را به دیوار می‌چسبانید زیبایی دیوار پشت در جلوه‌ی میز تاثیرگذار است.
  • اگر آینه کنسول خریده‌اید آینه وظیفه زیبایی را انجام می‌دهد اما اگر آینه ندارد، می‌توانید خودتان یک یا چند آینه‌ی دیواری روی دیوار نصب کنید.
  • تابلوهای نقاشی و سایر آثار هنری هم گزینه‌های خوبی برای دیوار پشت کنسول هستند.
  • خلوت نگاه داشتن روی آینه کنسول‌ها در زیبایی آن موثر است. حواس‌تان باشد روی میز کنسول را بیش از حد پر نکنید و تعادل را رعایت کنید. بهترین حالت برای میز کنسول این است که ۲۵ تا ۵۰ درصد آن خالی باشد.
  • هنگام خرید آینه کنسول‌ها به رنگ آنها توجه کنید. شاید حین خرید به رنگ پاستلی توجه شما را به خود جلب کند و اصطلاحا چشم‌تان را بگیرد اما اگر مبلمان شما سلطنتی هستند و میز کنسول قرار است کنار آن‌ها قرار بگیرد، این انتخاب خوبی نیست و بهتر است آینه کنسول‌های سلطنتی انتخاب کنید. برعکس این قضیه صادق است و در اتاق نشیمنی که مبلمان ساده و اسپرتی دارد، آینه کنسول‌های اسپرت هماهنگی بیشتری به نسبت آینه کنسول‌های سلطنتی دارد.

روی آینه کنسول‌ها چه وسایلی بگذاریم؟

وسایلی که قرار است روی آینه کنسول‌های چوبی یا فلزی شما قرار بگیرند به سلیقه‌ی شما بستگی دارند. اما چند شی وجود دارد که امتحان‌شان را پس داده‌اند و روی هر کنسولی از آینه کنسول‌های سلطنتی تا آینه کنسول‌های اسپرت زیبا می‌شوند.

این شی‌ها شامل گلدان با یا بدون گل، قاب عکس، ظروف عتیقه، شمع و بشقاب‌های تزئینی هستند. در انتخاب این اشیا به ارتفاع و ابعاد آن‌ها توجه کنید. مثلا گلدانی که ارتفاع زیادی داشته باشد از جلوه‌ی میزهای کنسول کم می‌کند.

جمع بندی آینه کنسول

  • پیش از خرید ابعاد فضایی که قرار است میز در آنجا قرار بگیرد را اندازه بگیرید.
  • حین خرید به کاربرد آینه کنسول‌ها دقت کنید.
  • هماهنگی میز کنسول با سایر مبلمان خانه از نظر رنگ و جنس به زیبایی بیشتر خانه شما کمک می‌کند.
  • آینه کنسول‌های سلطنتی گران‌ترین نوع است و آینه کنسول‌های اسپرت قیمت‌های معقول‌تر و بازه‌ی قیمتی متنوع‌تری دارد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 3 =