سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

رنگ سال 2022

رنگ سال 2022 چه رنگی شد؟

شرکت پنتون رنگ سال 2022 را اعلام کرده و کمپانی پنتون رنگ very peri را به عنوان رنگ سال 2022 معرفی کرد. very peri یک رنگ آبی بنفش به رنگ گل پریوش است. در سال ۲۰۲۲ وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده اند. از اهداف پنتون برای انتخاب این رنگ های فعال برای ترند رنگی بهار و تابستان سال 2022 این است که این رنگ ها الهام بخش بزرگی برای روحیه و زیبایی استایل باشند.

 

رنگ سال 2022 در ایران

در سال ۲۰۲۱، دو رنگ زرد و خاکستری رنگ سال اعلام شد و رنگ سال 2022 نیز حتما مانند سال گذشته دو رنگ ترکیبی انتخاب می شود. علاقه مندان حتما این مقاله را دنبال کنند و ما بعد از اعلام رنگ سال این مطلب را بروزسانی خواهیم کرد. شرکت پنتون هر سال به معرفی رنگ پرداخته و گفته میشود که انتخاب رنگ به اقتضای اتفاقاتی که در طی سال قبل سبب تغییر و تحول جهان شده است انجام می شود.

رنگ سال 2022

بلایای طبیعی، جنگ، بیماری و عواملی از این قبیل می توانند بر فرایند انتخاب رنگ سال اثر گذار باشند. «لئاتریس آیزمن» مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره این انتخاب‌ها گفت: استفاده ما از رنگ، با روحیه فرهنگی مان ارتباط مستقیم دارد. همان طور که ما آینده جدیدی را کشف می‌کنیم، به دنبال فرصت‌هایی هستیم تا کاری کاملا متفاوت انجام دهیم. این‌ها رنگ‌هایی هستند که تمایل ما به شکستن مرزها را برآورده می‌کنند. همان تمایلی که در حقیقت نیاز مشتاقانه ما به خلاقیت سرزنده و بیان بصری بدون محدودیت است و ما در حال ورود به این زمان هستیم.

 

رنگ سال 2022 چگونه انتخاب می‌شود؟

حتما این سوال برای شما پیش آمده که فرآیند انتخاب رنگ سال به چه صورت است؟ هرساله شرکت پنتون در ماه‌های می و نوامبر یک جلسه را با حضور نمایندگان مختلف از سراسرجهان برگزار می‌کند. این جلسه قوانین خاص خود را دارد، برای مثال مکان برگزاری آن یک اتاق کاملا سفید است تا رنگ‌های محیطی هیچ ایده‌ای را به نمایندگان القا نکند. البته دراین جلسه نمایندگان می‌توانند اشیایی را که رنگ‌های الهام بخشی دارند را به سایر اعضا نشان بدهند و بدین ترتیب طی دو روز متوالی رنگ سال انتخاب می‌شود.

 

تاریخچه شرکت پنتون

پنتون (PANTONE ) نام شرکتی واقع در شهر کارلستات نیوجرسی است که در زمینه چاپ، تولید رنگ و رنگ شناسی در سراسر دنیا معتبر و مشهور است. این شرکت با بیش از ۴۰ سال سابقه، الهام بخش بسیاری از برندها، صنعت مد و فشن، طراحی داخلی و تولید بسیاری از لوازم و ابزار است. رنگ و سایه های پاستیلی معرفی شده توسط پنتون برای سال ۲۰۲۲ به شرح زیر است.

پالت رنگ سال 2022 پنتون:

  • رز مرجانی، تناژ رنگی گل‌ها
  • صورتی آدامس بادکنکی
  • صورتی پاستلی
  • شکوفه ارکیده
  • رنگ زرد روشن
  • کهربایی
  • سبز
  • کوارتز قهوهند
  • قهوه‌ای سودانی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 1 =