سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
ساخت و ساز با دوام با شیشه

ساخت و ساز با دوام با شیشه

پنجره ­های شیشه ­ای فرصت­های طراحی هیجان انگیزی خلق می­ کنند، زیرا در کنار ایجاد نمای زیبا می­توانند اتاق­ها را به فضاهای گسترده و پر نور تبدیل کنند. در ادامه به ساخت و ساز پایدار با شیشه اشاره می کنیم

مشتریان طرح­های شیشه­ ای را دوست دارند؛ زیرا به ارائه طرح­های زیبایی منجر می­شوند که به طور یکپارچه میان محیط­های داخلی و بیرونی ارتباط برقرار می­ کنند و روانی و زیبایی ساختمان را افزایش می­دهند.

با این حال، در مسیر استفاده از شیشه در عصر مدرن موانعی (از لحاظ ویژگی­های مؤثر انرژی آن­ها) وجود دارد. مشتریان، علی رغم علاقه به طرح­های شیشه­ ای، از ساخت و ساز پایدار با شیشه نیز آگاهی دارند.

پایداری

هرچند پایداری دیگر موضوع روز نیست، اما هنوز یک بخش ضروری از فهرست نکات مورد توجه مشتری بخش ساختمان است. در طول چند دهه گذشته، آگاهی مردم از تأثیر عمیق ساختمان­های پایدار بر محیط زیست، هزینه­های جاری انرژی، ارزش ملک و قابلیت زندگی به شدت افزایش یافته است.

با توجه به اینکه انرژی مصرفی در ساختمان­های محل سکونت، کار و بازی، ۴۰ درصد از کل مصرف انرژی را تشکیل می­دهد، درک تمایل مشتریان به خانه­ هایی با بازدهی انرژی بالاتر چندان دشوار نیست.

مصارف شیشه ساختمانی

انتقال انرژی از شیشه

رابطه میان شیشه و پایداری همواره منفی بوده است. در گذشته، استفاده از شیشه در طراحی به حداقل رسیده است؛ زیرا ضریب انتقال انرژی شیشه بالاست؛ یعنی گرما به آسانی از طریق شیشه عبور می­کند و درنتیجه، ساکنین باید در معرض گرما یا سرما قرار بگیرند و یا برای کنترل دمای محیط داخلی به سیستم­های تهویه مطبوع متکی باشند.

مشتریان شما ضمن اینکه نمی­خواهند احساس ناراحتی کنند، نمی­خواهند صورتحساب انرژی مصرفی آن­ها سر به فلک بکشد، بنابراین در یک برهه زمانی به خاطر پایداری استفاده از شیشه غیرعقلانی تلقی می­شد.

ضریب انرژی شیشه

با توجه به پیشرفت­ه ای اخیر در زمینه تولید شیشه، نحوه تفکر ما در بهره­وری انرژی در ساختمان­های شیشه­ای تغییر کرده است.

عده­ای پیش بینی می­ کردند که شیشه در تقاضا برای ساختمان­هایی با بهره­ وری انرژی نقش محوری داشته باشد، اما تکنولوژی­ های اخیر مانند شیشه دوجداره، لمینیت و روکش­ها عملکرد حرارتی آن را به شدت بهبود بخشیده و آنها را به عنوان یک گزینه جذاب در طراحی پایدار مطرح کرده است.

در نتیجه، می­توان به طور گسترده از شیشه استفاده کرد و فرصت­های بیشتری برای افزایش اندازه پنجره و قراردهی آن در ساختمان فراهم می­شود.

نه تنها مشتریان از مزایای ساختمان­هایی که دمای آن­ها به طور غیرمستقیم قابل کنترل است و از حداکثر تابش نور بهره می­برند، بهره­ مند می­شوند؛ بلکه می­توانند در یک خانه راحت و با دید بسیار جالب زندگی کنند که ارتباط بسیار واقعی با دنیای بیرون دارد و یک ترکیب کامل از طراحی و کارایی است.

خوشبختانه، امروزه می­توان بدون مصالحه با موضوع بهره ­وری انرژی تا حد بیشتری از شیشه در طراحی ساختمان­ها استفاده کرد و این یک پیروزی بزرگ برای مصرف­ کنندگان و سازندگان است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = چهار