سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شيشه مناسب براي دستگاه خودپرداز

شیشه مناسب برای دستگاه خودپرداز

در این صفحه از شیشه خودپرداز با موارد زیرآشنا شوید:

  • شیشه ATM
  • شیشه برای دستگاه خودپرداز ATM
  • کاربرد لمینت برای شیشه ATM
  • مزایای استفاده از شیشه برای خودپرداز

 

امنیت اطلاعات و امنیت سایبری، لو رفتن داده های شخصی، عناوین اصلی روزنامه ها هستند. اما مسئولین امنیت بانک ها، هنوز از وجود خطراتی نظیر حضور سارقین شکایت دارند و قانون هنوز هم اقدامات و نظارت امنیتی قابل توجهی در این خصوص در نظر نگرفته است. اینجاست که نقش شیشه برای ATM، پررنگ می شود و تا حد زیادی به ایجاد فضایی امن برای کاربران جهت تعامل با خودپردازها کمک می کند.

به هر حال نمی توان انکار کرد که در طول شبانه روز، شهروندان بسیاری به سمت خودپردازها می روند و با جیب هایی پرپول بازمی گردند. و مجرمین نیز اغلب در کمین چنین اشخاصی در حوالی خودپردازها پرسه می زنند. بنابراین شرط عقل است که به دلایل متعددی از شیشه برای ATM استفاده شود.

 

شیشه ATM

واقعیت این است که هر مکانی که دارای نور کافی همراه با جمعیت و ترافیک مناسب باشد، جای مناسبی برای استفاده از دستگاه خودپرداز به شمار می آید. این امر و استفاده از شیشه سکوریت برای ATM، شرایط ارتکاب جرایم را محدود کرده و فرصت چندانی در اختیار متخلفان قرار نمی دهد. به هر حال غرفه های شیشه ای که برای ورود به آنها باید کارت خودپرداز را بکشید، از لحاظ امنیت بهتر است. شما می توانید قبل از خروج از این محفظه شیشه ای و ورود به خیابان، پولهایتان را به نحوی ایمن در کیفتان جاسازی کنید. البته سرقت تنها مشکل موجود نیست، بلکه موضوع مهمتر کلاهبرداری است. در واقع حضور مجرمان در کنار خودپرداز، به آنها این امکان را می دهد تا اطلاعات مشتریان بانک را در حین تراکنش های بانکی بفهمند و از این اطلاعات سوء استفاده کنند. اما وجود یک محفظه شیشه ای، حضور این اشخاص را در اطراف خودپرداز محدود می کند و از آنجا که با وجود شیشه برای ATM، دید از بیرون وجود دارد، می توان این کلاهبرداران را بهتر شناسایی و کنترل کرد.

 

شیشه برای دستگاه خودپرداز ATM

امروزه استفاده از شیشه برای درب ها و پارتیشن های داخلی، منجر به طراحی جسورانه و منحصر به فردی شده است و در عین حال تغییر سبک جالبی را در مقایسه با دیوارها و موانع سنتی ارائه می دهد. در حال حاضر، عناصر شیشه ای در میان معماران و طراحان داخلی و متخصصانی که از مزایای این اِلمانها در فضاهای باز و عمومی آگاهند، بسیار محبوب شده اند. و اما برای حفظ ایمنی مراجعین بانکی و زیرساخت های فیزیکی خود بانک، بسیار مهم است که حتما پروتکل های امنیتی تا حد امکان رعایت شوند. گفتنی است که دیواره های ساخته شده از شیشه برای ATM، این هدف را تحقق می بخشند و انعطاف پذیری لازم را در این رابطه فراهم می کنند.

در واقع باید گفت که معماری جدید موسسات مالی، طراحی سبک، باز و شفاف را در اولویت قرار داده است. البته طراحی محفظه ای برای خودپرداز، می تواند مشکل باشد. اما ایجاد شفافیت با استفاده از شیشه برای ATM، یک روش مناسب برای افزایش دید از خارج به درون این فضاها به شمار می آید. بنابراین همزمان هم محیط بانکی مطلوبی را فراهم می کند و هم این که کاربران را از تغییرات آب و هوایی نظیر باد و طوفان و بارندگی محفوظ نگه می دارد و خطر سرقت را کاهش می دهد.

کاربرد لمینت برای شیشه ATM

شیشه سکوریت و شیشه لمینت هر دو شیشه های مقاومی هستند که برای تولید شیشه لمینت از 2 تا 3 لایه شیشه سکوریت با لایه های pvc استفاده می شود. از شیشه لمینت برای مواردی چون استخر شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، طلافروشی ها، صرافی و بانک ها و… کاربرد دارد. بانک ها معمولا برای امنیت بیشتر خودپرداز ها از شیشه لمینت استفاده می کنند. که مقاومت در برابر ضربه تا 10 برابر بیشتر می شود. و در برابر ضربه میزان صدای کمتری را ایجاد می کند.

 

کاربرد شیشه ATM

از آنجا که شیشه ها معمولا عایقی صوتی به شمار می آیند، از ورود سر و صدای اضافی خیابان و محیط بیرونی جلوگیری کرده و تمرکز کاربران را در حین کار با ATM حفظ می کنند. و می توان گفت که شیشه 100 درصد قابل بازیافت است و در طی فرآیند بازیافت تخریب نمی شود. از این رو می توان آن را بارها و بارها بازیابی کرد، بدون آنکه کیفیت و خلوص آن به خطر بیفتد. بنابراین کسانی که دوستدار محیط زیست هستند و به سلامتی آن اهمیت می دهند، همیشه از المانهای شیشه ای استقبال می کنند. استفاده از شیشه برای ATM، این فرصت را فراهم می کند تا در صورت هر گونه خدشه ای به درب های شیشه ای، بتوان بدون آسیب به محیط زیست، به استفاده از این اِلمانها اقدام کرد.

  • به رسم تمام فضاهای مدرن شیشه ای، استفاده از شیشه برای ATM نیز باعث می شود فضا دلبازتر و بزرگتر از حد واقعی اش به نظر برسد. این امر تسکینی است برای مواقعی که کاربران بسیاری درمحفظه شیشه ای خودپرداز برای انجام تراکنش های بانکی ازدحام کرده اند.
  • شیشه مانعی در برابر اشعه فرابنفش خورشید محسوب می شود. بنابراین حضور در محفظه های شیشه ای در زمان انجام تراکنش های بانکی، به سلامت بیشتر شهروندان خصوصا در زمان شلوغی و ازدحام برای استفاده از ATM کمک خواهد کرد. همچنین دستگاه های خودپرداز نیز از اثرات مخرب نور خورشید به دور خواهند ماند.
  • به علاوه شیشه از خاصیت عایق حرارتی نیز برخوردار است، بدین ترتیب راحتی کار با دستگاه خودپرداز را حتی در آب و هوای نامناسب زمستانی به شهروندان هدیه می دهد.
  • با وجود تابش حداکثر نور طبیعی با استفاده از شیشه برای ATM، نیاز به روشنایی مصنوعی در طول روز نخواهد بود و یا استفاده از آنها کاهش خواهد یافت. بنابراین مصرف برق به حداقل می رسد و بهره وری انرژی افزایش می یابد. بدین ترتیب بانکدارانی که می خواهند محفظه شیشه ای برای خودپردازها درنظر بگیرند، می توانند از مزایای صرفه جویی در هزینه ها برخوردار شوند.

مزایای استفاده از شیشه برای  ATM

همانطور که می دانید امروزه شیشه به متریالی بسیار محبوب در سراسر دنیا بدل شده است. این المان زیبا و درخشان، در بسیاری از ساختمان های امروزی حضوری پررنگ دارد که از آن جمله می توان به شیشه بالکن، پارتیشن شیشه ای، درب های شیشه ای تاشو و جمع شو و نرده های شیشه ای اشاره کرد. اما در ادامه قصد داریم به بررسی مزایای بسیار استفاده از شیشه برای ATM بپردازیم. برخی از مهمترین این مزایا به شرح زیر هستند:

  • درب های شیشه ای، منجر به بهینه سازی توزیع نور طبیعی در فضای داخلی و تقسیم فضا به نحوی مطلوب می شود. این درب ها، محفظه ای بسته ایجاد می کنند که حریم خصوصی را افزایش داده و منجر به سرعت بیشتر و تمرکز بالاتر شهروندان در انجام تراکنش های بانکی می شود.
  • استفاده از شیشه برای ATM و وجود پانل های شیشه ای جمع شو و تاشو که نیاز به باز و بسته شدن ندارند و به راحتی در گوشه ای جمع می شوند، به استفاده بهینه از فضا کمک می کنند و باعث می شود که این محفظه های شیشه ای حداقل فضا را اشغال نمایند.
  • استفاده از شیشه برای ATM، قابلیت دسترسی را افزایش می دهد و امکان عبور و مرورهای شخصی به فضاهای مجاور و بخش های مختلف بانک را به آسان ترین شکل ممکن فراهم می کند.
  • درب های تک صفحه ای، پانل های شیشه ای در ابعاد بزرگ و باز شدن تلسکوپی چندین صفحه شیشه به طور همزمان، همگی باعث می شوند که هر فضایی از جمله محدوده بانک، ورودی محترمانه تر و متفاوتی متناسب با عملکردش داشته باشد. این امر انعطاف پذیری را نه تنها در تقسیم فضاهای مربوط به بانک بالا می برد، بلکه در صورت لزوم تغییر این تقسیم بندی ها را نیز بر اساس طرح دکوراسیون جدید به راحتی امکانپذیر می کند تا متناسب با نیاز کاربران استفاده از فضا آسانتر و کاربردی تر شود.
  • به هر حال بدیهی است که وجود درب برای سیستم های خودپرداز امنیت کاربران را بالا می برد. اما در عین حال وجود شیشه برای ATM، باعث بهبود ارتباطات می شود، زیرا داخل محفظه شیشه ای به راحتی از بیرون قابل دیدن و کنترل کردن توسط نیروهای امنیتی است و این ارتباط چشمی در مقایسه با درب های غیر شیشه ای که  به درون دید ندارند، کارآمدی بالاتری به لحاظ امنیت دارد.
  • استفاده از شیشه برای ATM، به جذابیت محیط می افزاید. زیبایی مینیمالیستی درب های شیشه ای کشویی، با وجود گذشت زمان همیشه جلوه ای مدرن خواهند داشت.
  • متریال شیشه بسیار اقتصادی و با دوام است و مانند سایر مواد، رنگ و طرح خود را به مرور زمان از دست نمی دهد. بنابراین سرمایه گذاری بسیار سود آوری به شمار می آید.
  • باز و بسته شدن خودکار درب شیشه ATM، بسیار آسان است.

 

معایب استفاده از شیشه برای  ATM

  • استفاده از شیشه برای ATM باعث می شود که در فصول گرم، فضای داخلی تحت تابش شدید نور خورشید قرار گیرد و این امر حضور در این محفظه را برای کاربران دشوار خواهد کرد.
  • شیشه، ماده ای است شکستنی و در صورت بروز این مشکل، نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد بود.

منابع:
https://www.klein-europe.com/en/news/six-advantages-of-using-interior-glass-doors-in-office-spaces

ATM Machine Glass


https://www.nanawall.com/blog/creating-luminous-secure-atm-vestibules-with-opening-glass-walls
https://www.thebalance.com/before-you-use-an-atm-315811

Advantages & Disadvantages of Glass as a Building Material!

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − = یک