سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

شیشه سمپلاس یا شیشه سند بلاست؟

نام صحیح این نوع شیشه ها سندبلاست است اما به اشتباه برخی آن را سمپلاس و سندپلاست می نامند ، زمانی شیشه های سندبلاست تولید شدند که همه از ظاهر شیشه های مشجر خسته شدند زیرا از نظر زیبایی به هیچ وجه قابل قبول نیست اما کاربردیست .

شیشه سمپلاس در واقع نوعی از شیشه های تزیینی محسوب می شود که طرح روی شیشه به صورت مات ایجاد خواهد شد لازم به ذکر است که طرح روی شیشه های سمپلاس را نمی توان تغییر داد یا پاک کرد .

دستگاه شیشه سمپلاس از کشورهای آلمان و چین وارد کشور ما می شود و به همین دلیل هم خوراک دستگاه هم باید وارد شود همین امر موجب خواهد شد قیمت شیشه های سمپلاس بیشتر از شیشه های ساده باشد .

شیشه سمپلاس نوعی از شیشه های مات محسوب می شود که به صورت طرح دار نیز تولید می شود ، در اجرای پروژه های دکوراتیو و مدرن بهتر است که از شیشه های سمپلاس به جای مشجر استفاده کرد .

سندبلاست شیشه | قیمت سندبلاست| سندبلاست چیست| سندبلاست بهتر است یا برچسب|  نحوه سندبلاست

تولید شیشه سمپلاس در صنایع شیشه و آینه 

برای تولید شیشه های سندبلاست ابتدا باید شیشه ی ساده را در ابعاد مورد نظر برش دهیم سپس طرحی که قرار است روی شیشه حکاکی شود را انتخاب کنیم بدین منظور می توانید هر طرحی که مایل هستید روی شیشه پیاده سازی شود را برای کارشناسان صنایع شیشه  ارسال کنید در نهایت هم طرح مورد نظر وارد دستگاه شده و روی شیشه پیاده سازی خواهد شد .

لازم به ذکر است می توان هر نوع شیشه ای و با هر ضخامتی را به صورت سمپلاس (سندبلاست)  درآورد از همین رو حتی اگر شیشه ای را دارید که قصد سندبلاست کردن آن را دارید می توانید تحویل تیم داده و شیشه سندبلاست شده را تحویل بگیرید ، قبل از اینکه فرآیند تولید سمپلاس آغاز شود باید شیشه به طور کامل تمیز شده باشد سپس شیشه را وارد دستگاه کرده و فرآیند سمپلاس کردن شیشه صورت گیرد .

 

نحوه تمیز کردن شیشه سمپلاس

برای تمیز کردن شیشه های سندبلاست می توانید مشابه شیشه های معمولی از شیشه شورها (write) استفاده کنید ، تنها عیب شیشه سمپلاس تمیز کردن آن هنگامی است که روغن روی آن ریخته شود زیرا در این صورت شیشه به سختی پاک خواهد شد اما در شیشه های ساتینا که نوعی از شیشه های سندبلاست شده محسوب می شود این عیب برطرف شده است .

شیشه سندبلاست چیست مزایا و معایب وکاربرد استفاده از آن در ساختمان

انواع شیشه سمپلاس 

  • شیشه های رنگی سندبلاست
  • شیشه های سکوریت سندبلاست
  • شیشه های کریستال سندبلاست
  • شییشه های استین گلاس
  • شیشه های لمینت سندبلاست
  • شیشه های لاکوبل سندبلاست
  • شیشه های طرح دار سندبلاست

 

کاربردهای شیشه سمپلاس

  • سندبلاست کردن شیشه های پارتیشن شیشه ای
  • سندبلاست کردن شیشه های رومیزی
  • سندبلاست کردن شیشه درب شیشه ای
  • سندبلاست کردن شیشه پنجره دوجداره
  • سندبلاست کردن شیشه نرده و تراس شیشه ای
  • سندبلاست کردن شیشه کف و سقف
  • حک کردن لوگو روی شیشه

 

شیشه سمپلاس سکوریت

در برخی از پروژه ها به دلیل ابعاد بزرگ فریم های تعبیه شده باید پس از سمپلاس کردن شیشه ها ، آن ها را جهت سکوریت کردن داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا کرد در این صورت مقاومت شیشه بسیار بیشتر خواهد شد .

 

شیشه سمپلاس رنگی

با توجه با تاثیر بسیار زیاد رنگ های در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است که از شیشه های سکوریت رنگی مطابق با رنگ های بکار رفته در فضای داخلی برای تولید شیشه های سمپلاس استفاده کرد .

 

شیشه سمپلاس لمینت

در پروژه هایی که به دلیل ابعاد بزرگ شیشه احتمال شکستن آن بالاست باید از شیشه های سمپلاس لمینت شده بکار برد ، برای تولید این نوع شیشه ها از لایه چسبناک و شفاف PVB استفاده می شود .

 

شیشه سمپلاس دوجداره

در پروژه هایی که اولویت با جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش میزن آلودگی صوتی است باید از شیشه های سمپلاس دوجداره استفاده کرد ، این نوع شیشه ها تا حدود ۷۰ درصد از اتلاف انرژی را جلوگیری می کنند .

 

شیشه سمپلاس طرح دار

در صنایع شیشه با بهره گیری از دستگاه سندبلاست و چاپ طرح های مختلفی روی شیشه های سمپلاس ایجاد می شود به طور مثال لوگوی مجموعه را روی شیشه سندبلاست کرد .

 

شیشه سمپلاس حکاکی شده 

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های سمپلاس حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

شیشه سمپلاس اکریلیک

در این طرح از شیشه های سمپلاس با استفاده از رنگ اکریلیک و قلم های نقاشی حروف الفبا در قالب خاصی روی شیشه ایجاد می شود ، این نوع شیشه ها در واقع یک اثر هنری مدرن به شمار می رود .

 

شیشه سمپلاس هوشمند 

جدیترین طرح شیشه های سمپلاس که با استفاده از ریموت شیشه ها از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد ، شیشه سمپلاس هوشمند در کشورهای اروپایی نیز مانند آلمان ، ایتالیا و هلند به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

 

حک کردن لوگو روی شیشه 

بیشترین کاربردهای شیشه های سندبلاست در حک کردن لوگو روی شیشه است به طوری که فیل لوگوی خود را با پسوند ( jpg ) برای کارشناسان ما ارسال کرده سپس با استفاده از دستگاه شیشه سمپلاس لوگوی مورد نظر روی شیشه حکاکی خواهد شد ، معمولا لوگو را روی درب شیشه ای و پارتیشن شیشه ای قرار می دهند .

قیمت شیشه سمپلاس به نوع طرحی که روی شیشه حک خواهد شد و متراژ کار دارد بنابراین هنگام سفارش شیشه سمپلاس طرح مورد نظر خود را برای کارشناسان ما از طریق پیام رسان های مختلف ارسال نمایید در ضمن اسیدکاری روی شیشه هم در صنایع شیشه انجام می پذیرد .

شیشه سمپلاس

شیشه سمپلاس – محافظ شیشه ای سنگ قبر

برای تولید محافظ های شیشه ای سنگ قبر مدرن می توان از شیشه های سندبلاست سکوریت طرح دار و ساده استفاده کرد بدین شکل مقاومت شیشه مناسب بوده و از نمای زیبایی نیز برخوردار خواهد بود .

شیشه سمپلاس

منبع: https://koolivand.com/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = پنج