سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

شیشه سوپر کلیر و کاربردهای آن

شیشه سوپر کلیر

این نام یعنی شیشه سوپر کلیر یکی از جدیدترین نام ها در صنعت شیشه می باشد. از اسم این شیشه کاملا میشود فهمید که این شیشه نسبت به شیشه های دیگر به مراتب شفاف تر و مستحکم تر است . این شیشه انتخاب اول و آخر مهندسان برای طراحی نماهای داخلی می باشد .

همانطور که صنعت شیشه گسترده شده کاربرد های آن نیز به تدریج افزایش یافته است. قدمتی که شیشه دارد از حیات زندگی بشر فراتر است . اولین بار بشر شیشه را از میان گذازه های کوه آتشفشان کشف کرد. این شیشه اولیه ، دارای ناخالصی زیادی بود که از آن برای ساخت شیشه های تزئینی و یا ابزار های جنگی استفاده میکردند. بعد ازکشف شیشه ، انسان توانست روشهای ساخت شیشه را کشف کند واولین کارگاهای شیشه سازی را آغاز کند. شیشه ماده ای است که به صورت ذاتی شفاف و نسبتا خالص است و علت محبوبیت و منحصر به فرد بودن و کاربردی بودن آن نیز وجود این ویژگی است.اما تمامی انواع شیشه های معمولی و یا فلوت در هر حال ناخالصی هایی دارند.

امروزه در نمای داخلی ساختمان های مختلف برای ساخت فضایی لوکس و زیبا از شیشه و ترکیب آن با سایر مواد دیگر استفاده می کنند. شیشه نماهای بسیار زیبا و خاصی ایجاد میکند . ویژگی شفاف بودن شیشه موجب میشود که با عبور نور از خود فضایی آرامش بخش را خلق کند. با استفاده از شیشه درساختمانهای داخلی میتوان فضاها رااز یکدگیر جدا کرددر حالیکه دید یکپارچه محیط اطراف را حفظ می کند. به صورت کلی شیشه ها در میان تمام مواد و مصالح جایگاه ویژه ای دارد.

شیشه کلیر چیست؟ - فناوری داده پویشگر

شیشه های کریستالی

در بازار امروز شیشه هایی با نام شیشه کریستالی تولید و عرضه میشود . این شیشه ها به دو نوع کلیر و سوپر کلیر تولید و عرضه میشوند. شیشه های کریستالی از بهترین مواد ساخته شده و فاقد هر گونه ناخالصی است و فرایند تولید آن با تکونولژی بسیار بالا پیش رفته و جر آخرین نسل شیشه سکوریت ( شیشه نشکن ) به شمار میرود. این شیشه ها یا از نوع مغز سفید است یا از نوع مغز آبی.

میزان ضخامت این شیشه ها از 4 میلیمتر تا 20 میلیمتر متغیر است و اندازه صفحات این شیشه ها یا به صورت 214.366 یا به صورت 244.321 است. اگرمیزان شکنندگی خاصیت پودر شدن شیشه بالاترباشد نشان دهنده این استکه شیشه مورد نظر درصد خلوص بالایی دارد. ازاین شیشه بدلیل بسیار شفاف بودن آن میتوان درطراحی فضاهای خاص مانند لابی ، جواهر فروشی ، مراکز اداری و تجاری
موزه ، بانک و … استفاده کرد. همانطور که از نام این شیشه مشخص است یکی از ویژگی های بارز این شیشه ها شفاف بودن آن است. این شیشه دارای امنیت بسیار بالایی است و نور محیط را به بهترین شکل ممکن تامین می کند.

علاوه برا اینها، این شیشه جز شیشه های نشکن بوده و فاقد هرگونه ناخالصی است. امروزه شیشه های کریستالی برند های متنوع و مختلفی دارد .برند های اروپایی کیفیت بالاتری نسبت به برند های دیگر دارد. شیشه سوپرکلییر اروپایی در زیرنور آفتاب به رنگ آبی درمی آیند که این نشاندهنده خالص بودن مواد شیشه است. هرچه این رنگ به سبز شبیه باشد درصد خلوص شیشه و کیفیت آن کمتر است.

 

کشف شیشه به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد، اولین بار شیشه از نخاله‌های آتشفشانی به وجود آمد و برای ساخت اشیاء تزیینی و ابزارهای جنگی از آن استفاده می‌شد. کم‌کم با پیشرفت علم شیشه رواج زیادی پیدا کرد، کارگاه‌هایی برای ساخت شیشه به وجود آمد و به ترتیب ناخالصی‌های آن گرفته شد. علت اصلی اینکه شیشه طرفداران بسیاری دارد شفافیت و عبور نور از خود است اما هر نوع شیشه‌ای چه شیشه‌های معمولی و چه شیشه‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند همگی مقداری ناخالصی دارند. یکی از کاربردهای اصلی شیشه در دنیای امروز برای تزیین ساختمان‌های مدرن است و در مواردی در ترکیب با سایر مواد بکار می‌رود.
شیشه کلیر، شیشه سوپر کلیر، شیشه کریستال و شیشه فلوت نام‌هایی هستند که برای درجه شفافیت یک شیشه عنوان می‌شوند.
کیفیت در شرکت رامادُر حرف اصلی را می‌زند، شیشه سوپر کلیر و شیشه کریستال دو محصول اصلی شرکت رامادُر هستند که در ضخامت‌های متنوع به مشتریان عرضه می‌گردد. قیمت شیشه سوپر کلیر با قیمت شیشه کریستال تفاوت دارد. لطفاً با ما همراه باشید تا به شرح جزئیات بیشتر و تفاوت قیمتی این نوع شیشه‌ها بپردازیم.

 

شیشه کریستال

شیشه کریستال از نوع شیشه سیلیکاتی است و دارای ماده اکسید سرب است و به دلیل همین شباهت بالا به کریستال به این اسم معروف گشته است. شیشه‌هایی که بالای 24درصد اکسید سرب را دارا باشند شیشه کریستال نام می‌گیرند در غیر این صورت شیشه معمولی است. شیشه‌های کریستال با کیفیت قابل ‌قبول دارای 24 تا 32 درصد اکسید سرب می‌باشند. اکسید پتاسیم و اکسید سدیم از دیگر مواد سازنده در شیشه کریستال است.
شیشه کریستال قیمت ثابتی ندارد و عواملی در قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد، یکی از این موارد ضخامت شیشه کریستال است که هرچقدر ضخیم‌تر باشد دارای استحکام بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتر است. بیشترین میزان استفاده از شیشه کریستال در ضخامت 10 میلی‌متر آن می‌باشد بنابراین با توجه به قیمت شیشه کریستال 10 میل، قیمت سایر ضخامت ها نیز مشخص می‌گردد.
عامل مهم تأثیرگذار دیگر در قیمت شیشه کریستال درجه شفافیت آن است که سوپر کلیر بالاترین قیمت را نسبت به سایر کیفیت دارد.
عامل سوم تأثیرگذار در محاسبه قیمت شیشه کریستال خام و سکوریت بودن شیشه است. به این معنا که اگر شیشه خام باشد با قیمت پایین‌تر و اگر شیشه سکوریت باشد دارای مقاومت بیشتر و در نتیجه قیمتی بالاتر است.

شیشه کریستال

شیشه سوپر کلیر
شیشه سوپر کلیر، یکی از جدیدترین نام ها در صنعت شیشه است. در واقع درجه کیفیت این شیشه را با این الفاظ مشخص می‌کنند. شیشه سوپر کلیر در حال حاضر بالاترین درجه کیفیت شیشه را دارا می‌باشد.
شیشه سوپر کلیر همان‌طور که از نامش پیداست شفافیت بسیار بالایی دارد و جدیدترین درجه کیفیت برای استفاده معماران مدرن و تمامی استفاده‌کنندگان از شیشه است.
این شیشه دارای ضخامت‌های متفاوت است که از 4میلی‌متر تا 12 میلی‌متر متغیر است و می‌توان در شیشه لمینیت هم از آن بهره برد، به‌عنوان مثال اگر دولایه شیشه سوپر کلیر 10 میلی‌متر مورد نظر باشد ضخامت کل 20 میلی‌متر می‌شود. این شیشه‌ها وقتی سکوریت می‌شوند حالت نشکن به خود گرفته و اگر زمانی در اثر ضربه‌ای بشکند قطعات حاصل از شکستگی بسیار ریز بوده و کم‌خطر است. جالب است که بدانید هر چه یک شیشه در هنگام شکستن به قطعات ریزتری تبدیل شود این شیشه شفاف‌تر است.

 

خرید شیشه کریستال

اگر به دنبال خرید شیشه کریستال می‌باشید و نمی‌دانید چه نوع شیشه‌ای برای کار شما مناسب‌تر است بهتر است با کارشناسان رامادر در بخش فروش تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان و حرفه‌ای این عزیزان بهره‌مند شده و بهترین انتخاب را انجام دهید. رضایت شما باعث افتخار ما است.
تمامی نکات ذکرشده در این مقاله می‌تواند شمارا کمک کند تا بتوانید هنگام خرید شیشه کریستال با اطلاعات بیشتر و درنتیجه مطمئن‌تر انتخاب کنید. توضیح ما این است برای اماکنی نظیر جواهرفروشی ها که ظاهر اجسام از اهمیت بالایی برخوردار است بهترین کار خرید شیشه کریستال با بیشترین میزان شفافیت است.

 

شیشه کریستال بلژیک

شیشه کریستال در کیفیت‌های مختلف و بانام‌های مختلف در ایران موجود می‌باشد، در حال حاضر 3 نوع شیشه کریستالی در سطح کشور به نام‌های شیشه کریستال بلژیک، شیشه کریستال چینی و شیشه کریستال ایرانی یا معمولی وجود دارد که به ترتیب شفافیت این شیشه‌ها کمتر می‌شود. اصطلاحاً می‌گویند دانه‌های کریستال موجود در شیشه کمتر شده است.
یکی از راه‌های تشخص شیشه کریستال بلژیک از شیشه کریستال معمولی رنگ شیشه در مقابل آفتاب است که نشان قبلاً به‌طور کامل توضیح داده شد.

 

شیشه کریستال

شیشه کریستال بالاترین درجه شفافیت و در نتیجه کمترین میزان ناخالصی را دارا است، شیشه کریستال بی‌رنگ بوده و در مقابل نور آفتاب مغز شیشه‌ای رنگ است. اما شیشه‌های باکیفیت پایین‌تر رنگی مایل به سبز را دارند و در برابر آفتاب مغز شیشه سبزرنگ است. درواقع در زیر نور آفتاب هر چه شیشه آبی‌تر باشد یعنی خلوص بیشتر و هرچه شیشه سبزتر باشد یعنی ناخالص تر است.

 

کاربرد شیشه سوپر کلیر

کاربرد شیشه سوپر کلیر به دلیل شفافیت بالا و کیفیتی که دارند درجاهای مختلف متفاوت است؛

  • شیشه سوپر کلیر برای راهروی شیشه‌ای
  • شیشه سوپر کلیر برای درب‌های دود بند
  • شیشه سوپر کلیر برای بالکن و تراس‌های شیشه‌ای
  • شیشه سوپر کلیر برای استخرها و اتاق‌های ورزشی
  • شیشه سوپر کلیر برای پله و کف پاساژها
  • شیشه سوپر کلیر برای لابی و آسانسورهای شیشه‌ای
  • شیشه سوپر کلیر برای درب‌های اتوماتیک،کشویی دستی و لولایی
  • شیشه سوپر کلیر برای ویترین‌های تجاری و طلافروشی‌ها
  • شیشه سوپر کلیر برای نمای ساختمان‌ها و پاساژهای بزرگ

 

ویژگی های شیشه سوپر کلیر

شیشه کریستال دارای سرب است و همین سرب باعث می‌شود که ضریب شکست نوربالا رود و درنتیجه باعث درخشش بیشتر می‌شود. شیشه کریستال نسبت به سایر شیشه‌ها سختی کمتری دارد و بنابراین به‌آسانی تراش می‌شود. یکی از علت‌های اصلی استفاده از شیشه کریستال برای ساخت ظروف و اشیا تزئینی همین است. همچنین این شیشه‌ها هنگام وارد شدن ضربه‌ای صدایی زنگ‌دار از خود تولید می‌کنند. به‌طورکلی عمده ترین ویژگی های شیشه‌ سوپر کلیر عبارت‌اند از:

  • شفافیت بالا در نمایش رنگ‌ها
  • حداکثر وضوح رؤیت
  • حداکثر میزان انتقال نور و انرژی
  • تأمین نور فضای مورداستفاده
  • امنیت بالا در هنگام شکست شیشه
  • نشکن بودن شیشه سوپر کلیر
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 0