سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه‌های مورد استفاده در صنعت و ساخت‌وساز ساختمان است و نوعی از شیشه است که مقاومت بسیار بالاتری نسبت به شیشه‌های معمولی دارد. استفاده از آن در برابر شیشه‌های معمولی امنیت ساختمان و مکان را بالا می‌برد. به طور معمول این محصول 3 تا 5 برابر شیشه‌های معمولی در مقابل حرارت و ضربات مقاوم است.

شیشه سکوریت چیست؟

این محصول را طی فرایند یک عملیات حرارتی تولید می‌کنند. در این فرایند، ابتدا شیشه معمولی ساختمان ( یا شیشه های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده یا لعاب خورده) را در داخل یک کوره حرارتی قرار می دهند. در این کوره‌ی حرارتی به شیشه گرما داده می‌شود تا به دمای نرم‌شدن برسد. دمای نرم‌شدن در شیشه‌ها حدود 700 درجه‌ی سانتی‌گراد است. پس در کوره‌های حرارتی دمای شیشه‌ها را به 700 درجه سانتی‌گراد می‌رسانند تا شیشه‌ها نرم شوند.

بعد از اینکه دمای شیشه به 700 درجه‌‌ی سانتی‌گراد رسید و شیشه نرم شد بلافاصله اقدام به سرد‌کردن شیشه از دو طرف می‌کنند. به این معنی که به هر دو سطح شیشه هوای سرد دمیده می‌شود. به این ترتیب شیشه مقاوم می‌شود. دلیل مقاوم‌شدن شیشه در این فرایند این است که در مرحله‌ی سرد‌کردن شیشه با دمیدن هوای بسیار خنک به آن، لایه‌های بیرونی شیشه سریع‌تر از لایه‌های داخلی آن خنک می‌شوند و همین مساله موجب مقاومت شیشه می‌شود. و به این ترتیب شیشه سکوریت به دست می‌آید.شیشه سکوریت چیست؟

مشخصات تولید شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در شکل، اندازه و ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می‌شود. از لحاظ ضخامت می‌تواند ضخامتی بین 4 میلی متر تا 19 میلی‌متر داشته باشد.

طبیعتاً ضخامت‌های 19 میلی‌متری از امنیت و قدرت بیشتری برخوردارند. اما باید توجه داشت که هر ضخامتی از آن مخصوص استفاده در جایی خاص است. به طور کلی برای شیشه ساختمان مانند شیشه پنجره و شیشه بالکن و … از ضخامت های 4 تا 8 میلی‌متری استفاده می‌کنند.

از لحاظ اندازه و ابعاد باید گفت که شیشه سکوریت در اندازه‌های بزرگ و کوچک متفاوتی تولید می‌شود. شاید بتوان کوچک‌ترین ابعاد آن 120 میلی‌متر در 300 میلی‌متر دانست و بزرگترین ابعاد تولید این محصول نیز به طور معمول 3200 میلی‌متر در 8400 میلی‌متر است. این ابعاد نسبت به نوع کارایی می‌توانند متفاوت باشند اما به طور کلی ابعادی بین این دو اندازه مدنظر قرار می‌گیرد.

از لحاظ شکل نیز این قابلیت را دارد که به هر شکل و هندسه‌ای که مورد نظر خریدار است تغییر شکل دهد. شیشه سکوریت مستطیلی، مربعی، لوزی و به طور کلی هر هندسه‌ای که در پنجره و بالکن و … به کار رفته باشد قابل اجرا است. از این نظر می توان گفت که تنوع بالایی در تولید دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − = 3