سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه فلوت چیست؟

شیشه فلوت چیست؟

شیشه فلوت :فلوت شیشه ای است بدون موج و کاملا صاف است که بعد از بیرون آمدن شیشه از کوره برای صاف و مسطح شدن و ضخامت دار شدن آن، شیشه را در حوضچه مذاب قلع غوطه ور میکنند تا تبدیل به شیشه فلوت می شود. نام دیگر شیشه خام و سکوریت نشده شیه فلوت می باشد که امروزه در صنعت ساختمانی کمترین کاربرد را دارد

شیشه فلوت یا شیشه تخت، اولیه ترین حالت شیشه تولید شده می باشد. شیشه فلوت در ضخامت های مختلف از ۲ میلی متر تا بیش از ۲۰ میلی متر تولید و عرضه می شود اما به صورت متداول ضخامت های ۴-۸ میلی متر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه فلوت به دلیل روش تولید خاص خود، اغلب بدون موج و خمیدگی می باشد، به همین دلیل در ساختمان ها و بخصوص پنجره ها کاربرد فراوانی دارد. شیشه فلوت را می توان به صورت اولیه و یا به صورت فراوری شده و افزایش کارایی های جدید مورد استفاده قرار داد.

فرق شیشه فلوت و ساده

شیشه معمولی، شیشه فلوت و شیشه سکوریت هر سه تخت هستند، فرق شیشه فلوت و ساده شیشه فلوت سطح کامل صاف و مسطح دارد بدون حباب و خش که این تفاوت به دلیل تفاوت در فرایند تولید آن هست. فرق شیشه فلوت و سادهدر موادی است که در تولید استفاده می‌شود.

تفاوت شیشه فلوت و ساده

۱. شیشه ساده از موادی چون سیلیس، پودر سنگ، فسیل پتاسیم، خاکستر سودا، نمک گلابی رو مواد خام دیگر با نسبت‌های معین ترکیب و در کوره ذوب در درجه حرارت بالا به روش عمودی کردن و صاف کردن تخت تولید می‌شود که سطح آن صاف و بدون رنگ هست و از ضخامت ۲-۶ میلی‌متری تولید می‌شود.

۲. در تولید و ساخت شیشه فلوت از ماسه‌های دریایی، پودر ماسه‌سنگ کوارتز، خاکستر سودا، دولو میت و … استفاده می‌شود. هرکدام از مواد به نسبت‌های خاص در کوره با دمای بسیار بالا ذوب می‌شود تا مایع شیشه تشکیل و بعد از شناور شدن در حمام فلوت و مشخص شدن ضخامت و یکنواخت شدن ضخامت، توسط کمربند شیشه‌ای شیشه جلا داده می‌شود و بعد از سخت شدن، سرد می‌شود.  سطح شیشه فلوت بسیار صاف است و با قطر ۲.۵-۲۰ تولید می‌شود.

۳. شیشه ساده شفافیت زیادی ندارد و شکننده است و تحت تأثیر باران تغییر رنگ داده و کیفیت شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد. شیشه فلوت دو طرف شیشه صاف و یکنواخت است بدون موج و پستی بلندی هست و چشم اندازه زیبایی به وجود می‌آورد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = یک