سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه لاکوبل چیست؟

شیشه لاکوبل چیست؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که شیشه لاکوبل که امروزه در صنعت شیشه ایران بسیار مشهور و مورد استفاده است چیست! چه استفاده ای از آن می شود و چرا به آن لاکوبل می گویند.

در این بخش قصد داریم این موضوع را برای شما باز کنیم و آشنایی بیشتری با این نوع شیشه بدست آورید.

ابتدا نیاز است تا اطلاعات کمی راجع به شیشه های رنگی داشته باشید تا بعد به سراغ شیشه لاکوبل رنگی برویم. در گذشته شیشه رنگی به شیشه های رنگ داری گفته می شد که شفاف بود و برخی آن را با عنوان شیشه رنگی سنتی می شناسند. چرا که معمولا روی درب ها وردوی، روی پنجره های کوچک و …. مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه این نوع شیشه با نام شیشه رنگی شفاف یا ترنسپرنت شناخته می شود.

اما عنوان شیشه رنگی امروزه به شیشه هایی اطلاق می گردد که از شیشه معمولی و بیرنگ (در دو نوع کریستال و فلوت) به عنوان پایه استفاده می شود و بر روی شیشه یک لایه رنگ کار می شود و یک برچسب محافظ از جنس سیلیکون و یا پی وی سی بر روی لایه رنگ قرار می گیرد. کارکرد این لایه محافظ، جلوگیری از صدمه دیدن لایه رنگ در برابر حرارت و خط خوردگی است.

اما لاکوبل چیست؟ با ذکر این مقدمه به موضوع اصلی این بحث می پردازیم. لاکوبل برندی است که کارخانه AGC بلژیک بر روی شیشه های رنگی خود نهاده است و به دلیل این که اولین بار شیشه رنگی مدرن از بلژیک وارد ایران شد نام لاکوبل در ایران مورد استفاده قرار گرفت و امروزه بسیاری شیشه رنگی را با نام این برند یعنی لاکوبل می شناسند.

اما امروزه و با گذشت بیش از یک دهه از ورود لاکوبل به ایران، شیشه رنگی در ایران با کیفیت های متفاوتی تولید می گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ سه = 5