سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه مناسب برای ساخت آکواریوم

شیشه مناسب برای ساخت آکواریوم

شیشه ۱۰ میل آکواریوم

برای ساخت آکواریوم های بزرگ و خانگی نیاز به شیشه های با مقاومت بالا داریم زیرا فشار آب در داخل آکواریوم بسیار زیاد است و اگر شیشه مقاومت کافی را نداشته باشد ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد به همین دلیل در اغلب موارد از شیشه ۱۰ میل آکواریوم برای ساخت آکواریوم خانگی و شیشه های ۱۲ میل ، ۱۵ میل و ۲۰ میل برای ساخت آکواریوم های با ابعاد بزرگ استفاده می شود .

 

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم فلوت

متداولترین نوع شیشه های ۱۰ میل برای ساخت آکواریوم شیشه فلوت نام دارد که در واقع شفافیت شیشه نسبتا مناسب بوده و همچنین از قیمت مناسبی هم برحوردار است ، شیشه های فلوت به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی خاص در تولید آن لبه های شیشه سبز رنگ بوده اما از روبرو شیشه شفاف مشاهده خواهد شد بنابراین شیشه ۱۰ میل آکواریوم فلوت برای آن دسته از افرادی که قیمت مناسب برای آن ها در اولویت قرار دارد انتخاب محتملی محسوب می شود .

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم کلیر   

این نوع شیشه ها به اصطلاح یک پرده رنگ دارای شفافیت بیشتر نسبت به شیشه های فلوت هستند اما از لبه های شیشه دقیقا مشابه شیشه های فلوت سبز رنگ می باشد ، قیمت شیشه کلیر نسبت به شیشه فلوت حدود ۳۰ درصد بیشتر است و در واقع به دلیل اینکه ساخت آکواریوم  یک پروژه تزیینی محسوب می شود بهتر است که از این نوع شیشه ها استفاده کرد .

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم کریستال یا اکسترا کلیر

شیشه های کریستال با نام های مختلفی مانند شیشه سوپر کلیر و اولترا کلیر هم شناخته شده است و به شیشه های اطلاق می شود که از نظر شفافیت بسیار کیفیت بالایی داشته و همچنین لبه های شیشه هم شفاف می باشد ، شیشه ۱۰ میل آکواریوم کریستال بهترین گزینه برای ساخت یک آکواریوم به شمار می رود زیرا شفافیت شیشه به اندازه ای است که موجودات داخل آکواریوم بسیار بهتر و زیباتر دیده خواهند شد .

قیمت شیشه ۱۰ میل آکواریوم کریستال چیزی حدود دو برابر شیشه های کلیر است اما به دلیل اینکه شفافیت بسیار بالایی دارد بسیاری از افراد جهت ساخت آکواریوم از آن استفاده می کنند همانطور که ذکر شد لبه های شیشه کریستال شفاف است که این موضوع جذابیت این نوع شیشه ها را برای افراد بسیار بیشتر می کند چرا که می توان از لبه شیشه داحل شیشه را مشاهده کرد .

خوشبختانه به تازگی شیشه ۱۰ میل آکواریوم کریستال ایرانی نیز تحت عنوان شیشه وین وایت تولید شده است که شفافیت بسیار بالایی داشته و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است ، با تولید شیشه ۱۰ میل آکواریوم کریستال ایرانی حدود ۷۰ درصد از واردات شیشه آکواریوم کاهش پیدا کرده و به میزان قالب توجهی از خروج ارز جلوگیری شده است .

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم خم   

خاص ترین نوع شیشه آکواریوم از نظر الگوی شیشه بدون تردید شیشه خم محسوب می شود امروزه حتی در کشورهای اروپایی هم استفاده از شیشه های خم آکواریوم فراگیر شده به عنوان مثال برای ساخت آکواریوم های شرکت گوگول از شیشه های خم استفاده شده است ، برای تولید شیشه ۱۰ میل آکواریوم خم از کوره های با حرارت بسیار بالا استفاده می شود به طوری که ابتدا قالب فلزی شیشه در الگوی مورد نظر ساخته شده سپس شیشه را به همراه قلب فلزی وارد کوره خواهیم کرد .

شیشه هنگامی از کوره خارج می شود که به طور کامل به شکل قالب فلزی درآمده باشد که پس از خارج کردن شیشه ۱۰ میل آکواریوم عملیات سردسازی شیشه را اتاقک های با دمای زیر صفر درجه انجام خواهد شد .

لازم به ذکر است علاوه بر شیشه ۱۰ میل آکواریوم ، شیشه های ۱۲ میل ، ۱۵ میل و ۲۰ میل آکواریوم را نیز به صورت فلوت و کریستال تولید می کنندد .

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم لمینت

برای تولید آکواریوم های با ابعاد بزرگ که در اماکن عمومی استفاده می شود باید از شیشه های ۱۰ میل لمینت شده استفاده کرد زیرا در این صورت مقاومت شیشه چند برابر شیشه ۱۰ میل تک جداره است .

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم طرح دار

در صنایع شیشه و آینه با بهره گیری از دستگاه سندبلاست ( پودر سیلیس و پمپ فشار قوی ) و دستگاه چاپ طرح های مختلفی روی شیشه های ۱۰ میل به صورت مات و رنگی ایجاد می شود .

 

شیشه ۱۰ میل آکواریوم حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر می توان طرح های مختلفی را روی شیشه های آکواریوم حکاکی یا اینگریوینگ کرد به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد به طور مثال می توان لوگوی ورساچه را لبه ی شیشه ۱۰ میل آکواریوم حکاکی کرد در این صورت نمای زیبایی روی آکواریوم ایجاد خواهد شد .

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 6 = یک