سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
علت استفاده از پنجره آلومینیومی در ساختمان ها

علت استفاده از پنجره آلومینیومی در ساختمان ها

 

پنجره آلومینیومی مهمترین المان نمای اسپایدر یکی از نماهای مدرن است. در این نما شیشه های ساختمان به وسیله اتصالات نقطه ای به همدیگر متصل می شوند. نمای اسپایدر بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری کاربرد دارد و هیچ سازه عمودی و افقی روی شیشه وجود ندارد.این نما در سازه های فلزی، کابلی و شیشه ای به روش های متنوع و مختلفی برقرار می شود و با توجه به کاربری ساختمان ، بارگذاری مورد استفاده قرار می گیرد.

ضرورت استفاده از پنجره آلومینیومی در ساختمان

پنجره آلومینیومی یکی از المان های ساخت ساختمان است که مهندسین معماری به آن توجه می کنند. امروزه ۴۷% در و پنجره های ساختمان، پنجره آلومینیومی است که در بهینه سازی مصرف انرژی و عایق کاری ساختمان نقش مهمی را بازی می کنند.جهت آشنایی با انواع پنجره آلومینیومی متن مورد نظر را مطالعه فرمایید.

لیست قیمت پنجره آلومینیومی دوجداره - قیمت پنجره ترمال بریک

انواع پنجره آلومینیومی

به دو دسته اختصاصی و ترمال تقسیم بندی می شود که البته این نوع پنجره ها دو جداره بوده و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند.

این نوع رسانای سرما و گرماست ولی پنجره آلومینیومی ترمال از یک لایه پلی آمید بین دو لایه آلومینیوم ساخته شده که در عایق بندی سیستم های آلومینیومی نقش بسزایی دارد و باعث می شود که انرژی بیشتری در داخل ساختمان رد و بدل شود.

مزایای پنجره آلومینیومی

  • عملکرد حرارتی

کارایی بالا داشته و کلیه استانداردهای انرژی در آن ها رعایت شده و می توانند تا ۶۰% از اتلاف انرژی جلوگیری کنند، به همین دلیل نسبت به PVC برتری دارند و انرژی ساختمان را به نسبت بیشتری حفظ شود.

  • کاهش مقدار دی اکسید کربن

براساس تحقیقی در مورد خانه های ملبورن، پنجره آلومینیومی دوجداره از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند، و همین قضیه باعث می شود که عمر ساختمان ها به میزان ۱۰۰% افزایش یابد و بدین ترتیب عمر وسایل الکتریکی سرمایشی و گرمایشی ۳۰۰ برابر شده و دیرتر خراب می شوند.

  • عمر بیشتر و هزینه نگهداری کم

آلومینیوم نسبت به اکسیداسیون مقاوم است و شرایط محیطی هوا نمی تواند بر پنجره تاثیرگذار باشد. آلومینیوم در مقایسه با برخی مواد اولیه هرگز دچار شکافته نشده و ترک بر نمی دارد و در نهایت موجب طول عمر بیشتر سازه می شود.

آلومینیوم در هر شرایط محیطی می تواند باقی بماند. شما با آلومینیوم می توانید اهداف دکوراسیونی و محافظتی خود را جامه عمل بپوشانید. حتی می توانید آن را آنودایز کرده یا رنگ آمیزی کنید.

  • توانایی خرید

پنجره آلومینیومی در مقایسه با بقیه فریم های پنجره ارزان تر هستند. این نوع پنجره ها به صرفه بوده و انرژی را با روش های عالی ذخیره کرده و از هدررفت انرژی جلوگیری می کنند.

  • انعطاف پذیری در طراحی

استحکام و انعطاف پذیری از مشخصات بارز آلومینیوم است. بدین معنی که تخیل محدود شما می تواند موارد کاربری آن را محدود کند. آلومینیوم می تواند با هر ماده اولیه ای ترکیب شده تا یک محصول نهایی باکیفیت تولید شود.

  • پرداخت های عالی و منحصر به فرد

پرداخت های منحصر به فرد و عالی موجب می شود که پنجره آلومینیومی با هر نوع دکوراسیونی سازگار باشد. روکش پودری موجب میشود که در و پنجره آلومینیومی جذابیت داشته باشند. شما می توانید از انواع رنگ های طبیعی استفاده کنید تا محیط جذابی را خلق کنید. رنگ های متالیک نیز می توانند با در و پنجره آلومینیومی به کار بروند.

آنودایز باعث خواهد شد تا آلومینیوم بتواند در مقابل فرسایش محیطی مقاوم باشد. پرداخت های مختلف باعث می شود که بتوان پنجره آلومینومی را برای همه محیط های داخلی و خارجی به کار برد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × = 16