سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

عملکرد و کاربرد شیشه نانو

نحوه عملکرد شیشه‌های نانو یا خود تمیز شونده

برای فهم چگونگی کارکرد این شیشه‌ها لازم است که با نوع خاصی از مواد شیمیایی به نام ‌مواد فوتوکاتالیست‌ آشنا شویم. فوتوکاتالیست‌ ها موادی هستند که در حضور نور از خود خاصیت کاتالیستی نشان می‌دهند. یعنی اگر این مواد در معرض تابش نور قرار گیرند، می‌توانند سرعت انجام یک واکنش خاص را بدون دخالت در آن افزایش دهند.

اگر اندازه ذرات دی‌اکسید تیتانیوم تا حد چند نانومتر کوچک باشد، این ماده آن‌ قدر فعال می‌شود که می‌ تواند به طور کامل با آلودگی‌‌ها، لکه‌ های چربی و مواد آلی روی شیشه واکنش داده و آنها را به آب و دی‌اکسید کربن (CO2) تبدیل کند. این واکنش، چسبندگی ذرات آلودگی را به سطح کاهش می‌دهد. از سوی دیگر بر روی یک سطح بسیار آب‌ دوست، آب به طور کامل و به صورت یک لایه پخش می‌شود. این لایه یکنواخت آبی می‌تواند ذرات و آلودگی‌هایی را که به‌ طور ضعیفی به سطح متصل شده‌اند، از جا کنده و با خود پایین آورد.

 

کاربرد اسپری نانو برای شیشه ساختمان

تمیز کردن شیشه کار آسانی نیست و آینه‌های حمام، شیشه حمام و سرویس بهداشتی و نماهای شیشه‌ای بیشترین وقت را در تمیز کردن شیشه اتلاف می‌کنند. زیرا فضاهای مذکور به میزان زیادی در معرض پاشیدن قطرات آب قرار دارند. شیشه‌ها اگر برای مدتی تمیز نشوند دیگر پاک کردن جرم شیشه کار راحتی نیست و با دستمال و شوینده‌های معمولی نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که شیشه حمام و سرویس بهداشتی را دستمال بکشید، پاک کردن رسوب آب از شیشه در بسیاری از موارد علاوه بر صرف زمان زیاد بی‌نتیجه مانده و ما را کلافه و خسته می‌کند.

یکی از محصولات یک شرکت آلمانی در زمینه محافظ نانو شیشه و ساختمان، نانوسان نام دارد که خاصیت شویندگی و تمیز شوندگی آسان شیشه از ویژگی‌های اصلی این محصول است. جالب است بدانید در صورت استفاده از محافظ نانو شیشه، در برابر ریزش باران‌های شدید شیشه شما به‌طور خودکار شست‌وشو داده می‌شود. ماندگاری شیشه با ویژگی‌های ضد لک، ضد بخار و آبگریزی شیشه به مدت سه سال است که می‌توانید در مدت‌زمان طولانی از تمیز کردن شیشه با دستمال و شست و شوی شیشه بی‌نیاز باشید. مصرف محافظ شیشه ساختمان به روش زیر است:

  • ظرف محتوی محلول آب گریز را به خوبی تکان دهید.
  • سطح شیشه موردنظر باید تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی و مواد اضافی باشد.
  • شیشه موردنظر پس از خشک شدن و گذشت ۱ ساعت دارای خاصیت آب گریزی خواهد شد.
  • محلول آب گریز شیشه رابر روی سطح شیشه اسپری کرده، به طوری که تمامی سطح آغشته به محلول گردد.
  • پس از ۲ دقیقه دستمال میکروفایبر را با محلول نانو آغشته و به صورت دورانی سطح موردنظر را به آرامی ماساژ دهید.
  • برای اطلاعات بیشتر به سایت رامادُر مراجعه نمایید.

شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = سیزده