سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

مزایای استفاده از نورگیر شیشه‌ای

نورگیر شیشه‌ای برای انتقال نور به فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نور، از دوران ماقبل تاریخ به عنوان پدیده ای قابل پرستش و مقدس مورد توجه بشر قرار گرفت. در معماری بناهای سنتی، به ویژه ابنیه مذهبی، نور و روشنایی، جز جدا نشدنی و مفهومی معماری به شمار می‌رود.

امروزه در ساختمان سازی، نیاز به نور پردازی منحصرا با استفاده از نور مصنوعی صورت می‌گیرد اما معماری بحث مفصلی را در زمینه ی روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص داده است. زاویه و نوع تابش نور، می‌تواند تاثیر چشمگیری در روح فضا ایجاد نماید و حتی به گونه ای سبب تغییر چهره یک مکان گردد. از نکات مهمی که طراحان داخلی به آن توجه می‌کنند پیدا کردن راهی برای استفاده از نور طبیعی در فضا می‌باشد.

نور طبیعی را علاوه بر پنجره می‌تواند از نورگیر های سقفی نیز تامین شود. نورگیر شیشه‌ای از جدیدترین المان ها در طراحی داخلی می‌باشد. نورپردازی به جا و زیبا می‌تواند تاثیر بسزایی در جلوه دکوراسیون داخلی داشته باشد. بیشترین کاربرد نورگیرها در طراحی حیاط خلوت، پاسیو و سالن‌های عمومی می‌باشد. از نورگیر شیشه‌ای می‌توان برای طراحی دکوراسیون داخلی تمامی ساختمان‌ها اعم از مسکونی، تجاری، تفریحی و اداری استفاده کرد. نورگیر شیشه‌ای در ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

مزایا نورگیر شیشه‌ای در طراحی منزل

از مزایای نورگیر شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بزرگ جلوه دادن فضای داخلی محیط

افزایش ارتفاع سقف از کف

افزایش نور طبیعی در فضای داخلی محیط

قابلیت استفاده در بخش های مختلف یک ساختمان

دارای تنوع بسیار در رنگ، طرح و ابعاد

نورگیر شیشه‌ای اکریلیک

نورگیر شیشه‌ای اکریلیک یا پلی کربنات محصولاتی تجاری و صنعتی هستند که بهترین کاربرد آن‌ها برای ورودی‌های بزرگ و زیر سقف‌های صاف می‌باشد.  ارزان تر هستند اینگونه که تقریبا نصف نورگیر های شیشه‌ای قیمت دارند. وزن کمتری دارند. تنوع بیشتری در رنگ‌ها دارند. شکل‌های متنوعی را می‌توان با آن‌ها ساخت. اندازه‌های مختلف و بزرگی می‌توان با آ‌ن‌ها ساخت. اندازه‌های بزرگ واحد‌های نورگیر اکریلیک به نسبت همتای شیشه‌ای خود ارزان‌تر می‌باشد. حمل و نقل، بالا بردن و نصب آسان‌تری دارند. در چندین رنگ شامل برنزی، شفاف و سفید در دسترس می‌باشند. بسته به ابعاد در شکل‌های مختلف مانند هرم، گنبدی و موارد دیگر ساخته و عرضه می‌گردند. نورگیر آکریلیک را می‌توان بسیار بزرگ تر از نورگیر شیشه‌ای ساخت

چرا نصب نورگیر شیشه‌ای برای سلامتی بدن مفید است؟

از فواید نصب نورگیر پلی کربنات در خانه می‌توان علاوه بر بهبود فضای خانه به معتدل کردن اوضاع آب و هوای خانه هم اشاره کرد. نور طبیعی که نورگیر فراهم می‌کند فواید روانی و فیزیکی زیادی هم دارد. وقتی در خانه تان نورگیر نصب می‌کنید این کار فقط ظاهر خانه شما را بهتر نمی‌کند، بلکه شادی و سلامتی شما را نیز  بهبود می‌بخشد. نور طبیعی که توسط نورگیر وارد خانه می شود به شما برای داشتن یک محیط پایدار کمک می‌کند. اگر هنوز در نصب نورگیر پلی کربنات مردد هستید اینجا دلایلی برای این کار ذکر کرده ایم که بیشتر خانه دار ها از این پیشنهاد ها استفاده کرده و اقدام سریع به نصب نورگیر می‌کنند.

هزینه‌ی برق مصرفی را کاهش می‌دهد

زمانی که نورگیر نصب می‌کنید، این کار وابستگی شما به نورهای مصنوعی را کاهش می‌دهد، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و می‌تواند هزینه‌ی برق مصرفی را هم کاهش دهد.

 قارچ و کپک‌ها را کاهش می‌دهد

بسیاری از مردم از بیماری هایی رنج می‌برند که بخاطر تنفس هوای آلوده به وجود می‌آیند. در مکان‌های مرطوبی مثل حمام و زیرزمین امکان وجود قارچ‌ها و باکتری‌های زیادی وجود دارد. نور خورشید یکی از بهترین ضد عفونی کننده‌های طبیعی است به این صورت که وقتی نور طبیعی وارد این مکان‌ها می‌شود تولید این ارگانیسم‌های مضر را کاهش می‌دهد.

کمک به تنظیم مقدار ویتامین D

در مطالعات اخیر ثابت شده است که اکثر مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. این گونه از کمبود بیشتر در میان افرادی شایع است که به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند. وقتی که نورگیر شیشه‌ای نصب می کنید، به نور طبیعی اجازه می‌دهید وارد خانه یا دفتر کار شما شود که این امر به جلوگیری از بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D و B1 کمک شایانی می‌کند. کمبود این دو ویتامین  عامل نوعی بیماری سو تغذیه و همچنین بیماری نرمی استخوان است.

بهبود عملکرد کارکنان

مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که نصب  نورگیر در دفاتر کار می‌تواند عملکرد کارکنان را بهبود چشمگیری یبخشد. وقتی نور طبیعی وارد محیط کار می‌شود بازدهی و عملکرد آن ها را بهبود می‌بخشد.

بهبود بخشیدن و زیبا سازی ظاهر ساختمان

روشنایی طبیعی بهترین نوع روشنایی در طراحی داخلی در نظر گرفته می‌شود. ممکن است استفاده از نور طبیعی در یک ساختمان یا سازه کار آسانی نباشد، اما با کمی زحمت برای نصب نورگیر شیشه‌ای پلی کربنات می‌توانید دکوراسیون منزل خود را به طرز چشمگیری بهبود ببخشید. نور روز باعث می‌شود رنگ های زیباتر و فضاهای زیباتری ایجاد شود و همچنین جزئیات موجود در معماری ساختمان را برجسته می‌کند و در درک بهتر فضا هم کمک شایانی می‌کند.

از نظر ساختار می توان نورگیرهای سقفی را در نوع بازشو و ثابت دسته بندی کرد. نوع بازشو به خودی خود شامل دو نوع باز شونده به کمک فنر و باز شونده به کمک ریل دندانه دار می باشد، که نوع دوم کارآمدتر می باشد. نورگیرهای سقفی باز شونده برای تهویه هوا و تامین نور طبیعی از سقف بسیار مناسب هستند. نمونه‌هایی که در بازار موجود هستند هم قابل کنترل از لحاظ باز و بسته شدن و هم دارای عایق کاری مناسبی می‌باشند. در نورگیرهای سقفی، عایق بودن در مقابل باد و باران بسیار اهمیت دارد.

هوای خنک، گهگاه از همان مجرایی که نور وارد فضا می‌شود، جریان می‌یابد، اما غالباً هوای گرم است که از این فضا مجال بیرون رفتن پیدا می‌کند اگر تصمیم به نصب نورگیر شیشه‌ای در خانه یا دفتر خود دارید، باید شیشه‌ای مناسب برای نورگیر خود انتخاب کنید. اگر شیشه ضعیف باشد، نورگیر به سادگی خواهد شکست که می‌تواند زندگی افراد داخل خانه یا دفتر را تهدید جدی کند. بیشتر مردم شیشه‌های  ضد ضربه را برای نورگیر خود ترجیح می دهند. این شیشه‌ها به شدت محکم هستند و به آسانی نمی‌شکنند و باید قبل از نصب نورگیر اقدام به انتخاب آن‌ها کرد. این شیشه‌های مقاوم غیر از نورگیر برای پنجره ها و درها هم استفاده می‌شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − دو =