سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

معرفی انواع درب های اتوماتیک از نظر کاربرد

درب های اتوماتیک یکی از وسایلی هستند که امروزه برای هر خانه ای جزو ملزومات محسوب می شوند. انواع درب های برقی از نظر کاربرد سایر موارد زیر هستند:

  • درب اتوماتیک لولایی (جک)
  • درب اتوماتیک کرکره برقی
  • درب اتوماتیک کشویی (جک ریلی)
  • درب اتوماتیک زیر سقفی (سکشنال)

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات کافی است به سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی www.piroozanshop.com مراجعه نمایید

درب اتوماتیک کرکره ای

کرکره ها جزء درب‌های اتوماتیکی هستند که امروزه موارد کاربرد بالائی در جامعه ما ایفا می‌کنند. استفاده اصلی کرکره برای درب مغازه‌ها می‌باشد. اما پاره‌ای اوقات از آن برای درب پارکینگ یا ورودی حیاط استفاده می‌کنند. این امر بدین دلیل است که کرکره در بالای ورودی بصورت گرد جمع می‌شود و فضای اندکی اشغال می‌نماید. نیازی به عرض بیشتر همچون درب ریلی، نیازی به فضای بازشو روبرویی همچون درب بازویی  و  نیازی به سقف کامل و پوشیده همچون درب سکشنال ندارد. اصول کار تمامی کرکره‌ها متداول است.

تفاوت انواع کرکره برقی در چیست؟

اما انواع کرکره برقی در نوع تیغه و موتور متفاوت میباشند. تیغه‌ها دارای انواع مختلفی چون آلومینیوم ، گالوانیزه فوم دار ، پلی کربنات (شفاف و امنیتی) ، رول گیتر فولادی (کاملاً امنیتی)، گالوانیزه پانچ ، آلومینیوم پانچ می‌باشند و در اندازه‌های ارتفاع  مختلفی چون 6سانت، 8سانت و 10 سانت بطور متداول موجود می‌باشند. موتور کرکره برقی شامل انواع ام سی، توبولار و ساید می‌باشد. امروزه استفاده از موتور ساید به دلیل امنیت ، عمر طولانی‌تر و خدمات آسانتر بیشتر مورد استفاده است. در صورت نبود برق برای دو نوع  ام سی  و  توبولار می توان از باطری پشتیبان بصورت جدا استفاده کرد. یا از دسته خلاص کُن استفاده کرد. اما موتور ساید خود دارای دو نوع AC و DC است. موتور dc خود دارای UPS بوده و نیاز ما به باطری خارجی را برطرف می‌نماید. این موتور نیز همچون دو نوع قبل دارای خلاص کُن میباشد که در این موتور بصورت زنجیر قرار گرفته است.

درب های اتوماتیک کشویی

درب‌های اتوماتیک شیشه ای این درب‌ها عمدتاً نفر رو بوده و عملکرد اتوماتیک این درب‌ها در بسیاری از اماکن باعث تکریم ارباب رجوع گردیده و حس خوش آیندی در آنها به وجود می آورد. در این نوع درب‌ها به علت استفاده از شیشه و فریم های آلومینیومی و یا استیل زیبا به طراحان و دکوراتورها این امکان را می‌دهد تا بتوانند از این درب‌ها در ساختمان‌های مسکونی و اداری، فروشگاه‌ها، اماکن عمومی،بیمارستان‌ها، هتل‌ها و غیره استفاده نمایند. استفاده از این نوع درب‌ها به طور چشم‌گیری (تا 70%) از حدر رفتن انرژی سرمایشی و گرمایشی از ورودی ها جلو گیری می‌کند و به علت استفاده از درزگیرهای مویی و یا لاستیکی بین فریم‌ها مانع نفوذ گرد و خاک، حشرات و صدا به داخل اماکن می‌گردد. همچنین عدم وجود دستگیره در این درب‌ها و غیر تماسی بودن آنها تاثیر چشمگیری در جلوگیری از انتشار ویروس‌ها ، میکروب‌ها و بیماری‌های واگیردار دارند.

ویژگی های مثبت درب های اتوماتیک کشویی

مصرف پایین انرژی،اصطحلاک پایین،سازگار با هر نوع دکوراسیون، با حداقل ایجاد صدا، کنترل تردد و عبور و مرور افراد نیز از دیگر مزایای استفاده از این درب ها می باشند. اپراتور و مکانیسم این درب‌ها در هفت مدل درب اتوماتیک کشویی Sliding Automatic Doors ، درب اتوماتیک تلسکوپی ،Telescopic Automatic Doors،درب اتوماتیک منحنی یا قوسی Curved Automatic Doors، درب اتوماتیک لولایی Swing Automatic Doors،درب اتوماتیک تاشو یا اتوبوسی Folding Automatic Doors که عمدتاً به صورت دو طرفه ویا یک طرفه و درب اتوماتیک زاویه دار Angular Automatic Doors و درب اتوماتیک دوار Revolving Automatic Doors طراحی گردیده اند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

این نوع درب‌ها بیشتر در ورودی هایی که نیاز به بازشوی بیشتری می باشد مانند مراکز تجاری و بعضی از اماکن عمومی که در آن واحد نفرات زیادی عبور می کنند، پیشنهاد می گردد.مکانیزم این درب ها مانند درب‌های کشویی به صورت خطی می باشد با این تفاوت که در این دربها چهار لنگه متحرک به صورت تلسکوپی عمل باز شدن را انجام می دهند و این باعث افزایش 30 درصدی بازشو نسبت به مدلهای کشوی دو لنگه می گردد.توسط این سیستم میتوان ورودیهایی تا عرض 3.5 متر و ارتفاع 2.5 متر ایجاد نمود این دربها به صورت یک طرفه نیز قابل اجرا می باشند.در این دربها استفاده از شیشه های 10 میلیمتر و 20 میلیمتر امکانپذیر می باشد. انتخاب وضعیت های اتوماتیک،دائم باز،دائم بسته،حالت زمستانی یا نیمه باز ،ورود ممنوع و یا خروج ممنوع وهمچنین با نصب سیستم های کنترل تردد و یا ریموت کنترل و همچنین برنامه های زمانبندی در بعضی از اپراتورها برای کاربران امکانپذیر می باشد و انهارا را قادر به کنترل ورودها و خروج ها می سازد. وجود سیستم سنسورهای ایمنی خطی بین درب ها و کنترلرهای هوشمند با قابلیت ضد برخورد امنیت عابرین را در برابر برخورد احتمالی با دربها را تامین می کنند.

درب اتوماتیک زاویه دار

این نوع درب برای فروشگاه ها و اماکنی که بازشوی آنها در یکی از اضلاع آن باشد و یا در ورودی های معمولی برای داشتن تنوع در فرم ورودی و زیبایی خاص در معماری بنا ، طراحی گردیده است.حرکت این درب ها نیز به صورت خطی می باشد ولی با این تفاوت که لنگه دربها باهم یک زاویه ای را تشکیل میدهند که این زاویه میتواند از 90 درجه الی 175 درجه متغیر باشد.برای جلوگیری از برخورد درب ها با عابرین به علت زاویه دار بودن دربها امکان نصب سنسورهای ایمنی خطی وجود ندارد و از سنسورهای مایکروویو خاص استفاده میگرد که هم عمل تشخیص حرکت افراد را به عهده دارند و هم مانع برخورد دربها با افراد میگردند.مدار کنترل این درب ها نیز مانند مدل های پیشین کاملاً توسط کاربر و نصاب قابل برنامه ریزی و کنترل می باشد و همچنین امکان نصب تسط شیشه های 10 میلی متر و دوجداره امکان پذیر می باشد.

درب اتوماتیک منحنی

درب های اتوماتیک منحنی با طراحی زیبا و منحصر به فرد یکی از زیباترین نوع درب‌های اتوماتیک شیشه ای میباشد که با توجه به طراحی و معماری فضا به شکل نیم دایره ، دایره کامل و یا قوسی از یک دایره و کاملا سفارشی ساخته و اجرا میگردد. استفاده از این درب‌ها در مکانهایی که در معماری آنها از ترکیبات منحنی استفاده شده است زیبایی و هارمونی دو چندانی را ایجان میکند. همچنین با نصب این دربها به صورت دایره کامل باعث ایجاد یک فضای استوانه ای میگردد که این فضا تبادل هوای داخل و بیرون را به حداقل رسانده و اثر قابل توجهی در جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گردو خاک و دیگر عوامل طبیعی به داخل ساختمان و همچنین عدم تداخل نفرات در هنگام ورود و خروج می گردد. درب اتوماتیک لولایی درب‌های اتوماتیک بیشتر در مکانهایی به کار گرفته میشوند که به علت محدودیت در عرض امکان نصب دیگر درب‌های اتوماتیک وجود نداشته باشد. اپراتور این درب‌ها طوری طراحی گردیده که نیازی به تعویض درب نبوده و تقریبا قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی می‌باشند و توانایی باز و بسته کردن درب‌ها را به داخل و خارج را دارند. همچنین می‌توان از این سیستم به صورت یک لنگه و یا دو لنگه به کار گرفت. استفاده از این درب‌ها در مکان‌های پر تردد پیشنهاد نمی‌گردد ولی برای محدود کردن تردد در مکان‌های خاص مانند اتاق مدیریت، اتاق سرور ، اتاق عمل طلا فروشیها و غیره و ترکیب آنها با سیستم های کنترل تردد سیستم کنترلی مناسبی را بوجود می آورند.

درب اتوماتیک خروج اضطراری

این نوع درب ها در مکان‌هایی پیشنهاد می‌گردد که در مواقع خواصی نیاز است تا عرض کامل ورودی برای ورود و یا خروج مورد استفاده قرار گیرد. فریم این درب ها طوری طراحی گردیده که در مواقع اضطراری مانند اتش سوزی و غیره با فشار اندکی درب ها به پهلو جمع شده و کل عرض وردی را آزاد می سازند.همچنین در مکانها یی مانند نمایشگاه های خودرو و پارکینگ ها که عبور خودرو و نفر از یک ورودی صورت می پذیرد ، با این نوع فریم ها نصب درب اتوماتیک برای این فضا ها امکان پذیر میگردد. همچنین نصب این فریم ها بر روی انواع اپراتورهای درب‌های کشویی امکان پذیر می باشد.

درب های شیشه ای اتوماتیک

درب های زیرسقفی

درب اتوماتیک زیر سقفی عملکرد ساده ای دارد و از ایمنی و عایق بندی مناسبی در برابر نوسانات دما و رطوبت برخوردار می باشد . درب های سکشنال از چند پنل تشکیل شده است که توسط لولاهای فولادی به یکدیگر متصل شده اند. درب سکشنال توسط ریل های جانبی قادر خواهند بود که از حالت عمودی در حالت بسته به حالت افقی و موازی با سقف در حالت باز درآیند، بنابراین این نحوه عملکرد سبب می شود تا بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع حاصل آید.این حالت باز و بسته شدن سبب شده که اینگونه درب ها را با نام درب زیر سقفی بشناسند. استفاده از این درب برای تمامی اعضاء خانواده به راحتی انجام می شود .  درب سکشنال پارکینگ یا در اتوماتیک زیر سقفی مناسب برای پارکینگ هایی با تردد بسیار بالا است.  در سکشنال پارکینگ توسط فنرهای بالانس بسیار قوی، فشار اضافی را کم می کند و وزن اصلی پانل های درب سکشنال را به تعادل می رساند. در کنار انتخاب یک سیستم اتوماسیون، می توان در تردد بسیار بالا از موتور کِشنده برای درب سکشنال پارکینگ استفاده کرد. به علت استفاده از چرخ های ضد سایش و ریل های نگهدارنده، استهلاک درب سکشنال در مقایسه با دیگر سیستم های درب اتوماتیک بسیار کم است. درب سکشنال پارکینگ به دلیل مکانیزم های خاص در ایران مورد توجه قرار گرفته است. درب های سکشنال، مناسب فضاهایی است که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت است. فضای لازم برای نصب درب سکشنال بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر از ارتفاع می باشد.

چرا استفاده از درب های زیر سقفی توصیه می شود؟

درب زیر سقفی مصرف بسیاری در پارکینگ ساختمانهای هوشمند و مدرن امروزی دارند.درب اتوماتیک زیر سقفی ،  استاندارد روز اروپا می باشند و به علت مکانیزم خاص و مزایای این سیستم در ایران نیز مورد توجه فراوان قرار گرفته اند.درب اتوماتیک سکشنال ، مناسب فضاهایی می باشند که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت هستند. فضای لازم برای نصب درب زیر سقفی ۳۰ سانت از ارتفاع می باشد. مکانیزم خاص درب زیر سقفی باعث می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریل‌های خاص، درب در زیر سقف جمع شده و حجم فضای محدودی از پارکینگ را اشغال  کند و سریع و بی صدا باز و بسته شوند.به همین دلیل به این نوع درب ها ، درب زیرسقفی گفته می شود.

منبع: darr.ir

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات کافی است به سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی www.piroozanshop.com مراجعه نمایید

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 9