سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی ساب فریم یا فریم انتظار پنجره دوجداره

معرفی ساب فریم یا فریم انتظار پنجره دوجداره

فریم انتظار چیست و چه کارایی دارد؟ چرا باید از فریم انتظار پنجره استفاده کنیم؟

 فریم انتظار چارچوبی فلزی است که محدوده پنجره Upvc  را مشخص کرده و بعنوان قاب در زیر پنجره و در داخل دیوار قرار می گیرد. معمولا زمان قرار دادن و نصب ساب فریم در پایان عملیات دیوارچینی و قبل از سفید کاری است. بهتر است قبل از نصب،  فریم انتظار رنگ آمیزی شود که در طول زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود.

در هنگام نصب فریم انتظار به این نکته توجه کنید که فریم انتظار باید کاملا تراز، شاقول و همچنین بدون خمیدگی و پیچیدگی در محل مورد نظر نصب شود. در صورتی که ساب فریم کاملا تراز نباشد، در نصب پنجره دوجداره نیز تاثیر منفی می گذارد.

فریم انتظار طوری باید نصب شود که در ادامه، مراحل بنایی موجب حرکت احتمالی آن نشود. همچنین بگونه ای نصب خواهد شد که سطح داخلی فریم انتظار یا ساب فریم، با سطح کف دیوار ها مماس باشد. در شکل روبرو مفهوم مماس بودن این دو را نمایش می دهیم.

 ابعاد فریم انتظار و چارچوب فلزی پنجره

ابعاد قوطی آهنی مورد استفاده در فریم انتظار از ابعاد 30 در 60 (30*60 میلیمتر) شروع می شود. بطور معمول از قوطی 40 در 60 و یا کمتر نیز استفاده می شود که بستگی به شرایط و عرض سطح پروفیل پنجره دوجداره Upvc دارد. بدلیل اینکه عمده برندهای پروفیل، از سری 60 یا 6 سانتی متری استفاده می کنند (همانند پنجره وین تک یا پنجره ویستابست)، قسمت 6 سانتی متری قاب فلزی انتظار باید رو به بالا قرار گیرد.

پس از اتمام گچ کاری و تقریبا اتمام نما (با توجه به شرایط) می توان اقدام به نصب درب و پنجره دوجداره نمود. بعد از قرار گیری پنجره Upvc بر روی فریم انتظار، پروفیل Upvc به قوطی آهنی پیچ می شود و حداقل 2 سانتی متر در آهن فرو می رود.

تاثیر قاب پنجره دوجداره در زیبایی نمای ساختمان – درب و پنجره آپند

نکات مهم در نصب فریم آهنی پنجره

• انتخاب فریم انتظار استاندارد متناسب با ابعاد و سطح مقطع پروفیل uPVC

• عدم دویدگی فریم

• عدم تاب برداشتن

*برای جلوگیری از تاب برداشتن و به اصطلاح شکم دادن فریم آهنی انتظار در ابعادهای بزرگ (عرض یا ارتفاع زیاد) باید از تسمه آهنی در محل های نمایش داده شده استفاده کرد تا مانع تاب دیدگی شود.

انواع پنجره دوجداره - نوین خانه

محل قرار گیری فریم انتظار در دیوار

اینکه چارچوب اهنی قاب، لب به لب دیوار داخلی (نمای داخل دیوار) و یا در مابین نمای خارجی و نمای داخلی قرار گیرد کاملا با نظر معمار و مهندس ساختمان صورت می گیرد. اما توجه داشته باشید در صورتیکه فریم انتظار مماس نمای دیوار داخلی قرار گیرد; باید برای پوشاندن قاب فلزی از پروفیل لبه دار (پروفیل روکوب دار) و یا قاب دور پنجره و رکوب چوبی استفاده کنید.

استفاده از سنگ و یا سیمان بجای فریم آهنی انتظار

در برخی از پروژه ها بجای استفاده از فریم آهنی پنجره، از سنگ یا سیمان استفاده کرده و قاب پنجره را با این دو مصالح آماده می کنند. بدلیل نا تراز بودن، اختلاف عرض و ارتفاع ابتدایی و انتهایی چارچوب و احتمال انتقال بار دیواره ها به درب و پنجره دوجداره بهتر است از چارچوب آهنی استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ پنج = 14