سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی شیشه های استیندگلس و کاربرد آن ها

معرفی شیشه های استیندگلس و کاربرد آن ها

معرفی شیشه های استیندگلس

شیشه های استیندگلاس با وجود قدمت زیاد، همچنان مورد توجه طراحان و هنرمندان بوده و هیچگاه کهنه و منسوخ نمی شوند. همچنین این شیشه ها در پروژه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی هستند. جلوه زیبای شیشه های استیندگلس موجب شده معماران و طراحان در پروژه های لوکس پسند از آن بهره ببرند. از آنجایی که استیندگلاس در فضاهای گوناگون قابل استفاده است، جذابیت و خیره کنندگی آن باعث می شود در فضاهای داخلی و خارجی لوکس و زیبا در حداقل یک فضا از شیشه های استیندگلاس استفاده شود.

قدمت شیشه های استیندگلس

قدمت استیندگلس به قرون وسطی بر می گردد. در آن زمان شیشه های استیندگلس در کلیساها و اماکن مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است. علت استفاده از استیندگلس در فضاهای مذهبی اهمیت نور در دین مسیحیت و مقدس بودن آن بوده است. در قرون وسطی عبور نور از تصاویر مقدس انجیل که با شیشه های استیندگلس طراحی و ساخته می شد، فضاهای روحانی و معنوی پدید می آورد.

تکنیک شیشه های استیندگلس

استیندگلس تکنیکی است که در آن قطعات کوچک شیشه به صورت مونتاژ شده در کنار هم بوسیله فلز چیدمان می شوند و طرح کلی به وجود می آید. استیندگلس تمام شیوه ها و ایده های طراحی را در بر می گیرد و دارای طرح های متنوع و مختلف می باشد. در این سبک ابتدا ابعاد قطعات شیشه ای مشخص می شود و سپس شیشه ها با توجه به شکل های طراحی شده با ظرافت و دقت فوق العاده بالا برش می خورند. پس آن قطعات شیشه ای برش خورده بوسیله مقطع فلزی H شکلی به همدیگر اتصال پیدا می کنند. جهت استحکام بیشتر قطعات شیشه ای پس از چیدمان کامل آنها، نقاط اتصال فلزات به یکدیگر جوش داده می شوند.

شیشه های استین گلاس - صنایع دکوراتیو پارس

همچنین به سبب پایداری بیشتر استیندگلس باید پس از مونتاژ کامل آن پودر گلیز بر روی سطح شیشه پاشیده شود. در درب های استیندگلس، شیشه های متنوع با رنگ ها و بافت های مختلف استفاده می شوند. در طرح های این نوع درب ها انواع گوناگونی از شیشه های رنگی، شیشه های اوپال، اسید واش، سند بلاست و شیشه های نقاشی شده مورد استفاده قرار می گیرند.

برای ایجاد جلوه و جذابیت بیشتر در درب های استیندگلس از شیشه های تراش خورده (بِوِلد) استفاده می شود که موجب زیبایی بیشتر از لحاظ بصری و ترکیب آن با نور می شود. دورتا دور قطعات استیندگلس به کمک ابزار تراش شیشه به صورت الماسی در می آید که در هنگام تابش نور از آن شکست نور ایجاد شده و جلوه ای زیبا بوجود می آورد.

استیندگلس در فضاهای گوناگون از جمله پنجره، درب، سقف، پارتیشن و … استفاده می شود. به طور کلی مدت زمان تولید استیندگلس به علت ظرافت کار و دقت بالایی که در نظر گرفته می شود تا حدودی بالا می باشد. به همین خاطر جز با ارزش ترین آثار هنری محسوب می شود.

شیشه استین گلاس | صنایع شیشه و آینه کولیوند

ویژگی های درب های استیندگلس

با پیشرفت تکنیک استیندگلس و توسعه سبک های معماری امروزه می توان گفت تقریباً استیندگلس در کلیه فضاها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از جمله ویژگی های درب های استیندگلس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– زیباشناسی پیشرفته و غنی تکنینک شیشه های استیندگلس در درب ها

– استحکام و ماندگاری استیندگلس در سالیان زیاد

– قابل مرمت بودن درب های استیندگلس

– دید و منظره مناسب

– ایجاد محیطی لوکس و ارتقای کیفیت و ارزش های بصری مناسب در فضاهای استفاده شده از این نوع درب ها

– استفاده از سبک های متنوع معماری

– ایجاد نقطه متمرکز در فضاهای مورد استفاده شده

–  ایجاد پویایی و فضاهای زیبای بصری

– کنترل و زیبایی نور

گنبد استین گلس :: آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − = یک