سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی نحوه برش شیشه سکوریت

معرفی نحوه برش شیشه سکوریت

تولید شیشه و برش شیشه سکوریت نیاز به تجهیزات زیادی من ‌جمله ابزار مهم آن دستگاه برش شیشه سکوریت به نام دستگاه  CNC می‌باشد؛ که با دقت و ظرافت برش شیشه سکوریت را در اشکال مختلف بسیار آسان و به ‌سرعت برش میزنند. با توجه به پیشرفت استفاده از شیشه سکوریت در صنعت و ساختمان در زمینهٔ دکوراسیون و لوازم‌خانگی بر آن شدیم در تمام فرایندها نظیر برش شیشه سکوریت کمک شایانی برای شما انجام دهیم.
عملیات قبل از سکوریت، برش شیشه سکوریت می‌باشد. هرگونه برش، باید قبل از سکوریت کردن شیشه‌ها انجام شود، زیرا بعد از سکویت شدن، دیگر امکان انجام برش، بر روی شیشه‌های سکوریت (نشکن) وجود ندارد.
شیشه نشکن، به عنوان محصولی سخت و ایمن شناخته شده است و به عنوان محصولی برای مقاصد تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از نوع نشکن به منظور افزایش مقاومت در برابر شوک های مکانیکی و حرارتی گرما استفاده می شود.
از آنجا که این محصول برای مقاومت در برابر شکستگی و توزیع فشار طراحی شده است، به همین دلیل برش آن امری مشکل است. یعنی این شیشه را نمی توان بعد از انجام دادن فرایند سکوریت کردن و لمینت کردن برش داد. باید ابعاد و اندازه و تغییراتی را که نیاز است روی شیشه انجام شود سپس فرایندهای بعدی سکوریت کردن روی شیشه پیاده شود. در ادامه این مطلب شما عزیزان را با نحوه برش و مراحل برش شیشه سکوریت آشنا می سازیم.

نحوه برش شیشه سکوریت

شیشه میرال طی فرایند خاص تولید و روانه بازار می گردد. مهم ترین مسئله ای که در تولید شیشه سکوریت باید توجه شود طریقه برش شیشه سکوریت و زمان برش زدن شیشه می باشد. شیشه سکوریت طی فرایندی که درجه حرارت بالایی را تحمل می کند به میزان مقاومت نسبت به سایر شیشه های خام و معمولی دست می باید.
نحوه برش شیشه سکوریت به این گونه می باشد که بعد از مشخص کردن ابعاد و اندازه شیشه مورد نظر شیشه خام را قبل از سکوریت نمودن به آن اندازه برش زده و سپس مراحل سکوریت سازی روی شیشه پیاده می شود. دلیل این کار را می توان در پودر شدن شیشه هنگام برش بعد از انجام فرایند سکوریت سازی شیشه اشاره کرد.

روند برش این محصول چگونه انجام می شود؟

شیشه نشکن در اصل یک محصول ایمنی است و اگر شما برای برش آن تلاش نمایید، تلاش شما ممکن است اثرات مخربی داشته باشد و آن به قطعات کوچک شکسته می شود. در حالی که شما می توانید یاد بگیرید که چگونه آن را برش دهید برش دادن شیشه نشکن فرآیند ویژه ای دارد که شما باید در هنگام تلاش برای برش دادن آن را به دقت دنبال نمایید، در غیر این صورت می شکند و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. لازم است که در برش آن بسیار احتیاط نمایید تا دچار مصدومیت نشوید.

شیشه 12 میل کریستال | شیشه 10 میل کریستال | شیشه 20 میل کریستال ...

ابزار برش شیشه سکوریت

از گذشته برای برش شیشه از ابزارهای مختلف استفاده می شده که پرکاربرد ترین ابزار برش شیشه الماس می باشد. بدون ایجاد خراش و شکستی شیشه را به راحتی می برد. الماس به دلیل خاصیت و سختی که در ساختار عنصر خود دارد بدون اینکه خود آسیبی ببیند شیشه را برش می دهد.
در ابزار برش شیشه الماس به عنوان بخش اصلی محسوب می شود به طوری که با گذشت زمان و پیشرفت صنعت شیشه سازی ابزار های بزرگ و اتوماتیک برای برش شیشه اختراع شد که الماس از اجزاء اصلی قطعات ابزار برش شیشه می باشد.

 

دستگاه برش شیشه سکوریت

در تولید شیشه سکوریت فرایند های خاصی اعمال می شود به دلیل ایجاد مقاومت بیشتر در شیشه سکوریت قبل از تبدیل شدن شیشه معمولی به شیشه سکوریت باید برش آن صورت پذیرد. به همین دلیل قبل از تولید ابعاد و اندازه های شیشه باید کاملا مشخص شود و برش روی شیشه انجام گیرد. دستگاه برش شیشه سکوریت شامل میز برش تمام اتوماتیک و دستگاه CNC یا دستگاه برش با آب می باشد.
دستگاه برش شیشه سکوریت دارای میز برش می باشد که دارای ساختار سخت و محکم فولادی می باشد که عملکرد بدون ارتعاش ایجاد می کند. استفاده از دستگاه برش شیشه سکوریت موجب افزایش دقت و کیفیت شیشه و ایجاد برش در اشکال مختلف می باشد و ابعاد و اندازه تعیین شده را بدون خطا و مشکلی برش می زند و شیشه را بدون هیچ تغییر و خراشی تحویل می دهد.

برش شیشه - تهران شیشه

مراحل برش شیشه سکوریت

شیشه نشکن به دلیل حساسیتی که دارد باید طی مراحل برش داده شود تا بعد از برش مقاومت و کیفیت آن حفظ گردد.

 

مرحله 1 – پاک کردن

مطمئن شوید که هیچ گرد و غبار و یا ذرات خاک که می تواند سد راه برش شود، بر روی آن وجود نداشته باشد. سطح را به طور کامل با محلول شوینده شستشو دهید و سپس آنرا کاملا خشک نمایید.

 

مرحله 2 – گرم کردن

محصول خود را در اجاق صنعتی تا 900 درجه فارنهایت گرم نمایید، پس از آن اجاق گاز خود را خاموش نمایید و اجازه دهید به مدت 8 ساعت خشک شود.
حرارت دوباره, ویژگی های درونی آن را تغییر می دهد و باعث می شود که دیگر در حین عملیات برش خرد نشود.
در حقیقت فرآیند حرارت به صورت یکنواخت بر روی آن اعمال می شود به طوری که تمام تنش های ایجاد شده در روند تولید دوباره حذف خواهد شد. در حقیقت این تنش های درونی و نقاط پرفشار است که برش آن را در حالت عادی غیر ممکن می کند.

 

مرحله 3 – آماده سازی برای برش دادن

پس از حرارت دادن دوباره ، آن را بر روی یک سطح صاف و مربعی شکل قرار دهید تا احتمال شکستن را کاهش دهد.
نکته: برش دهنده  خود را به نفت سفید آغشته نمایید؛ این عمل برای یک برش تمیز مؤثر خواهد بود

 

مرحله 4 – برش شیشه نشکن

با اعمال فشاری متوسط بر روی آن، برش را به راحتی و تمیز به صورت مستقیم و در امتداد یک خط نازک بر روی سطح آن ادامه دهید. عمل برش را دوبار بر روی یک محل برش داده شده، اجرا نکنید.

 

گام 5 – جدا کردن برش ها از یکدیگر

رول پلاکی را در زیر خط برش قرار دهید و دو دست خود را در دو طرف خط برش قرار دهید. آن را در دو طرف خط برش به سمت پایین فشار دهید. اگر کار خود را به درستی انجام دهید، در اثر فشار به سمت پایین، دو قطعه باید بطور مساوی و هم زمان از ناحیه برش جدا شوند.
هشدار: این بخش یکی از بخش های حساس و خطرناک در طی این فرآیند است. قبل از انجام این مرحله پوشش محافظ مناسبی را برای خود در نظر بگیرید.

 

گام 6 – صاف کردن لبه های شیشه نشکن

با استفاده از یک تیز کننده، لبه ها را برای کاربرد، صاف نمایید. این کار نتها محصول شما را صاف و روان می سازد، بلکه خطر حمل آن را کمتر می کند و باعث مقاومت آن می شود.

 

مرحله 7 – بازگشت خواص

پس از پایان مراحل برش، محصول شما دوباره خواص خود را باز خواهد یافت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 18