سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

نحوه انجام دیاموند برای انواع شیشه

شیشه تراش چیست؟

در ابتدا شاید این سوال ایجاد شود که شیشه تراش چیست؟ چه کاربردی دارد؟ ما اینجا هستیم تا به خوبی شما را با کارکرد دستگاه شیشه تراش آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

شیشه یکی از متریال های کاربردی در زندگی ما است. شیشه ها در واقع با پیشرفت تکنولوژی به اشکال مختلفی در اطراف ما مورد استفاده قرار گرفتند. از شیشه مغازه گرفته تا انواع پارتیشن شیشه ای و…. از کاربردهای شیشه است که در اطراف خود می بینیم.

یکی از دستگاه هایی که در صنایع برای پرداخت شیشه از آن استفاده می شود دستگاه شیشه تراش ها هستند. دستگاه شیشه تراش وظیفه برش شیشه را بر عهده ندارد، بلکه این دستگاه با ایجاد تراش های ظریف، تیزی لبه های شیشه را از بین برده تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

 

انواع دستگاه تراش دور شیشه

در اصل تمامی ابزارها و دستگاه های دور شیشه وظیفه ایجاد برش برای جلوگیری از تیزی لبه های شیشه را بر عهده دارند اما لازم است بگوییم که انواع ابزارهای دور شیشه می توانند طرح های مختلفی را بر روی لبه ها اجرا کنند. در ادامه نیز انواع ابزار و دستگاه های دور شیشه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • دستگاه تراش شیشه مدل رومیزی

حقیقتا باید بگوییم که محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه تراش شیشه، مدل رومیزی آن است. این دستگاه ها معمولا برای تراش دور شیشه های با ابعاد استاندارد کاربرد دارند. شیشه های میز غذاخوری، انواع میزهای عسلی، میز های آرایش و… در این دسته ابعاد استاندارد قرار می گیرند.

این دستگاه می تواند مدل های مختلف و زیبایی از برش را بر لبه های شیشه پیاده کند. مدل های لبه گرد، لبه پلکانی و… از جمله آن ها هستند.

 

  • دستگاه شیشه تراش مدل لمینت

خب می دانیم که کاربرد شیشه ها بسیار وسیع تر از آنچه است که ما در منزل می بینیم. در واقع شیشه ها فقط در ابعاد میزهای ناهارخوری، یا شیشه های روی میز عسلی و… مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین در ابعاد بزرگتر نیاز به دستگاه هایی برای تراش لبه های شیشه است که به آن دستگاه های تراش شیشه از نوع لمینت گفته می شود. این دستگاه ها برای تراش شیشه های با ابعاد بزرگ مانند انواع شیشه های پارتیشن می توانند کاربرد داشته باشند.

  • دستگاه برش شیشه های سکوریت

شیشه های سکوریت نیز یکی از پر کاربردترین انواع شیشه است. همانطور که از نامش پیداست معمولا فضاهایی که نیاز به امنیت بیشتری دارند از شیشه های سکوریت استفاده می کنند. فضاهایی مانند بانک ها در این دسته قرار می گیرند. شیشه های سکوریت حتما نیاز دارند که لبه های برش خورده داشته باشند. بنابراین برای این نوع از شیشه های خاص دستگاه های تراش شیشه مختص آن استفاده می شود.

  • دستگاه برش شیشه های کریستال

شیشه های کریستال معمولا دارای شفافیت بالایی هستند. این شفافیت بالا در آن ها به دلیل کاربرد سرب در متریال شیشه است. در واقع سرب ضریب شکست شیشه را بالاتر برده و در نتیجه باعث درخشندگی بیشتر نیز در آن ها می شود. معمولا در لابی هتل ها، سالن ها اجتماعات، جواهر فروشی ها و به طور کلی هر جایی که نیاز دارد لوکس تر به نظر برسد استفاده می شود. به دلیل خاص بودن جنس شیشه های کریستالی دستگاه برش لبه آن نیز در مدل متفاوتی تولید شده است.

  • دستگاه مختص تراش شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره به دلیل خاصیت عایق و صدای خود این روزها بسیار محبوب شده اند. در شیشه های دو جداره معمولا از دو لایه شیشه استفاده می شود که بین آن هوا قرار میگیرد. هوا به عنوان عایق صدا و دما عمل کرده و مانع خروج انرژی و ورود آلودگی های صوتی خواهد شد. این این نوع از شیشه ها در دفاتر کار، منازل و هر مکان دیگری که نیاز به عایق دما و صدا دارند استفاده می شود. از آنجایی که شیشه های دو جداره دارای ساختار خاصی است برای تراش آن نیز باید از دستگاه مخصوص استفاده نمود.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + = 5