سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

نکات مهم در هنگام خرید شیشه بالکن

یکی از آیتم های محبوب امروزی در ساخت و ساز ساختمان ها، شیشه بالکن می باشد. در میان تمام دغدغه های زندگی در شهرهای شلوغ، استراحت و نوشیدن چای در بالکن خانه آرامش بخش به نظر می رسد.

امروزه با افزایش جمعیت تعداد ساختمان ها و آپارتمان ها نیز افزایش پیدا کرده است. در عین حال که تعداد آپارتمان ها افزایش پیدا کرده، متراژ آن ها کاهش پیدا کرده است.

از طرفی دیگر هر خانه ای دارای حیاط مجزایی نمی باشند. از این رو بالکن تنها فضای باز هر واحد بوده که بر متراژ خانه می افزاید.

اما استفاده از این فضا در برخی موارد همچون سرما و گرمای شدید، شهرهای بزرگ و شلوغ و… دشوار می باشد.

در این مواقع بهترین راه استفاده از شیشه بالکن می باشد.

شیشه بالکن نوعی حائل میان فضای بالکن و فضای خارجی ساختمان می باشد. این شیشه که همچون دیواری عمل می نماید، در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد خاصی می باشند.

به عنوان مثال نوع شیشه بالکن ثابت تنها نقش دیواری شیشه ای داشته و همچون نوعی حفاظ عمل می نماید. اما شیشه بالکن متحرک تنها دیواری شیشه ای محسوب نمی شود. به این شکل که شما می توانید در فصول گرم سال شیشه ها را باز نموده و از هوای آزاد استفاده نمایید و در فصول سرد سال نیز با بسته شیشه ها از منظره لذت ببرید.

شما می توانید انواع این شیشه ها را در طرح ها و ابعاد مختلفی از شرکت ایمن جام پیروزان تهیه نمایید. اما لازم است تا در هنگام خرید شیشه بالکن به نکاتی توجه نمایید تا مناسب ترین نوع را برای بالکن خود تهیه نمایید.

در ادامه بیشتر به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

 

 

انتخاب شیشه بالکن

همان گونه که در بالا اشاره نمودیم برای انتخاب و خرید شیشه بالکن باید به نکاتی توجه نمود. از جمله این نکات عبارتند از:

  • ابعاد بالکن

نخستین و مهمترین نکته ای که در هنگام خرید شیشه بالکن باید بدان توجه نمود، ابعاد دقیق بالکن شما می باشد.

به این صورت که شما در هنگام تماس با کارشناسان متراژ حدودی را اعلام می نمایید. سپس کارشناسان فنی با هماهنگی قبلی در محل شما حضور پیدا کرده و اندازه گیری دقیق را انجام می دهند.

در صورتی که ابعاد شیشه ها به کوچکترین اندازه اشتباه باشد، در هنگام نصب آن مشکل به وجود می آید. از این رو ابعاد دقیق بالکن شما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

از طرفی قیمت بالکن شیشه ای برحسب متراژ بالکن شما حساب می شود.

در نتیجه برای صصدور فاکتور نهایی نیاز به اطلاع از متراژ دقیق می باشد.

  • نوع شیشه بالکن

پیش از سفارش شیشه بالکن بهتر است تا انواع بالکن شیشه ای و مزایای آن را شناخته تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

همان طور که در بالا اشاره نمودیم شیشه بالکن به طور کلی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شود که نوع ثابت همچون دیواری شیشه ای عمل کرده که مانع از ورود هوای بیرون و گرد و خاک به داخل بالکن می شود.

شیشه بالکن متحرک نسبت به نوع ثابت دارای مزایای بیشتری می باشد. به این صورت که هر زمان که بخواهیم می توانید شیشه ها را کنار زده و از هوای بیرون استفاده کنید یا اینکه شیشه ها را بسته و مانع از ورود سرما به داخل شوید.

این شیشه ها به سادگی باز شده و بر روی ریل حرکت نموده و در گوشه ی دیوار جمع می شود. از این رو جای خاصی را نیز اشغال نکرده و برای هر نوع بالکنی قابل اجرا می باشد.

  • نوع شیشه

از دیگر نکات مهم انتخاب نوع شیشه می باشد. اینکه شیشه معمولی انتخاب کنید، سکوریت یا لمینت. معمولا برای شیشه بالکن از شیشه های سکوریت استفاده می شود.

این شیشه ها که در ضخامت های مختلفی موجود بوده دارای مقاومت بالایی می باشند و انتخاب مناسبی می باشند.

شیشه سکوریت نوعی شیشه مقاوم در برابر ضربه، فشار، حرارت و… می باشد که به شیشه نشکن معروف است. چرا که احتمال شکستن آن بسیار پایین بوده و در صورتی که بشکند به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شود که دارای لبه های تیز و برنده نمی باشد. از این رو باعث آسیب به افراد و اشیا نخواهد شد.

از طرفی این شیشه ها عایق خوبی در برابر صدا و حرارت می باشد. به این شکل که هوای بیرون را وارد نکرده و هوای درون بالکن را خارج نمی کند. به این سبب که این شیشه ها عایق صوتی خوبی می باشند، در شهرهای شلوغ که آلودگی صوتی وجود دارد، بسیار کاربردی و مفید واقع می شوند.

از این رو توصیه می شود تا شیشه های خود را سکوریت سفارش دهید.

  • رنگ شیشه

شما می توانید با توجه به ظاهر ساختمان و دکوراسیون خود رنگ شیشه ها را انتخاب کنید. با این کار بر زیبایی ساختمان خود بیافزایید.

شیشه های سکوریت در رنگ های متنوعی قابل تولید بوده و محدودیتی در آن وجود ندارد. از این رو شما می توانید با خیال راحت رنگ مورد نظر خود را سفارش دهید.

  • طرح شیشه

علاوه بر رنگ، شما می توانید طرح مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. اکثر افراد شیشه ای سفید و شفاف را برای ساختمان خود می پسندند. اما در صورتی که بخواهید می توانید از شیشه های مات، نیمع مات، راه راه و… استفاده نمایید.

در واقع شما می توانید با استفاده از سندبلاست طرح مورد نظر خود را بر روی شیشه اجرا نمایید.

اغلب افرادی که دوست ندارند تا از بیرون به بالکن آن ها دید داشته باشد، از مدل های تمام مات و یا نیمه مات استفاده می کنند.

  • فریم دار و یا فریم لس

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، فریم دار و یا فریم لس بودن شیشه بالکن می باشد. شما می توانید به صورت کاملا ساده و یکدست انتخاب نموده و یا اینکه قابی متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود برای آن انتخا نمایید.

  • شرکت فروش شیشه بالکن

پیش از خرید شیشه بالکن حتما از شرکت تولید کننده آن و کیفیت کارهایشان اطمینان حاصل فرایید. در واقع از مهمترین نکات خرید، شرکت آن می باشد. از این رو پیش از سفارش نمونه کارهای آن را مشاهده نموده و از کیفیت و تمیزی اجرا و نصب شیشه بالکن مطمئن شوید.

شرکت ایمن جام پیروزان از جمله مجرب ترین شرکت های تولید کننده شیشه بالکن، پارتیشن شیشه ای، شیشه حمام و… می باشد که سفارش شما را از سراسر کشور می پذیرد. جهت اطلاع از قیمت شیشه بالکن با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + 8 =