سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه لاکوبل و شیشه رنگی

هر آنچه که باید درباره شیشه لاکوبل و شیشه رنگی بدانید

شیشه لاکوبل:

لاکوبل در حقیقت یک مفهوم تجاری در صنعت شیشه میباشد و از نظر معنی و مفهوم به شیشه ای اطلاق میگردد که طی پروسه رنگ شدن از یک سمت تبدیل به یک شیشه رنگی پوششی میگردد و بعد از عملیات رنگ با یک لایه ورق پی وی سی لمینیت میگردد که به عنوان محافظ رنگ عمل مینماید و از ویژگی های آن میتوان به ایمن نمودن شیشه در هنگام شکست و عدم ریزش یا سقوط شیشه در لحظه شکست میتوان اشاره کرد. شیشه لاکوبل به دو صورت شفاف و مات عرضه میگردد که به نام های تجاری لاکوبل و متلوکس مشهور میباشد.لاکوبل نام تجاری این محصول بوده و در واقع نوعی شیشه پشت رنگ میباشد یا (back painted glass) و در ضمن از اولین تولید کنندگان این شیشه میتوان به شرکت A G C GLASS در بلژیک اشاره کرد. شیشه لاکوبل اکثرا در تمام دنیا بصورت خام عرضه میگردد و قابلیت سکوریت شدن ندارد.اما به تازگی برخی از کارخانجات شیشه موفق به تولید شیشه های لعابی رنگی نیز شده اند که قابلیت سکوریت و ضد حرارت شدن را داراست اما به علت استفاده از رنگدانه های معدنی و عملیات حرارتی در دمای بسیار بالا شفافیت و وضوح شیشه لاکوبل را ندارند و به نوعی رنگ بصورت کدر و مات میباشد.

شیشه لاکوبل چیست؟

نوعی از شیشه رنگی پشت رنگ میباشد که در فرایند تولید به نحوی تولید شده که قابلیت سکوریت شدن یا انتقال به کوره سکوریت جهت نشکن شدن یا TEMPEREDشدن را داراست و به هیج وجه دچار مشگل یا سوختگی رنگ نمیگردد.

شیشه های لاکوبل در 25 رنگ استاندارد تولید می شوند که امکان تامین تمامی این محصولات وجود دارد . درخشندگی و یکنواختی رنگ شیشه لاکوبل آنها را به محصولاتی ایده آل جهت استفاده در داخل ساختمان و امور دکوراتیو تبدیل کرده است.

شیشه های متلاک در ​25رنگ و با ایجاد پوشش رنگی بر روی شیشه های اسیدشور یا ساتینا تولید می شوند. تلفیق حالت شیشه های رنگی و مات، این محصولات را به گزینه ای خاص جهت پوشش دیوارها، ساخت کابینت و قفسه و سایر امور دکوراتیو مبدل ساخته است.

این شرکت جام های سایز استاندارد شیشه های ​لاکوبل و متلوکس را مستقیما از شرکت A G C تهیه و با توجه به نیاز و خواسته مشتری  فرآیندهای برش ، سنگزنی ، سوراخکاری ، پولیش ، فارسی بری و … را به انجام رسانده و آمادۀ استفاده در ساختمان مینماید. همچنین شرکت ونوس شیشه ، تنها شرکت ایرانی است که نصب شیشه لاکوبل،متلاک را به روش مورد تایید A G C و با استفاده از چسب های دو طرفۀ مخصوص نصب این شیشه ها انجام می دهد.

نصب شیشه لاکوبل دیوار پوش:

جهت نصب شیشه لاکوبل دیوارپوش شرایطی لازم است که به شرح ذیل میباشد:

  • زیرسازی کار بایستی به گونه ای باشد که بدون موج و پستی و بلندی باشد.
  • جنس یا متریال زیرکار شیشه میتواند گچ،کناف،چوب، ام دی اف ، سرامیک و کاشی باشد اما استفاده از سیمان نرمه سفید یا سیاه توصیه نمیشود چون چسپندگی لازم را در هنگام نصب و پس از آن نخواهد داشت.
  • استفاده از چسپ سیلیکون یا پلی یورتان مناسب
  • استفاده از تراز لیزری جهت هم راستا نمودن شیشه ها در جهت افقی و عمودی
  • سکوریت کردن شیشه لاکوبل بر حسب نیاز در موارد اجرایی خاص
  • شیشه لاکوبل دارای یک لایه پی وی سی جهت جلوگیری از سقوط و ریزش شیشه ها به هنگام حمل و نصب میباشند

 مقاومت حرارتی شیشه لاکوبل سکوریت شده تقریبا برابر قوی تر از یک شیشه رنگی خام میباشد هم به لحاظ حرارت و هم ضربه.

 کاربرد شیشه لاکوبل:

  • دیوارهای ورودی ساختمان شیشه لاکوبل لابی
  • شیشه لاکوبل دیوارپوش،شیشه لاکوبل مطب کلینیک دندانپزشکی و مراکز درمانی
  • دیوارپوش در مراکز تجاری خرید و اداری و فست فود و فود کورت ها
  • شومینه با شیشه سکوریت و ضد حرارت و حریق
  • شیشه کانتر و میز و رومیزی در محیط های مسکونی اداری
  • پارتیشن در فضاهای اداری به عنوان جداکننده و فضاسازی اداری
  • شیشه رنگی حمام در دیوارپوش داخلی حمام به صورت ضدرطوبت و اب و بخار
  • شیشه لاکوبل بین کابینت آشپزخانه

شیشه های رنگی را میتوان به دودسته تقسیم نمود دسته اول شیشه های رنگی لاکوبل که یک رو نما هستند و نور را از خود عبور نمی دهند ودسته دوم شیشه های رنگی ترنسپرنت که نور را از خود عبور می دهند شیشه های لاکوبل رنگی بیشتر در محیط های داخلی استفاده میگردد وبه صورت پوشش های داخلی در دکوراسیون وطراحی های داخلی جایگزین خوبی برای کاغذدیواری میباشد واز ویژگی های برتر آن میتوان به قابل شستشو بودن،عدم آسیب پذیری،ضدخش بودن اشاره کرد.

از شیشه های رنگی ترنسپرنت یبشتر در نماهای بیرونی ساختمان پاسیو ها،نورگیر ها وآینه کاری های داخلی بناهای سنتی استفاده میگردد ودارای تنوع رنگی کمتری نسبت به شیشه های لاکوبل رنگی میباشند بهترین شیشه رنگی ترنسپرنت نوع اوکراینی آن میباشد

 خصوصیات شیشه لاکوبل:

  • مقاومت بالا در مقابل رطوبت ومناطق شرجی
  • مقاومت شیمیایی بالا در مقابل اسیدها وبازها استون،تینر،چسبهای سیلیکون
  • مقاومت حرارتی بالا برای مناطق گرمسیر
  • مقاومت در برابر اشعه یو وی ومناسب جهت اجرا در محیطهای باز بیرونی
  • مقاومت خش پذیری بالا
  • محصول روز اروپا
  • لوکس و مدرن
  • تنوع رنگی بالا
  • چشمگیر وشکیل

لاکوبل همچنین با پوشش ضد باکتریایی برای استفاده در بیمارستان،آزمایشگاه،لابراتوار،داروخانه و محیطهای پزشکی ​مورد انتخاب قرار گرفته است.

Matelac شیشه ای رنگی با رنگ ساتینا یا مات است که ما آن را عرضه می کنیم. شیشه ای است که از یک طرف اسید شور شده است و از طرف دیگر به منظور ایجاد ساتین رنگ می شود.

 مزایای شیشه لاکوبل:

شیشه لاکوبل با دوام،درخشان،منعطف در اجرای دیوارها، درهای کشویی و مبلمان دیوارپوش،بین کابینت، حمام، سرویس و محیط های اداری و تجاری لزوم وجود خود را حفظ می کنند. می توان با افزودن فیلم ​لمینت ، ایمنی ​بیشتری را در صورت شکستن شیشه ارائه داد. تمام رنگ های Lacobel دارای تاییدیه سازگاری با محیط زیست هستند در 25 رنگ استاندارد موجود است.

برای نصب شیشه لاکوبل از چسپ استفاده میگردد البته در بعضی موارد مانند نصب شیشه وایت برد از بست فیکس پوینت یا اسپیسر استفاده می شود.

در کلیه چسپ ها به علت داشتن مواد اسیدی و سولفور از چسپ های آینه و پلی یورتان یا mirror silicon استفاده میگردد که با ترکیبات پی یو فاقد مواد فوق بوده و از خوردگی اینه یا شیشه در محیط های مرطوب جلوگیری مینماید.

برای نصب شیشه میبایست شیشه را حتی الامکان به اندازه یک سانت از زمین فاصله داد تا از شکست شیشه و قرار گرفتن شیشه روی سنگ یا سرامیک جلوگیری شود. زیرا در مدت زمان طولانی با نشست جزیی در ساختمان شیشه ها ترک خورده و می شکنند.

در شیشه های لاکوبل از نوعی فیبر یا برچسپ pvcدر پشت شیشه استفاده شده که در هنگام شکست شیشه از سقوط ان جلوگیری میکند و حتی اگر شیشه خام باشد احتمال ریزش و خطر جانی ان به حداقل میرسد.

نوعی دیگر از شیشه لاکوبل وجود دارد که به ان شیشه lacobel Tمیگویند که در این شیشه قابلیت سکوریت وجود دارد و شما میتوانید شیشه رنگی  را در کوره سکوریت تا 650 درجه حرارت داده و سکوریت نمایید.

شیشه های رنگی وینامل هم به همین صورت میباشتد و در تولید انها از تکنیک تولید سرامیک و استفاده از رنگ های لعابی سرامیکی یا پخت سوم استفاده شده است. البته تنها ایراد این شیشه ها مات و بور شدن رنگ در این فرایند است.

مهمترین رنگ های شیشه لاکوبل:

از مهمترین رنگ های کاربردی لاکوبل میتوان به رنگ های سفید-مشکی-کرم یا بژ کاراملی-طوسی-نقره ای طلایی قهوه ای نام برد و این گروه از رنگ ها بیشترین کاربرد را در دکوراسیون داخلی و طراحی فضاهای شیشه ای مدرن را داراست.که بیشتر در فضای اتاق های خواب و مستر نشیمن ورودی و لابی و سرویس مورد استفاده قرار میگیرند همچنین درسقف نیز از آن استفاده میگردد ایننوع از شیشه ها قابلیت سکوریت و لمینت را نیز داراست.رنگ هایی مانند قرمز آبی زرد بنفش و سبز به عنوان رنگ های فانتزی بیشتر در طراحی فست فود و فودکورت و مراکز تجاری مورد استفاده قرار میگیرند.

برای استفاده از شیشه لاکوبل در فضاهایی مانند حمام که دارای رطوبت بالاست میتوان از شیشه های رنگی استفاده نمود اما در ابتدای امر از نطر ایمنی  بایستی شیشه ها سکوریت و نشکن گردند به علت بزرگ بودن قطعات شیشه و ایمنی در هنگام زلزله همانند شیشه های سکوریت و لمینت داخل کابین های اسانسور که میبایست این فرایند روی ان ها انجام گردد. شما میتوانید حتی از اینه در دیواره های حمام نیز استفاده نمایید این امر امروزه د ردکوراسیون نوین جایگزین کاشی و سرامیک گردیده است.

فروش شیشه رنگی

فروش شیشه رنگی به صورت جام یا قواره انجام میگیرد جهت خرید شیشه رنگی شما می توانید با ارسال نقشه و سایز شیشه اقدام فرمایید کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارسال پیش فاکتور و براورد قیمت با شما تماس خواهند گرفت.همچنین جهت مشاوره و کارشناسی می توانید با اعلام آدرس جهت بازدید پروزه و سفارش شیشه رنگی اقدام نمایید.

 فروش شیشه رنگی به صورت مترمربعی میباشد. شما می توانید با ارایه نقشه کار خود و ارسال ابعاد و اندازه براورد قیمت از کار خود داشته باشید.

تولید شیشه رنگی

شیشه های رنگی با دوام بالا،سطح درخشان براق با کیفیت بالا تولیدمی شوند.شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی و معماری و طراحی فضاهای مدرن وکلاسیک کاربرد دارد.از شیشه رنگی می توان جهت پوشش دیوارها،درهای کشویی و مبلمان دیوارپوش،بین کابینت،لابی،فودکورت،فست فود،حمام،سرویس،محیط های اداری و تجاری ​استفاده کرد.فرآیند تولید شیشه ​رنگی به صورت اتوماتیک می باشد شیشه های رنگی با کیفیت بالا، به طور صنعتی و به ​صورت کوره ای تولید می شوند. میتوان با اضافه کردن فیلم ​لمینت، ایمنی ​بیشتری را در صورت شکستن شیشه ارائه داد.تمام رنگ های ​شیشه های رنگی دارای تاییدیه سازگاری با محیط زیست هستند ودر ​35 رنگ تولید می شوند.

شیشه دکوراتیو رنگی

شیشه های دکوراتیو به شیشه ای اطلاق می شود که طی مراحلی طراحی می گردد سپس با رنگ گودکاری یا اسید کاری به شکل و طرح دلخواه تبدیل میشود شیشه های دکوراتیو انواع مختلفی دارند که عبارتند از شیشه های رنگی شیشه ویترای شیشه استین گلس شیشه تیفانی و شیشه سند بلاست که با روش های مختلفی تولید می شوند.

انواع شیشه رنگی

شیشه های رنگی از نظر روش تولید،رنگ،ساختار به چند دسته تقسیم می شوند. انواع شیشه رنگی که عبارتند از شیشه لاکوبل،شیشه متلاک،شیشه متلوکس.از شیشه لاکوبل در فضای ​داخلی ساختمان به عنوان دیوارپوش های شیشه ای رنگی و نیز پوشش های داخل لابی،دیوار های دور آسانسور،شیشه های پشت TV مراکز تجاری،اداری،فودکورت استفاده میگردد.از مشخصات شیشه رنگی میتوان به ضد خش بودن،ضدحرارت بودن،قابلیت تمیزشوندگی سریع،مقاوم در مقابل رطوبت،آنتی یووی بودن،مقاومت در مقابل ضربه و حرارت اشاره کرد.

کاربرد شیشه رنگی:

از شیشه رنگی در فضاهای مختلفی میتوان استفاده کرد.در فضای ورودی منزل استفاده از شیشه لاکوبل رنگی میتواند در نور ورودی منزل همچنین دلباز شدن وگسترش زاویه دید کمک کند.استفاده از شیشه لاکوبل در محیط اشپزخانه نیز میتواند گزینه مناسبی باشد.استفاده از لاکوبل به عنوان شیشه بین کابینتی بسیار زیبا و چشمگیر خواهد بود.استفاده از شیشه لاکوبل رنگی در فضای سرویس بهداشتی و حمام هم جالب است شما میتوانید به جای استفاده ازکاشی و سرامیک برای پوشش دیوارها از شیشه رنگی استفاده کنید.بازتاب و تنوع رنگ به طراحان کمک میکند که بیشتراز شیشه در طراحی داخلی استفاده کنند.

بکارگیری شیشه رنگی در طراحی​ این امکان را میدهد که با استفاده از نور های طبیعی و مصنوعی بتوانیم در بازه های زمانی مختلف رنگ های متفاوتی داشته باشیم.بطور مثال :استفاده از شیشه قرمز در آشپزخانه باعث اشتها میشود،و بکار گیری رنگ سفید در سالن پذیرایی فضا را دلباز و روشن میکند،رنگ صورتی یا یاسی کمرنگ در اتاق خواب باعث آرامش میشود.

تنوع شیشه لاکوبل:

تنوع رنگی این شیشه ها بسیار بالاست شیشه لاکوبل در رنگ های مات حدود 35 رنگ و در رنگ های براق حدود 40 رنگ موجود است در رنگ های متالیک هم رنگ نقره ای و طلایی موجود می باشد.

به نمونه های براق لاکوبل

به نمونه های مات متلوکس

به نمونه های متالیک اکلیل دار متلاک می گویند.

این اسامی اسم تجاری محصولات شیشه رنگی لاکوبل می باشند ولی از کلماتی مانند شیشه پشت رنگ یا شیشه چاپی میگویند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هفت = 35