سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پنجره دوجداره

همه آنچه که باید درباره پنجره دوجداره بدانید

در این صفحه با مواردی از شیشه دوجداره آشنا می‌شوید:

  • شیشه دوجداره
  • پنجره دوجداره
  • دوجداره دکوراتیو
  • شیشه چند جداره
  • صداگیری پنجره دوجداره

از پنجره در دیوار یک بنا و ساختمانی استفاده می شود، که به عنوان وسیله ای برای عبور نور و اگر بسته نباشد یا آب بندی نباشد برای عبور هوا و صدا ایجاد می شود. از پنجره در ساختمان به عنوان وسیله ای برای زیبایی نما هم استفاده می گردد. در پنجره از انواع شیشه استفاده می شود پنجره‌ها معمولاً توسط قفل یا دستگیره یا چیزی شبیه آن بست نگه داشته می‌شوند. امروزه برای هر نمایی با توجه به تکنولوژی ها می توان از شیشه دوجداره استفاده نمود.
با پیشرفت تکنولوژی، نسل شیشه‌ها نیز توسعه یافت و شیشه دوجداره و چندجداره تولید شد. این تکامل برای شیشه‌های پنجره، بسیار بیشتر بود. امروزه انواع مختلفی از شیشه‌های پنجره تولید و مصرف می‌شود. امروزه می توان از شیشه دوجداره به عنوان پنجره با قابلیت های بالا نصب نمود.

 

پنجره دوجداره | پنجره دوجداره UPVC

پنجره دوجداره چیست؟ پنجره دوجداره سیستمی است از دو لایه شیشه که به صورت عمودی در کنار هم قرار می‌گیرند و فضای بین این دولایه شیشه از اسپیسر یا میله جداکننده استفاده می‌شود؛ که این فضا توسط گازی بی رنگ مخصوص مثل آرگون، مطابق با فشار هوای بیرون قرار می گیرد. شیشه‌ها به اسپیسرها با درزگیری غیرقابل نفوذ که دورتادور آن می‌چسبند و داخل اسپیسرها با ماده‌ای رطوبت‌گیر پر می‌شود که بخار و رطوبت بین دو شیشه داخلی را می‌گیرد.

  • اسپیسرها از جنس آلومینیوم با ضخامت 6، 8، 10، 12، 14، 16 میلی‌متر می‌باشند.
  • در پنجره‌های دوجداره، می‌توان از پروفیل آلومینیومی استفاده کرد.
  • جهت متعادل نمودن فشار هوای بین دوجداره شیشه با هوای بیرون می‌توان با شیر دوطرفه در اطراف پنجره دوجداره نصب کرد و از کجی ظاهری و احتمال شکست آن جلوگیری نمود.
  • پنجره های دوجداره upvc می‌توانند به صورت ترکیبی از انواع شیشه‌های مختلف مثل شیشه ساده، رنگی، رفلکس، لمینیت، سکوریت تولید شوند.
  • پنجره دوجداره از لحاظ مقاومت محصولی قابل‌ اطمینان است که کارفرمایان در ارتفاعات هم به‌عنوان محصولی ناب برای ساختمان خود استفاده می‌کنند.

 

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره upvc از تلف شدن انرژی موجود و سروصدا نیز محافظت می‌کند. انواع پنجره دوجداره را می‌توان به upvc ثابت و متحرک دسته‌بندی کرد.

  • پنجره دوجداره ثابت: پنجره upvc ثابت معمولاً در انواع پنجره دوجداره کشویی با لنگه ثابت و پنجره دوجداره کشویی با دولنگه متحرک که معمولاً از آلیاژ آلومینیوم است.
  • پنجره دوجداره متحرک: از انواع پنجره دوجداره، پنجره دوجداره کشویی معمولاً دارای دو لنگه است. یک لنگه می‌تواند ثابت باشد که لنگه دیگر در حال حرکت باشد. این نوع از پنجره دوجداره بسیار کاربردی است که استفاده می‌شود؛ و از دیگر انواع پنجره دوجداره می‌توان پنجره دوجداره کشویی را گفت که ممکن است از دوجداره ثابت گران‌تر باشد.
  • پنجره دوجداره آکاردئونی

یکی از امکانات بسیار کارآمد پنجره‌های upvc قابلیت جایگزینی روی پنجره‌های قدیمی آهنی، آلومینیومی و چوبی است، به‌گونه‌ای که بدون نیاز به بنایی، هیچ‌گونه اثری از آثار پنجره قدیمی نمی‌ماند و درعین‌حال به واسطه یک عملیات اجرایی مهندسی و اصولی، هماهنگی لازم با نمای ساختمان و سایر واحدهایی که نسبت به تعویض اقدام نکرده‌اند برقرار می‌شود.
درب و پنجره دوجداره UPVC دارای مواردی است که به دلیل طراحی خاص پروفیل‌ها و تنوع بسیار بالای یراق‌آلات، تولیدکننده و خریدار با توجه به کارآیی هریک از پنجره‌های مورد نظر خود، امکان بهره‌گیری از طیف وسیعی از انواع یراق‌آلات متنوع با کاربردهای متفاوت را دارد.

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره از بهترین نوع شیشه “شیشه سکوریت” تولیدشده که در برابر هر ضربه‌ای نمی‌شکند. شیشه دوجداره از دوام و استحکام بالایی ساخته‌شده. شیشه دوجداره یا پنجره upvc از عایقی مقاوم مانند شیشه، یراق‌آلات وارداتی، پروفیل و… تولید می‌شود.
پروفیل مصرفی در شیشه دوجداره upvc از انواع رنگ‌ها تولیدشده که رنگ سفید درخواست بیشتری دارد و مورد استقبال بیشتری بوده. شیشه دوجداره سکوریت دارای ضریب امنیت بالایی است و دارای تنوع بالا در بازشو پنجره‌هاست. به همین علت استفاده بسیاری دارد.
شیشه دوجداره را می‌توان به‌صورت کاملاً صنعتی و طبق استاندارد تولید کرد و همچنین به صورت کاملاً اصولی و کاربردی از گاز آرگون استفاده کرد.
در صورت استفاده از شیشه‌های دوجداره و پنجره‌های عایق یو پی وی سی می‌توان در ازای هر متر مربع شیشه دو جداره به میزان 40 متر مکعب گاز در سال صرفه‌جویی کرد.

 

انواع شیشه دوجداره

  • شیشه دوجداره ساده: این نوع شیشه از دوجداره شیشه فلوت ساده تشکیل‌ شده است.
  • شیشه دوجداره رنگی: این نوع شیشه از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل‌شده است.
  • شیشه دوجداره رفلکس: این نوع شیشه دو جداره از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می‌شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد. شیشه‌های رفلکس از عبور نور شدید خورشید به شدت جلوگیری می‌کند ولی ایراد آن‌ها این است که داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب داخل ساختمان نمایان است.
  • شیشه دوجداره سکوریت: استفاده از شیشه سکوریت برای محل‌های پرخطر و پرتردد در نظر گرفته می‌شود. شیشه سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه‌های بزرگ و خطرناک شیشه نمی‌ شود. به عنوان مثال شیشه های پنجره از یک ساختمان
  • شیشه دوجداره لمینیت: شیشه‌ لمینت معمولاً در کارخانه تولید شیشه از دو جداره شیشه ساده به ضخامت ۳ میلی متر و یک لایه رزین در وسط آن‌ها تشکیل‌شده است. شیشه لمینت هنگام برخورد مانع سخت به آن‌ها خرد نشده و تنها ترک برمی‌دارد. به عنوان مثال شیشه های نمای یک برج از ساختمان

 

قیمت شیشه دوجداره | قیمت پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره دارای خصوصیات مختلفی است که در قیمت پروفیل upvc یو پی‌وی‌سی تأثیر بسیار دارد.

شیشه دوجداره دکوراتیو

شیشه دوجداره دکوراتیو دارای قیمت و هزینه بالایی است. شیشه دوجداره دکوراتیو معمولاً با توجه به درخواست معماران طبق نما و محیط طراحی شده، ارائه می‌شود. برای ساخت شیشه دوجداره دکوراتیو، ابتدا طرح مورد نظر با توجه به ابعاد شیشه مشخص می‌شود سپس با توجه به نوع شیشه دوجداره دکوراتیو می‌توان محیط زیباتری را ایجاد کرد.
شیشه دوجداره دکوراتیو، از انواع شیشه‌های تزیینی است که در ساختمان استفاده می‌شود و بر تمامی درب و پنجره‌های دوجداره UPVC، آلومینیومی قابل نصب است. شیشه دوجداره از شبکه هایی تزیینی با ساختار پروفیل UPVC و یا پروفیل‌های آلومینیومی تشکیل گردیده است.

  • پنجره دوجداره آکاردئونی پنجره‌هایی زیبا با سطح بالایی از قابلیت و کارایی است. از لحاظ نگهداری پنجره UPVC نیاز خاصی ندارد؛ و امروزه استفاده بسیاری دارد.

 

تولیدکننده پنجره دوجداره

برای ساخت و تولید پنجره دوجداره از پروفیل‌هایی که امکان شکل‌پذیری دارد استفاده می‌شود. برای ساخت شیشه دوجداره از دستگاه‌های جدید استفاده می‌کنند.
ساخت پنجره دوجداره به این صورت است که پروفیل جهت تغییر شکل در دستگاه مخصوص این کار در دمایی حدود ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد در مدت‌زمان‌های مختلف (بسته به نوع پروفیل بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه) نگهداری می‌شود تا شرایط لازم جهت شکل‌دهی به پروفیل فراهم آید.

 

شیشه چند جداره

در این چند دهه آخر که شهرداری به نما و نوسازی ساختمان‌ها اهمیت خاصی می‌دهد و کارفرمایان و معماران از ایده‌های نو استفاده می‌کنند. معمولاً برای ساختمان منازل استفاده از شیشه دوجداره کاری بس آسان است و عمومی شده و برای مناطق سردسیر و مناطق گرمسیر برای حفاظت از هوای محیط از شیشه دوجداره و چند جداره استفاده می‌کنند.
شیشه دوجداره و شیشه چند جداره از لحاظ میزان عایق‌بندی براساس ضخامت هر جدار، فاصله مابین هر جدار، تعداد جدارهای به کار رفته، کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید مانند چسب‌ها و رطوبت‌گیرها، خط تولید و کیفیت ماشین‌آلات موجود در آن ارزش‌گذاری می‌شوند؛ اما به زبانی ساده‌تر، همان‌طور که از نام هر یک پیداست، هر چه ضخامت شیشه بیشتر و تعداد جدارها بالاتر باشد عایق‌بندی شیشه بیشتر خواهد بود.

شیشه دوجداره رنگی

همان‌طور که می‌دانید از قدیم شیشه در خانه‌ها مرسوم بوده و جزو صنعت ایران بوده است. شیشه‌رنگی در قدیم باب بوده و امروزه به فراوانی استفاده می‌شود. با تغییر در تکنولوژی و پیشرفت در صنعت شیشه، شیشه دوجداره رنگی هم به بازار عرضه شد.
در شیشه دوجداره یکی از اجزاء تشکیل‌دهنده این نوع شیشه پروفیل‌ یو پی‌وی‌سی است که به رنگ سفید تولید می‌شود و میزان سفیدی و ثبات و عدم تغییر آن، رابطه مستقیم باکیفیت و میزان هر یک از ترکیبات به‌کاررفته در ترکیب upvc دارد.
معمولاً معماران از شیشه دوجداره رنگی با پروفیل‌های رنگ‌شده هم استفاده می‌کنند. با توجه به این نکته که شیشه رنگی از لحاظ استانداردی مجاز نبوده و فقط در رنگ سفید بوده به خواستار خود کارفرمایان که مطابق با نمای ساختمان از شیشه دوجداره رنگی استفاده می‌نمایند.
امروزه پروفیل‌های عرضه‌شده به نام پروفیل لمینت مخصوص شیشه دوجداره رنگی که دارای فویل رنگی در فرآیندی خاص و به واسطه ماشین‌آلات مربوط به این کار روی آن‌ها به شکلی جدایی‌ناپذیر چسبانده می‌شوند و از این طریق امکان تولید رنگ‌های مختلفی از پنجره فراهم می‌شود.

تعمیر پنجره دوجداره یو پی وی سی upvc | رگلاژ پنجره دوجداره | صداگیری پنجره دوجداره

با وجود شلوغی شهرها و سروصدای بسیار در پنجره دوجداره، از گاز آرگون برای صداگیری پنجره دوجداره استفاده می‌شود. از پنجره دوجداره برای صداگیری و جلوگیری از آلودگی محیط داخل ساختمان استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × = چهار