سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پنجره ارسی؛ نسل جدید پنجره های UPVC به سبک معماری ایرانی اسلامی

پنجره ارسی؛ نسل جدید پنجره های UPVC به سبک معماری ایرانی اسلامی

پنجره ارسی:نسل جدید این پنجره های upvc که به سبک اُرسی تولید می شوند دارای قابلیت های بالایی در محدود کردن آلودگی های صوتی دارند و می توانند شدت صوت را تا میزان 70 درصد کاهش دهند.

استفاده از از پنجره های ارسی با گره چینی های چوب و شیشه های رنگی در معماری ایرانی اسلامی به وفور دیده می شود. این پنجره های  گره چنینی در هنگام تابش نور خورشید رقصی بسیار زیبا را از رنگ های سبز و قرمز آبی را با ساز چوب و شیشه به نمایش در خواهند آورد.  این پنجره ها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند دارای فواید بسیاری نیز می باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. تنها نقطه ضعف این پنجره ها جهت استفاده در ساختمان های امروزی عدم عایق بودن و هزینه ساخت بالای آن می باشد که در ذیل به آن می پردازیم.

پنجره ارسی؛ نسل جدید پنجره های UPVC به سبک معماری ایرانی اسلامی

پنجره های upvc  در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

امروزه با توجه به مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در ارتباط با صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از افزایش سوخت های فسیلی، جهت استفاده از پنجره های اُرسی با گره چینی و شیشه های رنگی باید سبکی از این پنجره ها را استفاده کرد که مباحث مربوط به مبحث 19 ساختمان در آن رعایت شده باشد، از اینرو نسل جدید پنجره های upvc به سبک اُرسی و سازگار با معماری ایرانی اسلامی در صنعت درب و پنجره upvc پا به عرصه حضور گذاشته است که همان پنجره های سبک قدیمی با گره چینی های مختلف و شیشه های رنگی می باشد با این تفاوت که این پنجره ها عایق صوت، گرما و سرما است.

این پنجره های upvc علاوه بر اینکه در آنها تمام مباحث مربوط به مبحث 19 ساختمان رعایت شده است، سعی شده است که در آنها زیبایی همان گره چینی های پنجره های اُرسی با شیشه های رنگی سبز و آبی و قرمز به جلوه نمایش درآید و جلوه خاصی را به نمای ساختمان می دهد.

خواص نسل جدید پنجره upvc به سبک معماری ایرای اسلامی:

  1. نور: با توجه به وجود شیشه های رنگی، این امر باعث می گردد تا نور خورشید به صورت معتدل به داخل فضای ساختمان بتابد، نه کمتر و نه بیشتر.
  2. روانشناسی رنگ ها: از نظر روانشناسی رنگ های مختلف این شیشه ها و ایجاد نورهای هم رنگشان بر روی انسان تأثیرات مختلفی می گذارد، که هر رنگ کنار رنگ دیگر شدت این تأثیر را خنثی می کند و مقدار مناسب آن را تنظیم و تعدیل می کند. بیشتر رنگ های استفاده شده در شیشه های اُرسی رنگ های لاجوردی، قرمز، سبز و آبی هستند که هرکدام به تنهایی یک تأثیر روانشناختی مجرایی دارند.
  3. زیبایی: طرح های گره چینی با شیشه های رنگی ترکیب های بدیعی پدید می آورند و بدین صورت هماهنگی بین این شبکه های هندسی و نورهای رنگی باعث ایجاد زیبایی دلپذیر می شوند.
  4. محرمیت: این پنجره های upvc که به سبکپنجره اُرسی ساخته می شوند باعث محدود کردن دید از بیرون به درون خانه و ایجاد محرمیت می شود.
  5. خواص صوتی: نسل جدید این پنجره های upvc که به سبک اُرسی تولید می شوند دارای قابلیت های بالایی در محدود کردن آلودگی های صوتی دارند و می توانند شدت صوت را تا میزان 70 درصد کاهش دهند. همچنین گره چینی های موجود در طراحی این سبک از پنجره ها باعث شکست های متعدد صوت می گردند که تابع قوانین علم آکوستیک است. فرم های شش وجهی نیز دارای خواص صوتی هستند، از کاربرد صوتی شش وجهی در طبیعت می توان کندوی زنبور عسل را مثال آورد که دقیقاً عمل انتقال صوت را انجام می دهد.
  6. دور کردن حشرات مزاحم: شیشه های رنگی پنجره های اُرسی با ایجاد نورهای رنگارنگ باعث دور شدن و خارج شدن حشرات مزاحم از فضای بیرونی اتاق های دارای پنجره های اُرسی می شوند.

تولید این سبک از پنجره های upvc طرح اُرسی با استفاده از پروفیل های upvc  طرح چوب و گره چینی های چوبی و pvc و شیشه های رنگی صورت می گیرد که یک مجموعه کاملاً عایق با یک ساختار معماری اصیل ایرانی اسلامی را به نمایش می گذارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − یک =