سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کاربرد آلومینیوم در صنعت درب و پنجره

کاربرد آلومینیوم در صنعت درب و پنجره

کاربرد آلومینیوم در صنعت درب و پنجره

آلومینیوم فلزی است بهادار، قابل بازیافت، سبک،بادوام، مقاوم، دوست دار محیط زیست و از نظر زیست محیطی سازگار با بدن انسان که به سبب ویژگی و قابلیت های خاص در زمانهای طولانی مورد توجه قرار گرفته است بطوریکه هم اکنون در صنایع مختلفی همچون تولید ورقهای کامپوزیت و درب و پنجره و نماهای شیشه ای در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و نقش مهمی را در این صنعت ایفا می نماید.

در دهه اخیر نوع جدیدی از پروفیل جهت تولید درب و پنجره های آلومینیومی با طراحی خاص و اختصاصی و محاسبات فنی مهندسی، یا با ورود مستقیم پروفیل و یا به صورت ورود تکنولوژی ساخت و انجام مهندسی معکوس جایگزین درب و پنجره های سنتی آلومینیومی شده که علیرغم ظرافت، زیبایی و دوام بدلیل طراحی خاص مهندسی سبک بوده و به سبب استفاده از قطعات و یراق آلات مخصوص نیازی به تقویت با میل گرد ندارد.

در چند سال گذشته متأسفانه بدون توجه به شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی اقدام به ورود یا تولید پروفیل درب و پنجره های PVC به کشور شده که با نگرش به عدم وجود دانشفنی و علمی و نیز تبلیغات نادرست و البته وسیع و گسترده تب تندی را در میان برخی از مصرف کنندگان ایجاد و بخشی از بازار مصرف در ساخت و ساز صنعت ساختمان و تأمین درب و پنجره و نمای شیشه ای را به خود اختصاص داد. اما دیری نپایید که با بالا رفتن سطح آگاهی و علمی مصرف کنندگان و تجارب استفاده از این نوع درب و پنجره ها و پوشش های نما و بروز مشکلات بر اثر مرور زمان سیر نزولی ایجاد شده در بازار مصرف PVC به سرعت و به نحوی کاملا محسوس قابل لمس و مشاهده است.

تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی اختصاصی با upvc در چرخه زندگی، قیمت و کیفیت است که این دو ارائه می دهند.
Upvc یا pvcu ارزانترین گزینه بوده و چرخه ی زندگی ۱۵ تا ۲۵ سال دارد اگرچه بعضی پروفیلهای بی کیفیت بعد از چند سال خسته بنظر می آیند، پنجره که از آلومینیوم اختصاصی تولید شود عمر ۲۰ تا ۳۵ ساله خواهد داشت (تفاوت کیفیت نیز وجود دارد).
تقریبا تمام پنجره های دوجداره به مقداری مراقبت نیازمند بوده و شاید که بعد از ۱۵ سال خریدار مجبور به تعویض شیشه بعلت مه گرفتگی و غیره شود. مشتری باید پنجره دوجداره مدرن چوبی را نیز در نظر بگیرد که ۱۰ سال گارانتی بعد از رنگ آمیزی دریافت می کند هر چند که این قیمت مشابه upvc دارد ولی از مد خارج شده است.

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک

در صورت عدم انتخاب صحیح جنس و نوع ، پنجره می تواند از عوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان ها باشد ، اتلاف انرژی در پنجره های ترمال بریک آلومینیومی بسیار کمتر از پنجره های آلومینیومی نرمال است. پنجره های Thermal break ( با شکست حرارتی) از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می باشند. به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا در آلومینیوم علاوه بر دو جداره بودن شیشه ها، پروفیل آلومینیومی نیز از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و دو جداره می شوند. این روش باعث عدم انتقال حرارت در پروفیل میشود .پروفیلهای حاصل پروفیلهای ترمال بریک می باشند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه های پلی آمید به هم متصل می گردند، تشکیل شده اند.

سیستم ترمال بریک به دلیل داشتن لاستیک پلی آمید مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل که توسط ماشین آلات پانچ میگردد امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را نیز میسر می نماید. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر میشود. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت میباشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 8 = بیست چهار