سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پارتیشن های شیشه ای اداری

انواع طرح های پارتیشن های شیشه ای اداری

  1.  پارتیشن شیشه ای طرح سیلور
  2. پارتیشن شیشه ای طرح ایتالیایی
  3. پارتیشن شیشه ای طرح دوجداره
  4. پارتیشن شیشه ای طرح کرتین وال

1. پارتیشن شیشه ای طرح سیلور

پارتیشن های شیشه ای اداری:در پارتیشن طرح سیلور، فریم های نگهدارنده شیشه های ثابت از نوع فریم موسوم به سه سانت دو تکه استفاده می شود، یک تکه نگهدارنده اصلی به صورت ال (L) شکل است که وظیفه اصلی را بر عهده دارد و بر روی آن قرار می گیرد و قسمت متحرک و نگهدارنده بعد از جایگذاری شیشه بر روی قسمت L ثابت می شود. لازم به ذکر است که در دو طرف فریم شیارهایی برای لاستیک های درزگیر با مقاومت بیشتر شیشه ها تعبیه شده است.

  • نوع فریم: رنگ فریم های دو تکه سه سانتی به روش الکترواستاتیک رنگ می شود که به صورت پیش فرض رنگ های طوسی، سفید و مشکی موجود است و به دلخواه کاربر می تواند هر رنگ دیگری را برای آن انتخاب کند.
  • نمای ظاهری: در پارتیشن های طرح سیلور فریم ها فقط در قسمت هایی باز دیوار کف و سقف پارتیشن به هم می رسد و برای شیشه های ثابت استفاده می شود و دور تا دور هیچ فریم قابی ندارد و هنگامی که از روربرو به پارتیشن نگاه کنیم مزاحمتی در دید به غیر از خط های بین شیشه ها نداریم.

 

2. پارتیشن شیشه ای طرح ایتالیایی

 

در پارتیشن طرح ایتالیایی، قاب های اصلی نگهدارنده درب به صورت افقی، عمودی و فریم های جداگانه که دورتادور شیشه های ثابت و شیشه درب به قابهای اصلی متصل می شوند. در پارتیشن شیشه ای طرح ایتالیایی فریم های مخصوص به کار برده می شود که دارای رنگ های الکترواستاتیک است و یا به صورت آنادایز عرضه می شود.

  • نمای ظاهری: در این طرح درب ها دارای قاب مجزا می باشند و در هنگام بسته بودن درب فریم مخصوصی دور تا دور درب شیشه ای را پوشش می دهد و همین مسئله باعث می شود تا با عایق شدن بیشتر مواجه شویم. این طرح نوع جدیدتر و طراحی به روزتری از انواع طرح های پارتیشنی می باشد که می تواند به محیطی که در آن قرار می گیرد، نمای مدرن تری ببخشد.

3. پارتیشن شیشه ای طرح دوجداره

در پارتیشن طرح دوجداره، به منظور کاهش تبادل صدا و تا حدی حرارت از این نوع پارتیشن بهره بسیاری می شود. فریمِ شیشه های ثابت به صورتی طراحی شده اند که قابلیت نصب دو شیشه به فاصله حدودی 5-7 سانتی از هم را داشته باشند و امکان نصب پرده کرکره بین شیشه ها و داخل فریم را داشته باشد. همانطور که گفته شد این مدل از پارتیشن پرده کرکره بین شیشه ها و داخل فریم وجود دارد. در نمای کلی، این نوع پارتیشن مشابه طرح ایتالیایی بوده و در قسمت درب می توان اشاره مستقیمی از شباهت به فریم ایتالیایی نمود. بدیهی است که در این مدل از پارتیشن درب شیشه ای تک جداره خواهد بود. در این نوع از پارتیشن با وجود پرده کرکره می توان مقدار دید و نور را کنترل کرد.

 

4. پارتیشن شیشه ای طرح کرتین وال

در این طرح از پارتیشن، شیشه ها به صورت دوجداره است و فرق آن با پارتیشن دوجداره معمولی، نحوه قرارگیری فریم ها می باشد. فریم ها در این طرح می تواند کل طول و عرض دهانه را با تیرهای افقی و عمودی قسمت بندی نماید. الزاما در قسمت های به وجود آمده افقی و عمودی نیازی به به استفاده از شیشه نمی باشد و می توان قسمتی از آنها را با چوب و ام دی اف کارکرد و طرحی تلفیقی از شیشه و چوب در پایان کار داشت.

پارتیشن شیشه ای به عنوان جدا کننده فضا، به وسیله متریال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که مناسب ترین و پرکاربرد ترین آن پارتیشن با شیشه سکوریت می باشد. شیشه سکوریت به دلیل خاصیت و مزایای ویژه خود، امروزه مورد استفاده بسیاری قرار گرفته که استفاده آن در پارتیشن شیشه ای یکی از کاربرد های آن می باشد.

ویژگی های پارتیشن شیشه ای:

  1. جذابیت و شیک بودن
  2. ضخامت کم 10 میلی متر نسبت به سایر پارتیشن ها
  3. عملکرد صوتی-آکوستیک تا  47DB
  4.  طیف گسترده‌ای از رنگ‌ های متنوع برای شیشه و فریم
  5.  اجرای انواع طرح های سندبلاست
  6.  اجرا با ارتفاع استاندارد و یا با ارتفاع کامل
  7.  نصب سریع

 

پارتیشن شیشه چیست؟ پارتیشن شیشه در واقع همان دیوار شیشه است که با ظاهری زیبا، تاثیر چشمگیری بر روی دکوراتیو فضا دارد. پارتیشن شیشه یک عنصر منحصر به فرد، در جهت تفکیک فضاها و عایقی صوتی و مانعی در جهت جلوگیری از عوامل خارجی محیط مانند: گرد و غبار، حشرات و …می باشد به گونه ای که جنبه بصری فضا ازبین نرود.

  1. شیشه یک مصالح ساختمانی است که امکان تقسیم بندی محیط را ممکن می سازد.
  2. پارتیشن شیشه ای یکی از ابزار های سریع و ساده برای به روز رسانی یک دفتر کاری است.
  3. پارتیشن شیشه توسط فریم های آلومینیومی، استیل و یا سایر سخت افزار های نگه دارنده شیشه، ایجاد می شود.

با استفاده از پارتیشن شیشه ای مدرن می توان محیطی زیبا، تمیز و شفاف داشت. هنگامی که در حال برنامه ریزی برای طراحی فضای اداری خود هستید، پارتیشن شیشه ای می تواند به عنوان یک جزء حیاتی، تاثیر بسزایی در چشم انداز فضا داشته باشد.

 

از عوامل مهمی که بر پارتیشن شیشه ای دخیل است می توان به:

  • متراژ شیشه سکوریت و سند بلاست شیشه
  • نوع طرح شیشه و یا لوگوی حک شده شرکت
  • یراق‌آلات و فریم شیشه اشاره کرد که می تواند در نوع پارتیشن های نصب شده و زیبایی آن ها تاثیر به سزایی داشته باشد.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس از شیشه 10 میل سکوریت با قابلیت اجرای انواع سندبلاست به صورت مات، راه مات، طرح و لوگو تشکیل می شود. به دلیل شکل ظاهری زیبا و دید نامحدود، این محصول ویژه، در مکان هایی که نیاز به دید، باز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس، از زیبایی بیشتری نسبت به پارتیشن شیشه ای فریم دار برخوردار بوده و دلیل زیبایی آن، نبودن مانع و جدا کننده در بین شیشه ها و یکدست بودن آنها می باشد. علاوه بر زیبایی، صرفه اقتصادی این سیستم نسبت به پارتیشن شیشه ای فریم دار، موجب محبوبیت هرچه بیشتر آن گردیده است.

  • از مهمترین اجزاء پارتیشن شیشه ای فریم لس، شیشه می باشد. پارتیشن شیشه ای فریم لس، از شیشه و یراق آلات مخصوص به خود تشکیل می شود.

نکته مهم و مزیت اصلی پارتیشن فریم لس که مورد توجه مشتریان قرار گرفته، جای گیری، پرتی کمتر و سطح مفید بیشتر آن، به دلیل نداشتن فریم می باشد.

  • به دلیل انعطاف پذیر بودن پارتیشن شیشه‌ای به راحتی می توان آن را در فضاها و محیط های متفاوتی نصب نمود که زیبایی و کارایی آن محیط را به بیشترین حد خود می رساند. این سیستم به دلیل نداشتن فریم در ظاهر شکننده ولی دارای استحکام بسیار بالایی است.

 

قیمت پارتیشن شیشه ای | قیمت پارتیشن

از عوامل مهم بر قیمت پارتیشن شیشه ای می توان به:

  • متراژ شیشه از موارد مهم و اساسی، در تعیین قیمت پارتیشنشیشه ای می باشد که نوع شیشه و یراق آلات در رتبه دوم و سوم تعیین قیمت قرار می گیرند.
  • یراق آلات مورد استفاده یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای می باشند. یراق آلات پارتیشن شیشه ای همانند سایر یراق آلات در دو نوع ایرانی و وارداتی و با کیفیت و قیمت متفاوت عرضه می گردند.
  • از عوامل دیگر در تعیینقیمت پارتیشن شیشه ای می توان به فریم دار یا فریم لس بودن پارتیشن شیشه ای اشاره نمود.
  • قیمت ها برحسب متراژ کار متغیر بوده و پس از بازدید کارشناس از محل پروژه و ترسیم نقشه، قیمت پارتیشن شیشه ای، محاسبه می گردد.
  • طرح های زیبای سندبلاست علاوه بر زیبایی و ایجاد تنوع می تواند دربرگیرنده لوگو و یا نماد تجاری شما نیز باشد، که البته بسته به میزان و نوع سندبلاست مورد نظر شما، قیمت پارتیشن شما افزایش می یابد.

 

پارتیشن شیشه ای متحرک

از پارتیشن شیشه ای متحرک می توان برای ساخت فضاهای موقت که دارای پویایی و جذابیت فضایی است استفاده نمود. پارتیشن شیشه ای متحرک را می توان به راحتی و به وسیله تنظیماتی که روی آن انجام می گیرد به مکان های دیگر منتقل نمود.

  • پارتیشن شیشه ای متحرک تشکیل شده از پنل های شیشه ای است که توسط بست هایی به کف پنل چفت می شوند، آخرین پنل می تواند آزادانه روی پاشنه در بچرخد و همچنین قابلیت اجرا با جام شیشه را هم دارد.
  • از شیشه های طرح دار سند بلاست شده و یا شیشه های رنگی دکوراتیو برای افزایش زیبایی این پارتیشن ها نیز استفاده نمود.

اجرای پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای امروزه به عنوان یکی از عوامل مهم طراحی و دکوراسیون داخلی، در محیط های اداری و… موجب ایجاد تنوع در فضا، افزایش دید بصری، افزایش متراژ مفید محیط، تقسیم بندی سازمان یافته و به دنبال آن عملکرد مفید کارکنان با حفظ حریم شخصی می گردد.

پارتیشن شیشه ای با حفظ نظم و حریم شخصی، محیط های بزرگ را به فضاهای کوچکتر و کارآمدتر، به گونه ای که کمترین فضای پرتی را دربرداشته باشد، تبدیل می کند. پارتیشن شیشه ای علاوه بر زیبایی موجب بازتاب یکنواخت نور به تمامی قسمت ها می گردد.

از انواع پارتیشن شیشه ای می توان:

  1. پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و پارتیشن شیشه‌ای دو جداره
  2. پارتیشن شیشه ای فریم لس و پارتیشن شیشه ای فریم دار
  3. پارتیشن شیشه ای ثابت و پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه ای اداری | پارتیشن اداری

پارتیشن های شیشه ای اداری:شاید این گونه به نظر برسد که استفاده از پارتیشن اداری شیشه سکوریت فقط به منظور استفاده حداکثر از نور طبیعی، دید و ارتباط صورت می گیرد، درحالی که این قابلیت از پارتیشن های اداری، تنها کاربرد این محصول نبوده و شیشه از دیرباز در سازه های مختلف معماری مورد توجه و در گونه ها، اشکال و قابلیت های مختلف به کار گرفته می شده است.

از مزایای داشتن پارتیشن شیشه ای در دفتر و اماکن تجاری می توان به صرفه اقتصادی بالای این محصول، با توجه به‌سرعت بالای نصب آن و فضاسازی بهینه محیط اشاره نمود. برای ادارات معمولا از پارتیشن های دست دوم  نیز استفاده می کنند.

  • پارتیشن اداری شیشه سکوریت، از شیشه با ضخامت 10 میل سکوریت، فریم های مقاوم و متنوع و درب های ریلی و لولایی تشکیل می شود.
  • در پارتیشن با درب ریلی، درب در راستای ریل سقفی یا کفی قابلیت جابجایی دارد. پارتیشن با درب متحرک بیشتر در سالن های چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در پارتیشن با درب لولایی، درب حول محورهای تعبیه شده در لولاها، به صورت دورانی چرخیده و درب باز و بست می گردد.
  • شیشه سکوریت در پارتیشن دفتر کار به ما کمک می کند تا دیواری موقت داشته باشیم و به راحتی بتوانیم در صورت نیاز دو فضا را از یکدیگر جدا کنیم.
  • پارتیشن اداری متحرک با شیشه سکوریت را می توان به صورت آکاردئونی اجرا نمود که در حالت جمع بودن پارتیشن، قسمت اعظمی از پارتیشن جمع و درکناره ها قرار می گیرد و فضایی به صورت یکپارچه خواهیم داشت.
  • در مدل پانلی پارتیشن متحرک، فضا به صورت تقریبی جدا شده و کماکان ارتباط دو فضا برقرار می ماند که در این مدل هدف از جداسازی، جداسازی کامل نبوده و تمرکز بر روی حریم بین دو فضا می باشد.

پارتیشن شیشه و استیل | پارتیشن استیل

امروزه پارتیشن شیشه و استیل با توجه به زیبایی موثر خود در فضا طرفداران زیادی پیدا کرده است. پیشنهاد ما به شما ترکیب پارتیشین شیشه ای و استیل در چیدمان فضای اداری است. در پارتیشن شیشه ای استیل، برای فریم بندی از پروفیل آهنی و برای زیبایی بیشتر فریم ها، از کاور استیل استفاده می نمایند تا رویه ی آن استیل شده و نمای زیبایی داشته باشد. پارتیشن شیشه استیل قیمت بالاتری به نسبت پارتیشن شیشه ای آلومینیومی دارد.

پارتیشن شیشه ای که فریم آن از جنس استیل باشد را پارتیشن استیل می گویند. استیل استفاده شده در پارتیشن، از نوع بسیار مقاوم و عایق در برابر رطوبت و هوا می باشد به همین دلیل برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب است. پارتیشن استیل علاوه بر مقاومت و استحکام، به دلیل شفافیت بالا، زیبایی و جلوه خاصی به پارتیشن می دهد.

  • شیشه و استیل رابطه خوبی در ساختار پارتیشن های شیشه ای دارند.
  • ترکیب استیل با شیشه علاوه بر زیبایی، عمر مفید استفاده از پارتیشن شیشه ای را افزایش می دهد.

 

قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک

از موارد اساسی در قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک متراژ و ابعاد شیشه سکوریت است.

از عوامل دیگر ضخامت و رنگ شیشه سکوریت نصب شده است که بر قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک شما تاثیرگزار است.

طرح های زیبای سندبلاست علاوه بر زیبایی و ایجاد تنوع می تواند دربرگیرنده لوگو و یا نماد تجاری شما نیز باشد که البته بسته به میزان و نوع سندبلاست مورد نظر شما قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک شما افزایش می یابد. طرح های متنوع سندبلاست بر روی شیشه های پارتیشن جلوه زیبایی به فضای شما می بخشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 13