سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
بلور و شیشه صنعتی رو به رشد

بلور و شیشه صنعتی رو به رشد

یک فعال در حوزه صنعت بلور و شیشه گفت: این صنعت همواره در مسیر پیشرفت بوده و با تکیه بر ظرفیت ها و مزیت های مثال زدنی می تواند بر تارک بازارهای بین المللی دنیا خوش بدرخشد.
محمد مهدی رئیس زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: صنعت بلور و شیشه در بحث اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، رونق صادرات، قدرت ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده و بسیاری موارد دیگر در کشور حائز اهمیت است.
وی همچنین اظهارداشت: فراوانی و قابل دسترس بودن مواد اولیه از مزیت های برجسته صنعت بلور و شیشه در ایران است.
این فعال در حوزه صنعت بلور و شیشه گفت: صنعت مزبور تنها در بخش بسته بندی نیازمند واردات است.
وی افزود: تولیدات بلور و شیشه در شرایط حاضر با تکنولوژی روز اروپایی در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
رئیس زاده ضمن اشاره به رشد صادرات بلور و شیشه در کشور تصریح کرد: طبق معمول تا سال گذشته 20 تا 25 درصد مجموع محصولات یک واحد تولیدی روی ریل صادرات قرار می گرفت که خوشبختانه امسال حجم صادرات کارخانجات مرتبط با توجه به افزایش نرخ ارز به بیش از 50 درصد رسیده است.
وی به رادیو اقتصاد گفت: تولیدات صنعت شیشه و بلور ایران امروز به 35 کشور دنیا از همسایگان تا ممالک اروپایی، آفریقایی و آسیایی صادر می شود.
این فعال در حوزه صنعت بلور و شیشه افزود: صنعت مدنظر از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بحث تحریم ها اظهارداشت: عمده صادرات کالای شیشه و بلور در شرایط سخت تحریمی می تواند از مسیر دریایی صورت گیرد که برای تحقق این مهم به کانتینر و کشتی نیاز است.
رئیس زاده در ادامه یادآورشد: برخی از شرکت های کانتینری و حمل و نقل دریایی با اعمال تحریم های آمریکا از ایران خارج و به تبع عملیات صادرات در این حوزه با محدودیت مواجه خواهد شد بنابراین ضرورت دارد دولت در راستای حمایت از کالای ایرانی موانع پیشرو در مسیر تولید و صادرات را هموار کند.
برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و الهام مصطفوی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 2 =