سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
رشد دو رقمی تولیدات چینی، ظروف و شیشه جام در سه ماهه ۹۸

رشد دو رقمی تولیدات چینی، ظروف و شیشه جام در سه ماهه ۹۸

آمارهای سه ماهه نخست امسال در زمینه چینی بهداشتی، ظروف چینی، شیشه جام حاکی از رشد دو رقمی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

بر پایه جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره سه ماهه امسال در زمینه چینی بهداشتی تولید به بیش از ۲۸ هزار و ۹۰۰ تن رسید که در مقایسه با ۱۹ هزار و یکصد تن عملکرد مدت مشابه پارسال رشد ۵۱.۶ درصدی ثبت شد که در بین ۱۳ قلم تولیدات معدنی و صنایع مربوطه بالاترین میزان افزایش را نشان می دهد.

همچنین ظروف چینی تولیدی در دوره سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن بود که در مقایسه با ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن عملکرد سه ماهه ابتدایی ۹۷ افزایش ۲۳.۱ درصدی را حکایت دارد.

گمرک ایران در ارتباط با ارزش صادرات ظروف چینی و شیشه ای در سال ۹۶ رقم ۱۲۶ میلیون دلار را ذکر کرده بود که در مقایسه با سال ۹۵ رشد نزدیک به یک درصدی داشت.

برابر آمارهای وزارتخانه مزبور در مدت سه ماهه نخست امسال تولید شیشه جام به رقم ۲۷۲ هزار و ۳۰۰ تن رسید که رشد ۱۵.۷ درصدی را نسبت به عملکرد سه ماهه بهار سال ۹۷ نشان می دهد.تولید شیشه جام در سه ماهه ابتدایی پارسال ۲۳۵ هزار و ۴۰۰ تن ثبت شده بود.

گمرک ایران ارزش صادرات شیشه ساختمانی در سال ۹۶ را برابر با ۱۰۶ میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۰.۴ درصدی داشت.

آمار وزارت صنعت در ارتباط با تولیدات ظروف شیشه ای در سه ماهه ۹۸ گویای افت ۹.۹ درصدی در این بخش نسبت به عملکرد دوره مشابه سال ۹۷ دارد.امسال در دوره این گزارش ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ تن ظروف شیشه ای تولید شد، در حالی که پارسال بالغ بر ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ تن بود.

تولید بیش از ۸۱ هزار متر مربع کاشی و سرامیک

براساس داده های آماری وزارتخانه یاد شده، در سه ماهه نخست امسال میزان تولید کاشی و سرامیک از مرز ۸۱ هزار ۳۲۹.۶ تن گذشت که در مقایسه با رقم ۸۵ هزار و ۵۳۸.۷ تن عملکرد سه ماهه نخست ۹۷ افت ۴.۹ درصدی را نشان می دهد.

صنعت کاشی و سرامیک که در سال ۱۳۹۳ ظرفیت ۵۰۰ میلیون متر مربعی داشت، در سال ۹۶ به رقم ۵۴۰ میلیون متر مربع رسید و انتظار می رود در سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۷۰۰ میلیون متر مربعی برسد.

سال ۹۷ نزدیک به ۴۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید شد که از این رقم بیش از ۱۰۰ میلیون متر مربع صادر شد و امروز با وجود اینکه ایران در بین پنج کشور شاخص صادر کننده جای دارد، اما به جمع ۱۰ کشور تولید کننده نزول پیدا کرده، زیرا در اوایل دهه ۹۰ در این عرصه نیز بین پنج کشور نخست بود.

آمار های غیر رسمی حاکی از جذب نزدیک به ۸۰ درصد صادرات کاشی و سرامیک ایران توسط عراق دارد و در عین حال بازارهای متنوعی از شرق آسیا تا قاره سیاه (آفریقا) وجود دارد و شرایط بین المللی اکنون برای نقل و انتقال پول دشواری هایی ایجاد کرده که در امر صادرات تاثیر گذار است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در آمارهای سال ۹۶ تصریح کرد: ارزش صادرات کاشی و سرامیک ایران بالغ بر ۴۱۰ میلیون دلار که نسبت به عملکرد سال ۹۵ رشد ۱۱.۷ درصدی داشت.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × = سه