سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

تفاوت شیشه رنگی دکوراتیو و ارسی

استفاده از شیشه از دیرباز تا کنون مورد توجه و علاقه افراد در طراحی و معماری ساختمانی قرار می گرفته است. امروزه نیز شیشه یکی از متریال های پرکاربرد و پر طرفدار در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها به شمار می رود. در گذشته به دلیلی اینکه شیشه رنگی ارزان بود و به نسبت سایر متریال ها مقرون به صرفه تر بود و همچنین دارای ویژگی های خاص و جلوه ای زیبا بود، از آن در ساخت و تولید درب و پنجره ساختمان ها به خصوص مساجد استفاده می شده است. در طراحی و معماری مدرن ساختمان نیز از شیشه رنگی علاوه بر ساخت درب و پنجره، برای ساخت لوازم و وسایل تزئینی و دکوری، ساخت پارتیشن و … استفاده می شود. شیشه های رنگی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی ها و خصوصیات خاص خود دارند و برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.
یکی از انواع این شیشه های رنگی شیشه لاکوبل است که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه شیشه رنگی و تفاوت آن با شیشه دکوراتیو و ارسی در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن و به کارگیری این مطالب در مواقع نیاز انتخاب و خرید موفق تر و بهتری را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات کافی است به سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی www.piroozanshop.com مراجعه نمایید

 

تفاوت شیشه ارسی و شیشه رنگی

 


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


ارسی

ارسی نوعی از پنجره های گره چینی است که از ترکیب شیشه رنگی و چوب ساخته می شود. برای ساخت ارسی از چوب گردو استفاده می شود. در گذشته ساختن ارسی از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار بوده است و بیشتر برای تالارهای اصلی بناهای تاریخی به کار می رود. ارسی ها به دو نوع ساده و وزنه ای تقسیم می شوند. از اجزای ارسی می توان به چهارچوب، وادار و پاخور و پاتاق و لنگه اشاره نمود.

شیشه رنگی

شیشه های رنگی از انواع شیشه هستند که با توجه به نوع ساختی که دارند و استفاده از رنگ ها در تولید آن دارای تنوع رنگی می باشند. این شیشه ها را با ذوب کردن شیشه های زائد و حرارت دیده می سازند. به گونه ای که با حرارت دادن مجدد آن ها و رنگ آمیزی این شیشه ها به دست می آیند.

شیشه رنگی دکوراتیو

شیشه رنگی دکوراتیو نوعی از شیشه رنگی است که از نوع شیشه لاکوبل می باشد و دارای تنوع بسیار بالایی در رنگ و طرح است. این شیشه ها دارای چسبندگی بسیار بالا و پوشش محکمی می باشند. شیشه های رنگی دکوراتیو دارای ویژگی های خاصی نظیر مقاومت بالا در برابر اشعه یو وی و رطوبت و حرارت می باشند. از این شیشه ها بیشتر برای فضاهایی مانند حمام و میزهای شیشه ای و فضای بین کابینت مورد استفاده قرار می دهند.

شیشه های رنگی و ارسی و شیشه رنگی دکوراتیو چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

شیشه رنگی از عناصر مهم و اصلی ارسی به شمار می رود. شیشه های رنگی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند اما در ساخت و تولید ارسی تنها از شیشه هایی به رنگ زرد، سبز و قرمز و سفید استفاده می شود. شیشه های رنگی از لایه های کمتری برخوردارند و به همان نسبت نور بیشتری را از خود عبور می دهند در حالی که در ساخت و تولید ارسی از شیشه های رنگی برای لایه داخلی و از شیشه های بی رنگ یا شیشه سفید برای لایه بیرونی ارسی استفاده می شود.
این امر سبب نفوذ بیشتر نور به داخل ساختمان می گردند. شیشه رنگی دکوراتیو نیز نوعی از شیشه رنگی است که بر خلاف سایر مدل های ساده شیشه رنگی و ارسی ساخته شده از شیشه لاکوبل می باشد و این امر آن را بسیار مقاوم تر از سایر مدل های ارسی و شیشه رنگی ساده می باشد.

شیشه های رنگی دکوراتیو نسبت به شیشه رنگی و ارسی مقاومت بالاتری در برابر رطوبت و حرارت و همچنین مقاوم در مقابل ضربه و خط افتادگی دارند. از شیشه های دکوراتیو بیشتر برای قسمت های لابی و سالن پذیرایی و کمد دیواری استفاده می شود.

در حالی که ارسی بیشتر برای ساخت و تولید درب و پنجره استفاده می شود. برای ساخت ارسی همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم از ترکیب شیشه و چوب استفاده می گردد در حالی که در هیچ یک از مدل های دیگر اعم از شیشه رنگی و شیشه رنگی دکوراتیو از این ترکیب استفاده نمی شود. برای ساخت ارسی از گره چینی هایی بدون زبانه استفاده می نمایند و سرعت ساختی بالاتر نسبت به سایر مدل های شیشه رنگی و شیشه رنگی دکوراتیو دارند. همچنین از ارسی ها در ساخت کلیه فریم های درب و پنجره می توان استفاده نمود و هیچ محدودیتی برای ساخت و طرح در ساخت آن وجود ندارد.

 

شیشه ارسی و شیشه رنگی دکوراتیو

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم شیشه های رنگی نوعی از انواع شیشه هستند که کاربردهای مختلفی دارند و برای ساخت و تولید لوازم و قسمت های مختلف ساختمان به کار می روند. یکی از کاربردی ترین قسمت هایی که از شیشه برای ساخت آن استفاده می شود. پارتیشن بندی است. پارتیشن بندی ها به دو نوع پارتیشن فریم دار و پارتیشن فریم لس تقسیم می شود که هر کدام با توجه به نوع ساختاری دارند، جلوه ای خاص به محیط منزل می بخشند. شیشه های رنگی همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم دارای انواع مختلفی نظیر شیشه دکوراتیو و ارسی و لاکوبل هستند. شیشه های دکوراتیو نوعی از شیشه هستند که علاوه بر به کارگیری آن ها در طراحی داخلی از آن ها در طراحی خارجی ساختمان نیز استفاده می شود. شیشه های ارسی نیز نوعی از شیشه هستند که ترکیبی از شیشه و چوب هستند.
برای انتخاب یک شیشه رنگی با کیفیت لازم است آن را از یک تولید کننده معتبر خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات کافی است به سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی www.piroozanshop.com مراجعه نمایید

منبع: tetraform

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 × = چهل