طلق PVB

شیشه های لمینیت امنیتی:طلق PVB حرف اختصاری Poly Vinyl Butyral (پلی وینیل بوتیرال) است که از دسته رزین های فوق قوی صنعتی میباشد و برای استقامت بخشی به شیشه های پر خطر و ساده استفاده میشود. PVB را میبایست مابین شیشه و در ۲ مرحله تخصصی با شیشه لمینیت کرد .

نحوه فراوری و جدول دمایی و حتی مراحل فراوری PVB بسیار فنی تر و تخصصی تر نسبت به EVA و رزین مایع میباشد. تفاوت فنی فاحش PVB با EVA و رزین مایع، کشسان بودن و الاستیسیته بودن استاندارد و بازگشتن به حالت اولیه سریع و بسیار با استقامت نسبت به محصولات مقایسه شده میباشد.

PVB به دلیل بافت پلیمری پر تراکم با وینیل و بوتیرال توانایی کنترل فشار و ضربات شدید وارد شده را دارد و میتواند به خوبی پس اصابت جسم سخت به موقعیت اولیه ی خود باز گردد.

به همین دلیل است که اگر ۲لایه از این محصول اورجینال در ما بین ۳ لایه شیشه (۶میل یا ۸میل یا ۱۰ میل) استفاده شود میتواند به صورت استاندارد ، مقاوم در برابر گلوله کلت کمری سبک باشد و حداقل ایمنی یک شیشه ضدگلوله را دارا میباشد.

PVB در چند مدل Safe ، Ultra Safe ، Super Safe ،Shot Proof تولید میشود.

PVB در حال حاضر تنها محصول ایمنی شیشه است که میتواند به صورت رنگی مقاوم در برابر نور آفتاب تولید شود که به اصطلاح Out Door میباشد یعنی میتوان با این محصول نما های شیشه ای ضدگلوله یا حتی نما های اسپایدر و کرتین وال یا فریم‌ لس با شیشه های ایمنی لمینیت رنگی استفاده کرد.

برای اطلاع از قیمت انواع لمینت امنیتی و مشاهده نمونه کارها تنها کافی است به سایت   شرکت ایمن جام پیروزان  به آدرس    www.piroozanshop.com مراجعه نمایید.

PVB ها تماما آنتی‌ یو وی تولید میشوند در گذرزمان نه تغییر رنگ میدهند و نه اینکه خاصیت خود را از دست میدهند. یکی دیگر از مزایای PVB این است که اگر در هنگام تولید شیشه لمینیت نیاز به استحکام یا مقاومت بیشتری داشته باشیم میتوان ۲لایه از این محصول را روی هم قرار داد،ضخامت pvb ها بین شیشه بیشتر شود.

اما نمیتوان موادی مثل رزین مایع یا حتی EVA را مانند پی وی بی فراوری کرد و حتی اگر ۲لایه روی هم قرار بگیرد توانایی شفاف‌سازی آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است که این فرایند اثبات شده و برای شیشه‌های ضدگلوله یکی از ادوات نظامی صنایع دفاع ایران و دلیل کمبود فضای مقره شیشه ضد گلوله این گروه صنعتی با ضخیم تر کردن لایه pvb و کنترل کردن لایه های شیشه که طبق فرایندی استاندارد و با تحقیقاتی دقیق و علمی ، این موضوع مهم محقق در کشور محقق شده است.

به طور کلی محصول PVB بسیار کارآمد،بسیار تخصصی و در عین حال بسیار منعطف تر از لحاظ کار و فرایند تولید نسبت به محصولات دیگر میباشد.

در کشور های اروپایی و کشورهای پیشرفته تمام شیشه های مصرفی در صنایع ساختمان با محصول PVB لمینیت می‌شوند.

شیشه های لمینیت PVB از ۲لایه،۳میلی‌متری الی ۱۰ لایه ۱۰ میلی‌متری(بسته به نوع تکنولوژی مصرفی کارخانجات صنایع شیشه).

البته لازم به ذکر است که فقط دانستن توضیحات فوق کافی برای به کارگیری نمی‌باشد و نیاز به تجربه و تکنولوژی و همچنین آزمون و خطاهایی با تشخیصات فنی و مهارت چندین ساله در این زمینه می‌خواهد.

شیشه های لمینیت امنیتی:در پایان این مقاله به این نتیجه می رسیم که در بین تمام متریال های لمینیت شیشه در وحله اول میبایست گزینه‌ی انتخابی شما سروران گرامی لمینیت شیشه با PVB و حداقل ۲لایه شیشه امنیتی و در شیشه های ضد گلوله حداقل ۴لایه باشد و در صورت گمراهی در استفاده نوع شیشه مصرفی میتوانید از کارشناسان فنی شرکت ایمن جام پیروزان مشاوره گرفته تا بهترین مشاوره فنی در مورد درخواستتان به شما ارائه شود.