سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
سالانه پنج میلیون متر مربع شیشه سکوریت در اردکان تولید می‌شود

سالانه پنج میلیون متر مربع شیشه سکوریت در اردکان تولید می‌شود

 

هیت مدیره کارخانه شیشه اردکان گفت:تولید سالانه چهار میلیون مترمربع شیشه ایمنی ساختمانی و ۲ میلیون مترمربع شیشه ۲ جداره نیز به ظرفیت این واحد تولیدی صنعتی اضافه می‌شود.

 

محمد جواد عزیزیان هیت مدیره کارخانه شیشه اردکان گفت: گروه کارخانجات شیشه اردکان توانایی تولید سالیانه پنج میلیون متر مربع شیشه سکوریت، چهار میلیون متر مربع آینه نقره ای و بیش از سه میلیون متر مربع انواع شیشه ساتینا و دکوراتیو را دارد.

عزیزیان می گوید: تولید سالانه چهار میلیون مترمربع شیشه ایمنی ساختمانی و 2 میلیون مترمربع شیشه 2 جداره نیز به ظرفیت این واحد تولیدی صنعتی اضافه می شود.

خط تولید شیشه سکوریت این مجتمع، بزرگترین خط تولید در خاورمیانه از نظر ابعاد است که توانایی تولید شیشه سکوریت با ابعاد 3.5 در 8 متر است و همچنین قابلیت تولید شیشه خم را که بیش از 73 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته است.

عزیزیان ادامه داد: کارخانه شیشه اردکان به عنوان بزرگترین تولید‌کننده انواع شیشه در خاورمیانه امسال نیز برایی چهارمین سال پیاپی موفق به کسب افتخار صادرکننده برتر ملی شد.

جواد عزیزیان می گوید: پیشرفت و رشد صنایع مختلف در کشور ایران، به گونه‌ای است که در بخش‌های مختلف از جمله صنایعی مثل شیشه، گوی سبقت را از تولیدکنندگان اصلی آن همچون آمریکا، انگلیس و چین ربوده و به خودکفایی رسیده است.

عزیزیان به خبرنگارباشگاه خبرگاران جوان می گوید:گروه کارخانجات شیشه اردکان به عنوان بزرگترین تولید‌کننده انواع شیشه در خاورمیانه امسال نیز برایی چهارمین سال پیاپی موفق به کسب افتخار صادرکننده برتر ملی و دریافت نشان از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شد.

وی گفت : با اشاره به فعالیت مجموعه شیشه اردکان از سال 1390 که این مجتمع در حال حاضر زمینه اشتغال 1400 نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است ولی بخش دیگری از شاغلین مرتبط با این مجموعه که شاید بالغ بر هفت هزار نفر به صورت غیر مستقیم در ارتباط هستند، در خارج از کارخانه همچون مجموعه‌های معادن، دفاتر مرکزی و فروش و نیز شرکت‌هایی که در خارج از کشور در زمینه صادرات با شرکت همراهی می‌کند، به عنوان شاغل این مجموعه به شمار می‌روند .

زنجیره کامل تولید شیشه از مواد معدنی تا محصولات فرآوری شده

وی صنایع شیشه اردکان را به عنوان بزرگترین تولید‌کننده شیشه جام در کشور معرفی کرد و افزود: زنجیره کامل تولید شیشه از مواد معدنی تا محصولات فرآوری شده، دارا بودن بزرگترین مجتمع صنایع پایین دست شیشه در خاورمیانه و بهره گیری از تجهیزات مدرن تولید، کنترل کیفیت قوی و حمل و نقل استاندارد و منحصر بفرد محصولات، این مجموعه را قادر ساخته است تا با تولید محصولات با درجه ممتاز و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، محصولات خود را به 35 کشور دنیا در پنج قاره جهان صادر کند.

وی افزود: بخشی از تولیدات شیشه اردکان را شیشه‌های لمینت، آیینه، ضدگلوله و انواع شیشه‌های قابل مصرف در صنعت ساختمان تشکیل می‌دهد و شیشه خودرو نیز از دیگر بخش‌های تولیدی این مجتمع صنعتی به شمار می‌رود .

استفاده از پرسنل بومی و مشاوران داخلی

وی تولیدات این کارخانه را دستآورد پرسنل 100 درصد بومی این استان و کشور خواند و تصریح کرد: برای ارتقاء و بهره‌وری بهتر این شرکت در طی چند سال اخیر با پرسنل بومی و مشاوران داخلی توانسته‌ایم به تکنولوژی روز این صنعت دست یابیم و با غول‌های تولیدکننده جهان رقابت با کیفیتی را داشته باشیم .

عزیزیان با اشاره به این که شیشه یک کالای سنگین وزن است و از نظر ارزش صادرات بسیار با اهمیت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: گروه کارخانه شیشه اردکان با بالابردن کیفیت و صادرات محصولات، در نیم سال دوم سال 95 و شش ماهه اول امسال بیش از 50 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی در پایان تحریم‌ها را در تولید و صادرات این مجتمع عظیم بی‌تاثیر خواند و گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم با حضور در نمایشگاه‌ها و بازارهای بین المللی و نیز ثبت شرکت، بِرَند شیشه اردکان را در کشورهای مختلف معرفی و محصولات خود را صادر کنیم و به این وسیله تحریم‌ها ر ا دور زده‌ایم تا جایی که حتی از کشورهای مختلفی در اروپا، شرق آسیا و آمریکا نیز درخواست صادرات داشته‌ایم.

صادرات روزانه نهصد تن شیشه به خارج از کشور

تولید شیشه در کارخانه شیشه اردکان روزانه نهصد تن است که حدود پنجاه درصد آن به خارج از کشور صادر می شود.

وی افزود: محصولاتی که با تلاش و کوشش شبانه روزی کارگران و متخصصان کارخانه علاوه بر فروش در بازار داخل، سه و نیم میلیون مترمربع آن به ارزش حدود هشت میلیون دلار به هجده کشور جهان صادر می شود.

هاتفی مدیر تولید کارخانه شیشه اردکان نیز می گوید: با تولید این نوع شیشه سالانه نیمی از نیاز کشور که حدود هفتصد هزار تن شیشه در سال است ، تامین و از خروج حدود دویست و پنجاه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد :از دیگر تولیدات خاص این کارخانه شیشه های نوزده میلیمتری است این شیشه نیز تا پیش از این فقط در آمریکا و چین تولید می شد و حالا ایران سومین تولید کننده شیشه نوزده میلمتری در جهان است.

کارخانجات شیشه فلوت اردکان در زمینی به مساحت 75 هکتار تأسیس و عملیات ساختمانی اولین خط تولید این شرکت با ظرفیت 900 تن در سال 1387 برای تولید انواع شیشه های فلوت ساده شفاف، رنگی، رفلکس، آئینه، لمینیت، 2 جداره و نشکن آغاز و طی نیمه دوم سال 1390 تکمیل و به بهره برداری رسید.

کارخانجات شیشه فلوت اردکان با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا به شکل کاملا مکانیزه و رباتیک و با اعمال کنترل دقیق بر روی کیفیت مواد اولیه، امکان تولید محصولاتی با کلاس A و قابل استفاده برای صنایع خودرو، آینه سازی و نیز شیشه ساختمانی مرغوب بر پایه استاندارد JIS ژاپن را فراهم کرده و اکنون با بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه، سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت را تولید می کند .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = دو