سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شيشه خم

خرید شیشه خم با قیمت مناسب

شیشه خم در واقع یک نوع از شیشه سکوریت می باشد که در هنگام ورود شیشه به کوره و بعد از نرم شدن آن خم می شود. این محصول در انواع و مدل های مختلف شفاف، مات و رنگی تولید می شود. بعضی اوقات برای ایجاد زیبایی بیشتر از شیشه های منحنی و خم شده در ساختمان استفاده می شود. به عنوان مثال در درب اتوماتیک گرد، نیم گرد و گردان از شیشه سکوریت خم و منحنی استفاده می شود. شیشه منحنی و دایره مانند از نظر ظاهری می تواند با سایر بخش ها و دکوراسیون ساختمان هماهنگ شود.

ایجاد قوس در شیشه علاوه بر ایجاد زیبایی میتواند بر عملکرد آن نیز تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال انواع خم شده و قوس دار قابلیت تحمل بار بیشتری نسبت به شیشه های مسطح دارند. فرایند خم کردن و ایجاد قوس در آن کار بسیار سخت و دشواری می باشد. به همین علت ممکن است به دلیل مراحل پیچیده تر قیمت بیشتری داشته باشد. البته به علت خاص بودن شیشه های منحنی، نصب آن در ساختمان خیلی کمتر از نوع مسطح آن می باشد.

تفاوتی در میزان مقاومت و ایمنی این دو محصول وجود ندارد. حتی در مواردی قدرت تحمل وزن شیشه های قوس دار خیلی یشتر از شیشه های معمولی سکوریت شده می باشد.

شیشه خم ویترینی

از شیشه سکوریت برای شیشه فروشگاه و مغازه و ویترین استفاده می شود. با استفاده از شیشه خم در ویترین مغازه می توان جذابیت و زیبایی بیشتری در آن ایجاد کنیم. کاربرد شیشه های قوسی و دایره مانند یک روش برای ایجاد فضایی مدرن و هماهنگ با معماری می باشد. استفاده از آن در ویترین مغازه عامل مهمی در بازدید بیشتر و جذب کردن مشتری می باشد. در حال حاضر بیشتر ویترین ها از نوع مسطح برای ویترین مغازه استفاده می کنند. بنابراین با نصب شیشه ویترین خم می توان یک ویترین خاص طراحی کرد.

جذابیت ویترین موجب رونق کسب و کار می شود. در طراحی ویترین مغازه از شیشه مغازه مسطح یا قوسی می توان استفاده کرد. ویترین شیشه ای قوسی می تواند موجب جذب مشتری و جذابیت بیشتر فروشگاه یا مغازه شود. نصب آن در فروشگاه موجب دید بهتر مشتری به کل فروشگاه و حق انتخاب بیشتر او می شود. در حال حاضر اکثر فروشگاه ها به اهمیت نصب شیشه فروشگاه در ویترین و درب فروشگاه پی برده اند.


حتما بخوانید:

معرفی شیشه خم و کاربردهای آن

از شیشه خم چه می دانید؟


چگونه شیشه را خم کنیم؟

شیشه خم:همانگونه که در ابتدا گفته شد، یک روش خم کردن شیشه قوس دادن به آن در زمان نرم شدن در کوره می باشد. این عملیات همزمان با سکوریت شدن انجام می شود. روش های دیگری نیز برای خم کردن وجود دارد. به عنوان مثال از روش داغ کردن برای ایجاد قوس در ان استفاده می شود. قبل از ایجاد حرارت روی شیشه، شیشه را در قالب مخصوص قوس دار قرار می دهند. بعد از ایجاد حرارت حدود 800 درجه روی شیشه، ذوب می شود. اما در حال حاضر از روش سکوریت و قوسی کردن همزمان بیشتر استفاده می شود.

علت این امر مقاوم و ایمن شدن این محصول در طی فرایند قوسی شدن می باشد. شیشه سکوریت خم به دلیل مقاومت و ایمنی زیاد در بخش های مختلف ساختمان و همچنین درب های اتوماتیک کاربرد دارند. روش خم کردن و قوسی کردن آن تاثیر زیادی بر ایمنی و مقاومتش دارد. هرکدام ازاین روش ها برای کاربرد خاصی به کار می رود. برای خم کردن شیشه، ابتدا باید برش داده شود و لبه های آن پرداخت شود. برای تولید این محصول، بعد از نرم شدن به وسیله غلتک مخصوص خم می شود. بعد از شکل گیری قالب هوای سرد به آن دمیده می شود. این مراحل موجب مقاوم شدن و ایمن شدنش می شود.

نونه طراحی شده شیشه خم

نمونه طراحی شده شیشه خم

قیمت شیشه خم

به علت طولانی شدن و پیچیده بودن مراحل ساخت شیشه خم، قیمت نوع قوسی بیشتر از شیشه های مسطح می باشد. بهتر است از سکوریت خم و یا لمینت خم در ساختمان سازی استفاده شود. سکوریت خم شده تمامی ویژگی های شیشه سکوریت را داراست. در واقع شیشه قوس دار به علت شکل خاصش قابلیت تحمل بار بیشتری نسبت به سکوریت معمولی دارد. از شیشه های دایره مانند می توان برای بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد. گاهی برای ایجاد زیبایی بیشتر و یا ایجاد تاکید و توجه بر بخش خاصی از ساختمان از نوع قوس دار در ساختمان های مختلف استفاده می شود.

برای ایجاد نمایی جذاب برای ورودی و نمای ساختمان می توان از نمای شیشه خم در کنار استفاده از درب های اتوماتیک گرد بهره برد. کاربرد این محصول در پارتیشن های شیشه ای نصب شده در مکان های مختلف مانند پارتیشن شیشه ای ادارات، پارتیشن های شیشه ای نصب شده در منازل و ورودی های ساختمان روز به روز در حال افزایش می یابد. قیمت شیشه خم مورد استفاده در فضاهای مختلف ساختمان با توجه به ابعاد فضای مورد نظر و نحوه ساخت شیشه خم تعیین می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هشت = 72