سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه بالکن متحرک چیست؟

شیشه بالکن متحرک چیست؟

از شیشه بالکن برای جداسازی فضایی بالکن از فضای بیرونی استفاده می شود. اما این جداسازی به گونه ای است که علاوه بر ایجاد دید و منظر مناسب موجب کاربردی شدن تراس می شود. به طوری که حتی در روزهایی که از نظر جوی با بارش برف و باران همراه است، از فضای بالکن می توان استفاده کرد. شاید این سوال به دهن خطور کند که شیشه بالکن متحرک چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای بالکن شیشه ای متحرک

بالکن شیشه ای متحرک را از شیشه های مقاوم مانند سکوریت تهیه می کنند. سیستم شیشه بالکن به گونه ای طراحی شده است که به طور عمده به وسیله حرکت شیشه در ریل آلومینیومی باز و بسته می شود. به همین دلیل این نوع شیشه بالکن متحرک می باشد و در اصلاح به آن شیشه بالکن متحرک گفته می شود. با توجه به کوچک شدن منازل و آپارتمانی شدن آنها و عدم وجود حیاط همواره استفاده از بالکن می تواند تا حدودی این کمبود را جبران کند.

تاریخچه بالکن شیشه ای متحرک

در گذشته بالکن ها به صورت سنتی و از مواد و مصالح غیر عایق ساخته می شدند. این بالکن ها عملا در فصول سر سال کاربردی نداشتند. اما با استفاده از بالکن شیشه ای و متحرک می توان در همه فصول سال بهره کافی را از فضای بالکن ببریم. حتی در برخی مواقع از بالکن شیشه ای می توان به عنوان یک نشیمن خصوصی برای اعضای خانواده بهره برد. به این ترتیب با استفاده از شیشه بالکن در ساختمان در واقع موجب افزایش متراژ آن می شویم.

مزایای بالکن شیشه ای متحرک

  • جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، اشعه های مضر خورشید به داخل و نفوذ حشرات موذی به فضای داخلی
  • ایجاد عایق صوتی برای جلوگیری از نفوذ صدا و عایق حرارتی در فصول سرد مناسب و جلوگیری از اتلاف انرژی
  • جلوگیری از نفود آب باران و برف به داخل فضای زندگی در فصول سرد پر بارش
  • قابلیت طراحی و نصب شیشه بالکن با توجه به سلیقه شخصی
  • افزایش متراژ و زیربنای منزل با استفاده از آن به عنوان بخشی از فضای داخلی و استفاده از ان در تمام فصول
  • ایمنی و مقاومت بسیار زیاد شیشه بالکن به دلیل استفاده از شیشه سکوریت در ساخت آن
  • نظافت و شستشو راحت و آسان با استفاده از مواد شوینده
  • تنوع در رنگ و شکل شیشه بالک

انواع شیشه بالکن متحرک

شیشه بالکن متحرک به صورت ریلی تاشو اجرا و نصب می شود. در این حالت به طور معمول از پروفیل های آلومینیومی تعبیه شده در کف و سقف و دو طرف تراس، استفاده می شود. بالکن شیشه ای ریلی یک پوشش برای بالکن ایجاد می کند. بالکن شیشه ای را می توان به دو صورت فریم دار و بدون فریم اجرا و نصب کرد.

نصب بالکن شیشه ای متحرک با فریم یا قاب آلومینیومی یکی از انواع پرطرفدار و مرسوم بالکن شیشه ای می باشد. از مزایای نصب شیشه بالکنی ریلی ایجاد ظاهری یکدست و با دید منظر مناسب به بیرون می باشد. با استفاده از بالکن شیشه ای ریلی در فصول مختلف سال با توجه به نیاز می توان آن را به آسانی جمع کرد.

از شیشه بالکن متحرک می توان علاوه بر تراس منازل در ادارات، ویترین شیشه ای فروشگاه و گلخانه ها نیز استفاده کرد. با استفاده از این روش امکان نفوذ گرد و غبار و صداهای مزاحم به حداقل می رسد. همچنین شیشه بالکن به دلیل به کار بردن شیشه سکوریت در آن از نظر جلوگیری اتلاف انرژی کمک شایانی به ساختمان می کند. شیشه بالکن متحرک تاشو فضای بسیار کمی نیز اشغال میکند. به این ترتیب با نصب آن می توانیم از فضا موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم. اینکه شیشه بالکن متحرک چیست و چه مزایایی دارد، را می توانیم با بررسی ویژگی های آن بفهمیم.

قیمت بالکن شیشه ای ریلی

یکی از راه های استفاده بهینه از فضای بالکن نصب شیشه بالکن می باشد. استفاده از شیشه های ریلی تاشو با ضخامت ۸ میلی متر گزینه مناسبی برای استفاده مداوم از تراس است. قیمت بالکن شیشه ای ریلی با توجه به مساحت بالکن و ابعاد و اندازه آن مشخص می شود. همچنین در نصب شیشه بالکن از یراق آلات مربوط به شیشه سکوریت استفاده می شود، که ممکن است در هزینه و قیمت نصب شیشه بالکن موثر باشد. به علت مقاوم بودن شیشه بالکن متحرک به عنوان یک شیشه با طول عمر زیاد و ایمن در بالکن به کار می رود. برای نصب شیشه بالکن از نظر طولی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

ولی از نظر ارتفاعی محدودیت هایی برای برای نصب آن وجود دارد. به همین دلیل برای نصب شیشه با ارتفاع زیاد معمولا از شیشه ثابت استفاده می شود. از دیگر مزیت های شیشه بالکن متحرک آب بند بودن وعایق بودن آن می باشد. قیمت شیشه بالکن همچنین به نوع شیشه سکوریت به کار رفته در شیشه بالکن بستگی دارد. کیفیت شیشه سکوریت شیشه بالکن در طول عمر و کارایی و همچنین قیمت شیشه بالکن موثر است.

شیشه بالکن متحرک چیست و چه مزایایی دارد؟

پوشش بالکن و تراس

همانگونه که در بالا ذکر شد پوشش بالکن یا تراس در گذشته با مصالح سنتی که اصلا از لحاظ هدر رفت انرژی و ایمنی مناسب نبودند، اجرا می شد. رفته رفته با پیشرفت دانش و تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی، استفاده از مصالح عایق در اولویت قرار گرفت.

عواملی مانند عایق بودن، راحتی در استفاده و ایمنی سبب به کار بردن شیشه های مقاوم ماننده سکوریت در ساخت و ساز و معماری مدرن شد. شیشه سکوریت به عنوان یک شیشه مقاوم و ایمن در بخش های مختلف ساختمان مانند بالکن کاربرد دارد.

پوشش بالکن و تراس با استفاده از شیشه سکوریت دارای مزیت هایی است که در بالا ذکر شد. با استفاده از شیشه بالکن متحرک سکوریت از فضای تراس می توان به صورت بهینه استفاده کرد. شیشه سکوریت به دلیل سپری کردن مراحل مقاوم سازی، گزینه مناسبی برای پوشش بالکن شیشه ای است.

طی کردن مراحل و فرایند مقاوم سازی موجب استفاده از شیشه سکوریت در سطح گسترده ای شده است. از شیشه سکوریت نه تنها در پوشش بالکن و تراس بلکه در شیشه دودبند، شیشه جان پناه و شیشه فروشگاه ها و سایر مکان ها استفاده می شود. در ابتدا با این پرسش که شیشه بالکن متحرک چیست و چه مزایایی دارد؟ آشنا شدیم. در ادامه به روش نصب شیشه بالکن متحرک می پردازیم.

روش نصب شیشه بالکن متحرک

برای نصب شیشه بالکن ابتدا باید فضای مورد نظر برای نصب بالکن شیشه ای اندازه گیری شود. قبل از اقدام به نصب باید از وجود فضای کافی برای نصب شیشه بالکن مطلع شویم. شیشه بالکن متحرک برای حرکت و باز و بسته شدن نیازمند فضایی برای جابه جایی می باشد. مدت زمان نصب بالکن شیشه ای بستگی به مساحت فضا دارد و به طور معمول چندان طولانی نمی باشد. نصب شیشه بالکن به صورت روکار انجام می شود و نیاز به تخریب ساختمان نیست.

در هنگام انتخاب شیشه می توانیم از انواع شیشه ای به صورت ساده و شفاف و یا شیشه های رنگی استفاده کنیم. انتخاب رنگ شیشه سکوریت با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می شود. نصب شیشه بالکن را می توانیم به شکل های مختلف و متنوع انجام دهیم. به عنوان مثال می توانیم از شکل های زاویه دار، دایره مانند و یا مسطح برای نصب شیشه بالکن در بالکن شیشه ای بهره ببریم. به طور معمول برای نصب آن از نصاب حرفه ای و کارآزموده استفاده می شود.

اصطلاح شناسی و کاربرد

امروزه زندگی شهری به طور کاملا افراطی خسته کننده و استرس زا شده است، از همین رو مردم در پی آن هستند تا فضایی آرامش بخش در مکان زندگی خود به وجود آورند به همین علت بالکن هایی که فضای راحتی را در منازل فراهم میسازد به اهمیتی بیش از پیش دست پیدا کرده اند. سیستم بالکن شیشه ای به گونه ای می باشد که عمدتاً با حرکت شیشه در ریل های آلومینیومی کار می کند و همه پنجره ها در گوشه مناسبی از بالکن جمع می شود که این امر باعث می شود از فضای دید بهتری برخوردار شوید.

در گذشته بالکن ها را با مواد پی وی سی و یا موادی نظیر آلومینیوم می پوشاندند و بدین ترتیب که بالکن به یک محیط کاملا بسته و خفه تبدیل می شد. این فضا ها دیگر یک بالکن نبود بلکه بیشتر به یک فضایی تاریک و دلگیر تبدیل می شد و کاربردی متفاوت یافته و مثل سایر فضاها و اتاق های خانه می شد. اما خیلی سریع و با شتاب، با ظهور بالکن های شیشه ای، دیگر شاهد این فضا ها نیستیم و عملا این سازوکار از رده خارج شد.

با این سیستم ، بالکن ها کاربری خود را به طور کامل حفظ کرده، و در هر زمان که شما خواسته باشید ، باز شده و در گوشه ای مناسب جمع می شود، هر زمانی هم که مایل باشید فضای بسته و بی سروصدایی داشته باشید با انعطاف پذیری ای که بالکن های شیشه ای دارند این امکان را به آسانی به ما می دهد. بدین شکل بالکن ها برای شما تبدیل به فضایی آرامش بخش شده و می توانید نهایت لذت را از بالکن خود ببرید.

شیشه بالکن

زمانی که بالکن ها با پی وی سی و آلومینیوم و دیگر مواد پوشانده می شد، نمای بیرونی ساختمان که مشخصه ی زیبایی ساختمان می باشد بهم ریخته و ظاهر نازیبایی از خود جلوه می دهد. حال فرض کنید به جای پوشاندن بالکن و دیده نشدن آنطرف آن بتوان کاری کرد که هر موقع لازم به بسته بودن بالکن بود آنرا بسته و زمانی هم که نیاز به باز بودن آن بود، بتوان آنرا با یک انگشت باز کرد، تا به حال به این بالکن رویایی فکر کرده اید.این ایده امروزه با استفاده از بالکن های شیشه ای به واقعیت پیوسته است. این نوع بالکن های هم زیبا و شیک می باشند و هم تاثیری در نمای بیرونی ساختمان ندارند(از نظر نازیبا کردن نمای ساختمان) و با معماری عمومی ساختمان همخوانی دارند.

آن زمان را به یاد بیاورید که هوا بارانی و طوفانی است و شما نمی توانید دیگر وارد بالکن خود شوید چون ممکن است خیس شوید و سرما بخورید و خیلی از مناظر زیبا را از دست می دهید و یا اینکه از دست گرو غبار ها و برگ های زرد پاییزی که همیشه بر روی بالکن شما می ریزند خسته شده اید و هزارن مشکل دیگر که بالکن های قدیمی داشتند. همهی این مشکلات قابل رفع شدن می باشند فقط کافیست بالکن ساختمان خود را به بالکن شیشه ای تغییر دهید، به واسطه ی تغییر بالکن به بالکن شیشه ای، بالکن ها تحت تاثیر تغییرات جوی ناخواسته همچون باران، برف و غیره قرار نمی گیرد.همچنین بالکن های شیشه ای در برابر سر و صدا، گرد و خاک، برگ، حشرات، حیواناتی که می توانند به بالکن ها وارد شوند و هرگونه موارد ناخواسته ی محیطی که ممکن است بالکن شما در معرض آن قرار گیرد، قرار نگرفته و مانع می شود.

سیستم بالکن شیشه ای، فضایی را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید از فضای دل انگیز تمامی فصل‌ها نهایت لذت را ببرید. با استفاده از شیشه بالکنی فضای بالکن شما به شدت جذاب خواهد شد و می‌توانید نهایت لذت را از مناظر بیرون ببرید. یکی از عدیده مشکلات درب‌هایی که در قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت این بود که از لولا کمک می‌گرفتند و این لولا ها به علت عوامل جوی و محیطی و یا زیاد باز و بسته کردن درب در دراز مدت دچار مشکل می شدند.

ولی توسط این فناوری به روز درب‌ها توسط ریل و بدون نیاز به موتور باز و بسته خواهند شد البته در بعضی موارد می توان با استفاده از موتور توسط یک کلید آنرا باز و بسته نمود . با تعویض درب‌های قدیمی با درب‌های جدید و استفاده از شیشه بالکنی، فضای بالکن به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت. امری بدیهی و روشن است که با استفاده از شیشه بالکنی نور طبیعی بیشتری وارد ساختمان شده و محیط نورانی تر خواهد شد و از شر محیط خسته کننده و دلگیر قدیمی راحت می شویم.

نکاتی در انتخاب شیشه بالکن

همانطوری که بیان نمودیم در انتخاب شیشه بالکن باید به برخی از نکات بسیار مهم توجه داشته باشید تا بهترین و با کیفیت ترین شیشه های بالکن را خریداری نمایید. برخی از این نکات عبارت می باشد از :

  1. دو جداره بودن آنها

یکی از نکات مهمی که در انتخاب شیشه بالکن اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه داشته باشید دو جداره بودن شیشه های بالکن می باشد. زمانی که این شیشه ها دو جداره باشد به عنوان یک درزگیر فوق العاده عمل می کند و می تواند تمامی آلودگی هایی را که در محیط بیرون وجود دارد را بین درزها نگه دارد و مانع ورود آنها به درون فضا شود. مشتریانی که می خواهند این شیشه ها را خریداری کنند علاوه بر زیبایی به این نکته باید توجه بسیار زیادی داشته باشند و سازندگان در تولید و ساخت شیشه های بالکن تلاش بیشتری داشته باشند و از بهترین متریال ها استفاده نمایند.

  1. رنگ بندی :

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب شیشه بالکن باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشد و بسیار مهم است رنگ بندی آنها می باشد. شما باید بر اساس طراحی ساختمان خود یکی از رنگ های آن را سفارش دهید، به طور معمول بسیاری از افراد از رنگ های ساده استفاده می کنند، ولی اگر شما مایل باشید می توانید هر یک از رنگ هایی را که مایل هستید انتخاب کنید و در فضای بالکن خود از آن رنگ استفاده نمایید.

  1. اندازه :

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب شیشه بالکن اهمیت بسیار زیادی دارد اندازه شیشه ها می باشد. شما هنگام خرید و انتخاب شیشه های بالکن خود باید اندازه و مساحت دقیق بالکن و تراس خود را بدهید تا بر اساس آن سفارش شما را پیگیری کنند و هرچه سریعتر آن را تحویل شما دهند. دقت داشته باشید که باید اندازه شیشه ها و مساحت بالکن خود را به درستی اندازه گیری کنید، در غیر این صورت امکان دارد که شیشه های شما اندازه تراس شما نباشد و موجب وارد شدن آلودگی و هوای سرد بیرون به داخل فضا گردد.

شما برای اینکه به درستی اندازه را مشخص کنید می توانید با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

  1. کارشناس حرفه ای

شما برای اینکه بهترین شیشه بالکن را در تراس خود نصب کنید باید به دنبال فردی باشید که در زمینه شناخت شیشه های بالکن و نصب آنها تخصص داشته باشد. کارشناسی که بتواند به خوبی اندازه های تراس شما را مشخص کند و و اگر ایرادی در تراس شما وجود دارد را رفع کند در کار خود حرفه ای می باشد. به همین دلیل شما هم باید به دنبال فردی باشید که در زمینه شناخت شیشه بالکن حرفه یا باشد و تخصص زیادی در این زمینه داشته باشد.

  1. متریال های با کیفیت :

یکی از نکات مهم دیگری که در انتخاب و خرید شیشه بالکن اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه داشته باشید  این است که در است شیشه های بالکن از متریال های با کیفیت استفاده شده باشد. برخی از متریال هایی که در این شیشه ها به کار می رود دارای جنس و عملکرد مناسبی نمی باشند، به همین دلیل سریعا کیفیت و کارایی خود را از دست می دهند، تفاوت جنس با کیفیت و بی کیفیت به خوبی مشخص می باشد و شما می توانید متوجه این موضوع شوید.

  1. نصب فوری

یکی دیگر از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد و باید به آن در هنگام خرید شیشه بالکن توجه داشته باشید این است که سریعا برای شما شیشه های بالکن را سازندگان نصب کنند. کسانی که این شیشه ها را می سازند، اگر در کار خود حرفه ای باشند بدون شک مشتریان بسیار زیادی دارند و به همین دلیل سریعا می توانند سفارش های آنها را تحویل دهند. شما باید به خوبی دقت داشته باشید که شرکت سازنده این شیشه ها بتواند سریعا سفارش های شما را تحویل دهد. همچنین سرعت نصب آنها هم باید بالا باشد، چرا که آنها به خوبی با نصب شیشه های بالکن آشنایی دارند و سریعا می توانند آنها را نصب کنند.

  1. مشتری مداری

هر فردی هر خریدی داشته باشد به سراغ فروشندگانی می رود که مشتری مدار هستند و می توانند رابطه خوبی با مشتری برقرار کنند. شما هم برای خرید شیشه بالکن باید به سراغ شرکت سازنده ای بروید که به خوبی می تواند مشتریان را در زمینه خرید شیشه بالکن راهنمایی کند و یکی از بهترین این شیشه ها را متناسب با بالکن مورد نظر شما معرفی نماید. زمانی که فروشندگان مشتری مدار باشند مشتریان بدون شک برای همیشه از آنها خرید می کنند، چرا که اخلاق و رفتار آنها رضایت مشتری را به دست آورده است.

  1. انواع شیشه های بالکن

شما برای خرید هر یک از تجهیزاتی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد باید بدانید که آنها انواع متفاوتی دارد و شما هر یک از آنها را که بیشتر مایل باشید را می توانید خریداری کنید. شیشه بالکن هم انواع متفاوتی دارد و هر یک از انواع آن هم مزیت های بسیار زیادی دارد. شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود و همچنین فضای مورد نظر خود یکی از انواع مختلف آنها را انتخاب کنید و در فضای مورد نظر خود نصب کنید.

زمانی که می خواهید یکی از انواع آن ا انتخاب کنید بهتر است با فروشندگانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید تا یکی از بهترین آنها را به شما معرفی کند و شما آن را بر روی تراس و بالکن خود نصب نمایید.

مزایای بالکن شیشه‌ای

  •  نمای یکدست شیشه ای برای فضای بالکن به هر طولی که باشد بدون هیچ ستون و مانع دید که جلوی دید شما را بگیرد.
  • در فصول مناسب سال این امکان را برای مصرف کننده مهیا می کند که سیستم را به راحتی و با اشاره یک انگشت باز کرده و از هوای آزاد بهره مند گردد.
  • مسیر ورود پرندگان، گرد و غبار، برگ، حشرات موذی و حتی باران و برف به فضای داخلی، به واسطه بسته شدن فضا با شیشه های متحرک شفاف، مسدود می شود.
  • شیشه های بالکنی به دلیل متحرک بودن و جمع شدن در یک سمت مناسب به راحتی در دسترس و قابل شستشو می باشند.

سایر خصوصیات شیشه بالکنی

  • محیط را بزرگتر می کند و شما می توانید از حداکثر فضا بهره مند شوید.
  • به را حتی می توانید شیشه ها را تمیز کنید.
  • مانع نفوذ برف و باران و گرد و غبار در زمان طوفان
  • جلوگیری از ورود و لانه گذاری پرندگان و حشرات
  • می توانید گلخانه مخصوص خود را داشته باشید و انواع گل و گیاه در بالکن خود پرورش دهید.
  • قابل اجرا در هر شکلی از بالکن (قوسی، چند ضلعی و …)
  • این سیستم باهر شکل هندسی که شما فکر می کنید اعم از گرد، سهمی، زاویه دار و یا هر شکل دیگر قابل اجرا<
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − = یک