سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه های مناسب برای رومیزی، میزعسلی و میز ناهارخوری

شیشه های مناسب برای رومیزی، میزعسلی و میز ناهارخوری

از دغدغه های اغلب کسانی که میزهای چوبی ناهارخوری ، جلو مبلی و اداری را تهیه کرده اند صدمه وارد شدن به میز است برای جلوگیری از هرگونه آسیبی که ممکن است به میزهای گران قیمت چوبی وارد شود بهترین راه استفاده از شیشه رومیزی برای پوشش میز می باشد بدین شکل حتی اگر ضربه ای وارد شود به شیشه اصابت خواهد کرد و خسارتی که متحمل خواهید شد بسیار کمتر از اینست که ضربه به طور مستقیم به میز وارد شود .

حتما همه شما عزیزانی که در حال خواندن این مقاله هستید با ما هم نظر هستید که شیشه رومیزی علاوه بر جلوگیری از خط و خش بر روی میر ، موجب زیباتر شدن میز هم خواهد شد به ویژه زمانی که از شیشه های کریستال و شیشه های رنگی استفاده کنیم .

در هنگام خرید شیشه رومیزی توجه داشته باشید که شیشه موج نداشته و خال جوش های ریز روی شیشه مشاهده نشود لذا برخی همکاران ما متاسفانه با سیاست قیمت کم شیشه های شیت موج دار را به مشتری تحویل می دهند.

برخی افراد شیشه رومیزی را با نام های شیشه روی میز ، شیشه میز ،  رومیزی شیشه ای و میز شیشه ای  هم می شناسند که البته میز شیشه ای به میزهایی اطلاق می شود که حتی پایه های میز هم از شیشه تشکیل شده است برای تولید شیشه رومیزی از دستگاه های مختلفی مانند دستگاه CNC ، MASTER ، لول زنی و دیاموند استفاده می شود که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت .

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت شیشه رومیزی 

  • ابعاد میز مورد نظر
  • ضخامت شیشه
  • رنگ شیشه
  • ابزار دور شیشه
  • نوع شیشه ( فلوت ، کلیر ، کریستال )
  • طرح شیشه ( چاپی ، سندبلاست ، حکاکی)

 

انتخاب شیشه رومیزی مناسب

برای خرید یک شیشه روی میز مناسب باید  عواملی چون ابعاد میز ، رنگ میز ، نوع میز و طرح میز را در نظر گرفت ،  به طور مثال برای یک میز قهوه ای ناهار خوری با ابعاد ۱۰۰ * ۲۰۰ سانتی متر باید از شیشه رومیزی برنز ۸ میل استفاده کرد .

 

شیشه رومیزی به طور کلی در سه حالت تولید می شود

۱- در حالت اول میز مورد نظر دارای صفحه ی چوبی است به عبارتی میز از چند عدد پایه تشکیل شده که صفحه روی پایه قرار گرفته است .

 

 

 

در این حالت برای شیشه رومیزی ۰٫۵ تا ۱ متر شیشه ۶ میل ، برای شیشه ۱ تا ۱٫۵ شیشه ۸ میل و برای شیشه های ۱٫۵ تا ۲ متر شیشه ۱۰ میل استفاده می شود .

۲- در حالت دوم میز فاقد صفحه ی چوبسیت به عبارتی میز فقط از چند عدد پایه تشکیل شده است که شیشه رومیزی روی آن قرار خواهد گرفت . 

 

 

 

برای هر ابعادی باید ضخامت شیشه ۲ میلی متر بیشتر از حالت اول باشد ، به طور مثال برای شیشه رومیزی ۱ تا ۱٫۵ متر از شیشه ۱۰ میل استفاده می شود .

۳- حالتی که میز به صورت تمام شیشه ای ساخته می شود

در این نوع میزها باید از شیشه های ۱۰ میل و حتی بیشتر استفاده کرد به گونه ای که پس برش شیشه ها با دستگاه CNC به وسلیه چسب UV  شیشه ها را طبق الگو به هم می چسبانیم لازم به ذکر است هنگام کار با چسب UV باید بسیار احتیاط کرد زیرا اشعه دستگاه UV سرطان زا می باشد .

 

شیشه رومیزی با الگوهای خاص

با توجه به اینکه برخی از میزها دارای الگوهای خاص و پیچیده ای هستند باید با استفاده از کارغذهای الگوی مخصوص شیشه این نوع میز ها را اندازه گیری کرد سپس با دستگاه CNC و MASTER شیشه های رومیزی را تولید کرد زیرا برش شیشه رومیزی با الگوی خاص به صورت دستی امکان پذیر نیست و به احتمال فراوان شیشه شکسته خواهد شد .

دستگاه CNC شیشه رومیزی را به صورت معمولی و با الماسی که روی تیغه ی دستگاه است برش می دهد اما دستگاه MASTER شیشه را تراش داده تا اینکه به طور کامل قیمت مورد نظر شیشه درآورده شود .

 

انواع شیشه های قابل استفاده در شیشه رومیزی

  • شیشه فلوت ساده
  • شیشه سکوریت
  • شیشه کریستال
  • شیشه کلیر 
  • شیشه سوپر کلیر
  • شیشه سندبلاست
  • شیشه چاپی
  • شیشه ساتینا
  • شیشه حکاکی شده 
  • شیشه رنگی

 

انواع شیشه رومیزی 

۱-  شیشه میز ناهار خوری 

۲-  شیشه میز و عسلی مبلمان

۳-  شیشه میز مدیریت 

۴-  شیشه میز کنفرانس

۵-  شیشه میز های دکوری فروشگاه ها 

۶- میز شیشه ای 

۷- میز لابی ساختمان

۸- میز رایانه

۹ – شیشه میز غذاخوری

۱۰- شیشه میز صبحانه خوری

۱۱- شیشه میز جلو میلی 

۱۲-  شیشه میز اداری

 

در بین انواع شیشه های رومیزی که در بالا شاره شد شیشه میز ناهارخوری بیشترین ثبت سفارش شیشه رومیزی را به خود اختصاص داده است و به طبع طرح های متنوع تری هم از این نوع شیشه روی میز تولید می شود .

 

انواع ابزار لبه شیشه رومیزی 

۱- لول ساده مات

۲- لول براق

۳- تراش دوپله

۴- تراش سه پله

۵- دیاموند

۶- تراش(پخ)

۷- لول تخت

۸- تراش انگشتی

 

برای میزهایی که دور آن ها تخت و صاف بوده از ابزار تخت براق ، تراش ساده و دیاموند و برای میزهایی که دور آن به صورت پله ای درآورده شده است از ابزار شیشه رومیزی تراش دو پله و سه پله استفاده می شود اما برای میزهایی که شیشه رومیری نقش صفحه روی میز را دارد و فقط تعدادی پایه زیر شیشه روی میز قرار گرفته است ابزار دیاموند یا ( flat edge ) مناسب ترین گزینه به شمار می رود .

تمامی ابزارهای اشاره شده شیشه رومیزی با استفاده از دستگاه های برقی صورت می گیرد جز تراش انگشتی که توسط یک دستگاه کوچک مکانیکی انجام می شود الیته پس از اینکه دور شیشه تراشیده شد توسط دستگاه لول تیزی شیشه گرفته خواهد شد .

 

ابزار دور شیشه

 

تراش دو پله و سه پله را روی شیشه های ۸ میل به بالا می توان اجرا کرد اما سایر ابزارهای اشاره شده بر روی تمامی شیشه ها با ضخامت های مخنلف قابل اجرا می باشد ، شیشه رومیزی از محدود شیشه هایی محسوب می شود که باید دور آن را ابزار زد جالب است بدانید که با توجه به بررسی های صورت گرفته بیش از ۶۰ درصد شیشه های روی میز تولید شده را شیشه رومیزی دو پله تشکیل داده است .

توجه داشته باشید که در طراحی دکوراسیون داخلی تمامی کشورهای پیشرفته اصل سادگی اما مدرنیته بودن وجود دارد لذا اگر قصد طراحی مدرن را دارید از ابزارهای تخت براق و دیاموند استفاده کنید .

 

شیشه میز ناهارخوری ۸ نفره

ابعاد شیشه های میز ناهارخوری ۸ نفره معمولا شامل ۲۰۰ سانتی متر طول و ۱۰۰ سانتی متر عضر می باشد به همین دلیل باید از شیشه های ۸ میل و ۱۰ میل جهت تولید شیشه رومیزی مورد نظر استفاده کرد در حالی که میزهای ناهارخوری ۱۰ نفره دارای طول بیش از ۲۰۰ سانتی متر و عرض ۱۲۰ ساتی متر هستند برای این نوع میزها از شیشه رومیزی ۱۲ میل استفاده خواهد شد .

برای تولید شیشه میز ناهارخوری ۶ نفره نیز از شیشه رومیزی ۸ میل برای برای میزهای ناهارخوری دارای صفحه چوبی و از شیشه ۱۰ میل برای میزهایی شیشه روی پایه قرار خواهد گرفت بکار می رود .

 

شیشه رومیزی جلو مبلی

امروزه در تقریبا همه خانه ها میزهای جلو مبلی وجود دارد و به طبع باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به میز از شیشه های روی میز جلو مبلی استفاده کرد ، این نوع شیشه ها معمولا دارای ضخامت ۸ میل هستند البته همانطور که در شرح داده شد برای تولید شیشه رومیزی که شیشه روی پایه قرار خواهد گرفت باید از شیشه های ۱۰ میل ، ۱۲ میل ، ۱۶ میل و ۲۰ میل استفاده می شود .

 

شیشه رومیزی ۸ میل

برای مبرهایی که ابعاد بزرگی نداشته و دارای صفحه های چوبی هستند اغلب از شیشه ۸ میل به عنوان شیشه روی میز استفاده می شود ، شیشه ۸ میل در رنگ های برنز ، دودی ، مسی و شفاف تویلد می شود .

 

شیشه رومیزی ۱۰ میل

بیش از ۶۰ درصد شیشه های رومیزی که توسط مشتریان گرامی سفارش داده می شوند شیشه ۱۰ میل رومیزی است ، شیشه های ۱۰ میل به سه دسته ی شیشه ۱۰ میل فلوت ، شیشه ۱۰ میل کلیر و شیشه ۱۰ میل کریستال تقسیم می شود .

 

شیشه رومیزی ۲۰ میل

برای ساخت میزهای شیشه ای و میزهایی که از چند عدد پایه تشکیل شده است باید از شیشه ۲۰ میل استفاده کرد ، مقاومت شیشه ۲۰ میل بسیار بالاست و احتمال شکستن شیشه بسیار اندک می باشد ، به طور مثال برای تولید شیشه رومیزی میزی که از دو عدد پایه سنگی تشکیل شده است باید از شیشه ۲۰ میل کریستال یا اکسترا کلیر استفاده کرد .

 

شیشه رومیزی گرد

در چند سال گذشته تولید میزهای گرد و بیضی شکل در صنعت چوبی و مبلمان کشور ما فراگیر شده که با استفاده از گردبر های دستی و دستگاه CNC انواع شیشه های رومیزی گرد را تولید می شود ، شیشه رومیزی بیضی بر خلاف گرد نیاز به الگوگیری دارد زیرا میز گرد دارای یک قطر است اما میز بیضی دارای دو قطر بوده و ممکن است یک طرف میز با طرف دیگر از لحاظ مغایر باشد .

 

شیشه رومیزی کریستال و طرح دار

شیشه های کریستال به دلیل شفافیت بالا به طبع نمای شیشه های رومیزی هم زیباتر خواهد کرد که عموما در ضخامت های ۶ میل الی ۲۰ میل عرضه می شوند ، شیشه های طرح دار هم به صورت چاپی رنگی و سندبلاست تولید می شود بدین شکل می توانید طرح مورد نظر خود را روی شیشه رومیزی داشته باشید.

 

میز شیشه ای

میز های تمام شیشه ای کریستال در طراحی دکوراسیون مدرن نقش پررنگی را داشته و از زمانی که برای اولین بار در کشور ایتالیا نمایشگاه بین المللی the best design از این نوع میزها رونمایی کرد با استقبال بسیار زیاد  طراحان دکوراسیون کشورهای مختلف روبرو شد.

 

شیشه رومیزی سکوریت و دودی

به طور کلی شیشه های رومیزی نیازی به سکوریت شدن ندارد و چرا که لبه ی شیشه سکوریت بسیار حساس بوده و دقیقا شیشه های رومیزی از لبه دچار ضربه های انفاقی می شود به همین دلیل شیشه خام گزینه ی مناسب تری خواهد بود .

 

شیشه رومیزی رنگی

در طراحی دکوراسیون لوکس از شیشه های رنگی استفاده های مختلفی می شود که از مهم ترین آن ها می توان به شیشه های رومیزی رنگی و چاپی اشاره کرد .

شیشه رومیزی رنگی به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شود در حالت اول شیشه رنگی دو رو نماست و طرف دیگر شیشه قابل مشاهده خواهد بود اما در حالت دوم شیشه رنگی یک رو نماست که به شیشه لاکوبل شهرت دارد و در واقع روی میز دیگر قابل مشاهده نخواهد بود .

 

شیشه رومیزی شفاف

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی تمایلی به استفاده از شیشه های رومیزی رنگی ندارند بلکه شیشه رومیزی شفاف را به آن ترجیح می دهند ، شیشه های شفاف را می توان برای تمامی میزهای رنگی بکار برد به طور مثال برای تولید شیشه رومیزی میز ناهارخوری قهوه ای می توان از شیشه شفاف استفاده کرد در عین حال برای تولید شیشه میز ناهارخوری مشکی نیز می توان از شفاف بکار برد .

 

شیشه رومیزی برنز

به طور کلی برای میزهای چوبی که دارای رنگ قهوه ای هستند شیشه برنز انتخاب مناسبی خواهد بود توجه داشته باشید که هر چه ضخامت شیشه بیشتر باید رنگ قهوه ای آن پررنگ تر دیده خواهد شد در ضمن در صورت استفاده از شیشه رومیزی برنز خط و خش های روی میز به ویژه در میزهای ناهارخوری که به کرات وجود دارد دیده نخواهند شد و به نوعی شیشه موجب نو شدن میز مورد نظر هم خواهد شد .

 

شیشه رومیزی دودی

رنگ شیشه دودی برای هر شخصی با هر  نوع سلیقه ای جذاب و زیبا خواهد بود ، برای میزهای سفید و مشکی رنگ بهترین انتخاب استفاده از شیشه رومیزی دودی می باشد به طور مثال برای یک میز ناهارخوری سفید ۸ نفره باید از شیشه رومیزی دودی ۸ میل استفاده کرد .

 

شیشه رومیزی طرح دار

امروزه با توجه به تولید شیشه های طرح دار سندبلاست و چاپی در اغلب پروژه های تزیینی از این نوع شیشه ها استفاده می شود برای مثال می توان یک شیشه روی میز با تصویر فرزندتان به صورت رنگی را تولید کرد به عنوان مثال می توان لوگوی مجموعه را روی شیشه رومیزی اداری به صورت سندبلاست یا رنگی ایجاد کرد به نوعی تبلیغات هم صورت خواهد گرفت .

 

شیشه رومیزی طرح دار اکریلیک

طرح جدیدی از شیشه های رومیزی دکوراتیو که حروف فارسی به صورت سنتی روی شیشه در الگوهای مختلفی ترسیم می شود ، این نوع از شیشه های رومیزی در ساختمان های لوکس بکار می رود .

 

شیشه رومیزی مات

با استفاده از شیشه سندبلاست و ساتینا می توان یک شیشه روی میز مات را تولید کرد این نوع شیشه ها بیشتر در مراکز اداری استفاده می شود ، به دو صورت طرح دار و ساده شیشه های رومیزی مات وجود دارند البته فقط شیشه سندبلاست به صورت طرح دار تولید می شود ، برای تولید شیشه رومیزی مات ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس توسط پودر سیلیس و پمپ های فشار قوی شیشه به حالت مات تبدیل می شود .

 

شیشه رومیزی تلویزیون

تولید شیشه های میز تلویزیون به شکل های مختلفی صورت می گیرد اما متداولترین آن تولید شیشه میز لاکوبل مشکی و تولید میزهای تمام شیشه ای کریستال به صورت خم و UV  می باشد ، برای تولید شیشه رومیزی تلویزیون لاکوبل مشکی از دستگاه چاپ برای رنگ کردن شیشه استفاده می شود .

 

شیشه رومیزی آشپزخانه

میزهای مختلفی در یک آشپرخانه وجود دارد اما کانترهای تعبیه شده در آشپزخانه نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت به همین دلیل باید از شیشه های کریستال و طرح دار به عنوان شیشه میز آشپرخانه استفاده کرد ضمنا برخلاف سایر شیشه های رومیزی ، شیشه رومیزی آشپزخانه

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 8 =