سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

 

نخستین کسی که به فکر ساخت درب‌های اتوماتیک افتاد، هرون مخترع یونانی بود که ایده استفاده از درب اتوماتیک با نیروی بخار را در ابتدا مطرح کرد.

اما درب‌های اتوماتیک امروزی که تولید آنها از سال ۱۹۵۴ میلادی شروع شد توسط لی هیت و دی هورتن مخترعین امریکایی با تولید درب اتوماتیک هیدرولیکی آغاز شد.

در ایران نیز از دهه‌ها قبل استفاده از انواع این درب ها نظیر درب اتوماتیک شیشه ای، انواع کرکره های برقی و کرکره پنجره، درب‌های سکشنال زیرسقفی، درب‌های سریع السیر صنعتی، انواع جک‌های پارکینگی بازویی و ریلی و انواع راهبند در کارخانه‌ها، پاساژهای تجاری و اداری، اماکن تفریحی و رفاهی و به طور کلی تمامی بناها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک

* دسترسی راحت و تکریم ارباب رجوع و حس خوشایند استفاده از تکنولوژی مدرن
* استفاده و نگهداری آسان، گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت
* افزایش زیبایی، امنیت و ایمنی اماکن تحت الحفظ
* صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایشی سالانه

درب سکشنال زیرسقفی

درب سکشنال یا درب زیرسقفی معمولا از ۴ الی ۵ پنل ۵۰ سانتی متری تشکیل شده است که زیر سقف پارکینگ جمع می‌شوند. درب سکشنال (زیرسقفی) دارای بالاترین استانداردهای روز اروپا و جهان بوده و به علت مکانیزم خاص، تردد بالا، زیبایی منحصر بفرد و مزیت های دیگر این درب، به زودی جایگزین کرکره برقی و جک پارکینگی خواهد شد. دیگر ویژگی بارز درب سکشنال این است که فضای بسیار ناچیزی را اشغال می کند و در حقیقت از فضای سقف پارکینگ (حدود۲۰ سانتی متر) جهت عملیات باز و بسته شدن خود استفاده می کند.

پنل های درب های سکشنال در مدل های قاب دار کلاسیک، شیار دار و ماکروویو تولید می شوند که در تصویر بالا مدل قاب دار کلاسیک طرح چوب را مشاهده می کنید.

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه‌ای

به طور کلی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به درب‌هایی گفته می‌شوند که به‌صورت هوشمند و با استفاده از سنسور چشمی یا ریموت از راه دور باز یا بسته شوند. مهم‌ترین برتری این درب‌ها به انواع دیگر راحتی استفاده از آنها و تردد بالای این درب‌ها است. درب اتوماتیک شیشه ای دارای امنیت بسیار بالایی است و به طور چشم گیری (۷۰%) از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند. مهمترین جزء این درب ها، اپراتور درب شیشه ای است که انواع آن با قیمت و کیفیت متفاوت در بازار ایران موجود بوده و تقریبا بیشترین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای  مربوط به اپراتور آن است.

 

کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک یا رول آپ، یکی از رایج ترین کرکره های مورد استفاده در جهان بوده که با توجه به معماری و طراحی بنا قابلیت همخوانی و زیباسازی هر محیطی را دارا است. از مهمترین عوامل موثر در انتخاب جنس تیغه‌های کرکره اتوماتیک، می توان به اهمیت مکان استفاده شده از آن نام برد. برای مثال اهمیت فروشگاه جواهرات با کرکره های پارکینگ بسیار متفاوت است.

از این رو، کرکره اتوماتیک با انواع تیغه های پلی کربنات، رول گیتر، منیزیم و فولاد، آلومینیم، گالوانیزه و … قابلیت اجرا دارد و با توجه به کاربری و نظر مشتری می توان جنس تیغه های کرکره برقی را تعیین نمود. موتورهای کرکره اتوماتیک به دو صورت توبلار و ساید زنجیری می باشند که بسته به میزان تردد و وزن کرکره انتخاب می شوند.

راهبند

راهبند اتوماتیک از دیگر محصولات درب اتوماتیک است که تقریبا در همه ی پارکینگ های خودرو و محل هایی که برای عبور و مرور وسایل نقلیه درنظر گرفته شده است یافت می شود. راهبند ها به دو دسته ی الکترومکانیک (تردد پایین) و هیدرولیکی (تردد بالا) تقسیم بندی می شوند، همچنین راهبندها در انواع مختلف میله ای، ستونی، زنجیری و… تولید می شوند. اکثر راهبندها به گونه ای طراحی شده اند که با کلیه دستگاه های کارت خوان، دوربین پلاک خوان، دکمه پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد همخوانی دارند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی آن ها وجود دارد.

با بررسی این موارد خیلی ساده به این نتیجه می‌رسیم که درب اتوماتیک نه ‌تنها هزینه اضافی نیست بلکه در دراز مدت صرفه‌جویی اقتصادی نیز دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 5 =