سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی انواع سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای

معرفی انواع سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای

معرفی انواع سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای

با شناخت انواع سنسور درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان در انتخاب و خرید هوشمندانه عمل کرد و درب اتوماتیک شیشه‌ای را مطابق با نیاز خرید.

سنسور درب اتوماتیک مادون قرمز

این سنسورها می‌توانند اشخاص و یا اشیاء را در موقع قرار گرفتن مقابل خود تشخیص دهند. البته بسته به نوع چشمی درب اتوماتیک و سنسور به کار رفته در آن، میدان دید متفاوت بوده و میزان حساسیت نیز به همان اندازه متفاوت است. شکل عملکرد سنسورهای مادون قرمز اکتیو به این صورت است که با قرار گرفتن هر شیء یا شخص در دامنه‌ی آنها، پرتوی نور مادون قرمز شکسته شده و فرمان باز شدن درب به لت‌ها از طریق اپراتور صادر می‌شود. به همین دلیل شیء یا شخص حتما باید در میدان پرتوهای مادون قرمز قرار گیرد. مجددا پس از عبور شخص و قطع شکستگی پرتوها، فرمان بسته شدن لت‌های درب اتوماتیک صادر خواهد شد.

سنسورهای مادون قرمز پسیو

گروه دیگری از انواع سنسور درب اتوماتیک شیشه‌ای را باید سنسورهای مادون قرمز پسیو دانست. این سنسورها نیز به کمک حرارت سنجی و با قرار گرفتن شخص یا شیء یا هر متحرک دیگری در دامنه‌ی خود، فرمان باز شدن درب را به اپراتور و موتور درب خودکار می‌فرستند.

سنسورهای درب اتوماتیک مایکرویو

این مدل از انواع سنسورهای درب اتوماتیک به وسیله طول موج شخص یا شیء را تشخیص داده و عملکرد آنها به این شکل است که پرتو را با طول موجی خاص به جهات مختلف ارسال کرده و با دریافت بازخورد آن حین برخورد با انسان یا هر شیء، متوجه حضور شده و پیام باز کردن لت‌های درب خودکار را به موتور درب ارسال می‌کنند. اما اگر هیچ متحرکی در مقابل پرتوهای مایکرویو وجود نداشته باشد، این طول موج‌ها بدون تغییر مانده و طبیعتا فرمانی برای باز شدن لت‌ها صادر نخواهد شد. در این صورت فرکانس طول موجی که به بیرون از سنسور پرتاب شده، با فرکانس طول موجی که به آن بازگردانده می‌شود، کاملا یکسان بوده و این عدم تغییر، حاکی از نبود متحرکی برای ورود از درب خودکار به شمار می‌رود.

باید توجه داشت که برخی از عوامل بیرونی می‌توانند نحوه‌ی عملکرد انواع سنسور درب اتوماتیک را تحت تاثیر خود قرار دهند. به طول مثال زمانی که یک سمت درب در محیط بیرونی قرار داشته و هوا برفی باشد و یا به طور کامل بارش برف اتفاق افتد این سنسورها در عملکرد خود، اختلالی نشان خواهند داد. البته این موضوع به برند و کیفیت و نوع سنسور به کار رفته در درب خودکار نیز بستگی مستقیم خواهد داشت. همچنین سنسورهای درب‌های خودکار، نسبت به ضربه نیز حساس هستند. به علاوه برخی از سنسورهای درب خودکار، نسبت به نور لامپ‌های فلورسنت نیز حساس بوده و عکس العمل‌های تداخلی در مقابل آن نشان می‌دهند.

به طور کلی باید این قطعات را از حساس‌ترین و ظریف‌ترین قسمت‌های درب های اتوماتیک شیشه‌ای دانست، به همین دلیل بهتر است حین خرید به کیفیت و اعتبار برند توجه داشت و پس از آن نیز در سرویس‌های دوره ای، سلامت و تنظیم بودن سنسورهای درب خودکار مورد استفاده در ساختمان را به خوبی چک کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × نُه =