سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی تندیس شیشه ای | کاربرد انواع تندیس شیشه ای

معرفی تندیس شیشه ای | کاربرد انواع تندیس شیشه ای

معرفی تندیس شیشه ای:تصور زمانی که شیشه جزئی از زندگی روزمره ما نباشد، بسیار دشوار استشیشه یکی از قدیمی ترین و همه کاره ترین متریال ایجاد شده توسط بشر است که به طرز وسیعی در سراسر جهان در فن آوری، بسته بندی، طراحی داخلی، مبلمان، انرژی های تجدید پذیر و موارد دیگر استفاده می شود. البته باید گفت که شیشه انواع مختلفی از جمله شیشه سکوریت، شیشه میرال، شیشه سندبلاست شده دارد. همچنین چندین روش مختلف برای شیشه گری و شکل دهی و خلق آثار هنری از جمله تندیس شیشه ای وجود دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

پیشنهاد برای انتخاب یک تندیس شرکتی | گروه تبلیغاتی میشار

تندیس شیشه ای

وقتی زمان شناخت یک دستاورد یا بزرگداشت یک خاطره خاص فرا می رسد، گزینه های بسیاری برای ارائه وجود دارد. اما باید گفت که انصافا تندیس های شیشه ای، بهترین راه برای تقدیر و یادآوری دستاوردها هستند. این اِلمانها متناسب با موضوع تقدیر، می توانند از طرح هایی مدرن و یا کلاسیک برخوردار باشند. کیفیت شفاف شیشه، زیبایی خاصی به رنگ آن نیز می بخشد و باعث می شود کل تندیس شیشه ای سورئال و رویایی به نظر برسد. در واقع وقتی نور با رنگ های المان شیشه ای بازی می کند، هرزگاهی زیبایی جدیدی در آن پیدا خواهید کرد.

تندیس و لوح تقدیر Archives - تهران پلکسی | طراحی و ساخت تندیس، استند  آرایشی، صندوق پلکسی، باکس پلکسی گلاس، هدایای تبلیغاتی
به هر حال تندیس های شیشه ای با زیبایی مطلق خود، جذابیت بالایی در نظر مخاطبان ایجاد می کنند و توجه آنها را جلب می نمایند. این اِلمانها از نظر طرح، رنگ و اندازه از تنوع بالایی برخوردارند. شما این حق را دارید تا از میان تندیس های مدرن و معاصر، سنتی و انتزاعی، هر کدام را خواستید انتخاب کنید

نحوه ساخت تندیس شیشه ای

شیشه ماده ای شکننده و شفاف یا مات است که شن، ماسه و موادی نظیر سنگ آهک و کربنات پتاسیم را در ترکیباتش داراست. هماطور که در ابتدا اشاره شد، روش ها و تکنیک های متفاوتی برای شیشه گری و ساخت تندیس شیشه ای وجود دارد که از آن جمله می توان به فرآیندهایی نظیر دمیدن یا همان شیشه گری فوتی، مجسمه سازی گرم و سرماکاری اشاره کرد

سفارش و ساخت تندیس | سفارش و ساخت لوح تقدیر - تابلو سازی کسا

دمیدن در شیشه، یک کار چالش برانگیز است که معمولا توسط یک تیم حرفه ای انجام می شود. در این رابطه از ترکیبی از آهک شن و ماسه و کربنات سدیم به همراه عوامل رنگ دهنده، برای تولید یک ماده اولیه استفاده می شود که با هم تحت حرارت 2000 درجه سانتیگراد ذوب شده و شیشه مذاب را تشکیل می دهند. این شیشه مذاب در انتهای یک لوله دمش قرار می گیرد و به حالت نیمه جامد به پایین لوله جریان می یابد و بدین ترتیب با فوت کردن و دمیدن هوا درون لوله و بکارگیری ابزارهای مخصوص، شیشه مذاب شکل دهی می شود.  پس از اینکه لوح شیشه ای شکل صحیحی به خود گرفت، در کوره قرار می گیرد تا به آرامی خنک شود و شکل تثبیت شده ای پیدا کند. در غیر اینصورت ممکن است که سریع خنک شود و ترک بخورد یا شکسته شود

مجسمه سازی گرم نیز بسیار مشابه روش دمیدن است، با این تفاوت که هیچ دمشی رخ نمی دهد، بلکه شیشه مذاب درون یک لوله قرار داده می شود و هنرمند، شیشه نیمه جامد را به نحوی از آن خارج می کند تا یک قطعه هنری از تندیس شیشه ای شکل بگیرد. البته از بلوک ها و قالب هایی برای شکل دهی و قالب گیری شیشه در این روش استفاده می شود.

روش سرماکاری نیز همانطور که از نامش پیداست، در هنگام سرد بودن شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، از تعدادی ابزار و تکنیک نظیر اره و الماس، سندبلاست و غیره می توان برای برش شیشه به شکل دلخواه استفاده کردحکاکی روی تندیس شیشه ای نیز، در زمان سرد بودن این متریال انجام می شود. سرماکاری همچنین شامل استفاده از چسب های مخصوص برای چسباندن قطعات شیشه به یکدیگر می شود. این تکنیک ها به ویژه برای ترمیم آثار شیشه ای، بسیار پرکاربرد هستند.

نکته مهم این است که در صورت تمایل می توان در ساخت تندیس شیشه ای، آن را با فلزاتی نظیر برنز، تیتانیوم و طلا ترکیب و طراحی کرد. به عنوان مثال می توان برای آن پایه فلزی در نظر گرفت و یا آرم یک برند را روی آن با طلا حکاکی کرد

مزیت ترکیب فلز با شیشه این است که مقاومت بیشتری به تندیس می دهد. در تندیس هایی با اندازه های بسیار بزرگ حتما باید از ترکیبی از مواد برای ایجاد مقاومت لازم استفاده شود، خصوصا اگر قرار باشد در فضای باز نگهداری شوند. از طرف دیگر، تندیس های شیشه ای کوچکتر را می توان فقط با شیشه ساخت. بنابراین بسته به اندازه تندیس سفارشی، می توانید از طرح تمام شیشه یا ترکیبی از شیشه و فلز استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.

کاربرد و مزایای استفاده از تندیس شیشه ای

متخصصان بازاریابی و ارتباطات شرکت ها برای موفقیت در استراتژی های ارتباطی خود، همیشه به دنبال راه هایی نوآورانه برای رویکردهای تبلیغاتی هستند. بنابراین برای متمایز ساختن شرکت از سایر رقبا و برتر جلوه دادن خود، یافتن راه حل های واقعا خلاقانه ضروری است.
در این رابطه، ارائه تندیس های شیشه ای در رویدادهای مختلف چه به بهانه جایزه کلاسیک درسی باشد و چه تقدیر از یک شرکت یا جایزه ای ورزشی و یا برنده شدن در یک جشن خاص، راه حلی بسیار ایده آل به شمار می آید. ضمن اینکه تندیس های شیشه ای همزمان می توانند به تبلیغ شرکت مورد نظر و آرم آن بپردازند. گفتنی است که قیمت و ارزش آنها نیز متناسب با سایز و طرح و نیز بودجه شرکت است. حال بیایید به صورت اجمالی به بررسی مهمترین مزایای استفاده از تندیس های شیشه ای بپردازیم:

  • آنها بسیار زیبا و با کلاس هستند. هدایای شیشه ای، ظاهری منحصر به فرد و ظریف دارند و نگاهی حرفه ای به رویداد شرکتی شما می دهند.
  • این المان ها دارای درخشندگی بالایی هستند، بنابراین در جلب توجه مخاطبان به سمت برند مورد نظر نقش بسزایی دارند.
  • این گزینه ها غالبا برای شفاف سازی چهره شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد: تندیس های شفاف، واضح، محکم و جامد … جایزه ها و تندیس های شیشه ای، شهرت برند را به رخ می کشند!
  • تندیس های شیشه ای، هدیه ای باکیفیت و ارزشمند به شمار می آیند
  • حکاکی سه بعدی در داخل این تندیس ها، امکان بیان هنری و ایده های خلاقانه بیشتری را فراهم می کند. گفتنی است که بسیاری از شرکت ها برای ارائه هدیه ای با کیفیت بالا و به یاد ماندنی، حکاکی سه بعدی آرم خود را روی شیشه به عنوان هدایای تبلیغاتی عرضه می کنند.
  • در استفاده از شیشه برای تهیه جوایز و یادگاری ها، فضای بیشتری برای حک کردن پیام تبلیغاتی وجود دارد.
  • از مزایای دیگر تندیس شیشه ای، ماندگاری و دوام بالاست. بنابراین این المان ها پیام تبلیغاتی شرکت را برای مدتی طولانی زنده نگه می دارند و به مرور زمان، ارزش ها و موفقیت ها را به مخاطبان یادآوری می کنند.
  • شیشه تاثیر روانشناختی مثبتی روی مشتریان دارد و یک تصویر مدرن و به روز و خلاق از برند شما در ذهن مخاطبان به جای می گذارد.
  • تندیس شیشه ای، در واقع طیف گسترده ای از جوایز را به مناسبت های مختلف در زمان های متفاوت می توان با این المانها ارائه داد

به هر حال اگر قصد دارید برای مناسبت یا رویدادی خاص تندیس شیشه ای سفارش دهید، توصیه می کنیم که حتما سبک آن را متناسب با نیازهای این رویداد انتخاب کنید و هدف از جایزه، معرفی برند، نوع مخاطبان و مواردی از این دست را در نظر داشته باشید. یک از ملاحظاتی که باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگ های مناسب است. این انتخاب باید با طرح شیشه و فلز بکار رفته و آرم برند در هماهنگی کامل باشد.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم که تسلط هنرمندانه برای ساخت چنین تندیس هایی از شیشه، کارشناسانی حرفه ای می طلبد. و شرکت ایمن جام پیروزان متخصص در امر ارائه انواع خدمات شیشه ای، قادر به عرضه انواع تندیس های شیشه ای در هر سایز و طرحی است. این شرکت خوشنام بسته به نیازهای خاص مورد نظرتان، تندیس های شیشه ای را با طرح و کیفیتی عالی ارائه می دهد و قطعه هنری رویایی شما را به یک تزئین واقعی و نفیس در محل مورد نظرتان بدل می کند.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × چهار =