سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

معرفی شیشه نانو

شیشه نانو

شیشه‌ نانو چیست؟ در اصطلاح نانو کلمه یونانی می‌باشد به معنی کوچک. پوشش‌های هوشمند بزرگترین کاربرد نانو، در صنعت شیشه است. قدمت نانو به ۵۰ سال می‌رسد. در ابتدا نانو را به عنوان فیزیک اتمی می‌نامیدند. شیشه مایع به عنوان یکی از گزینه‌های پوشش محافظ مدت هاست که شناخته شده است، قدمت نانو به ۵۰ سال می‌رسد. در ابتدا نانو را به عنوان فیزیک اتمی می‌نامیدند. با نام های متعددی مانند شیشه مایع، شیشه نانو، شیشه سرامیکی و پوشش کوارتز شناخته می شود. اساساً دو نوع از این “پوشش محافظ” وجود دارد:

  • سیلیس: گران تر است زیرا فرآیند ساخت پیچیده تر است، اما یک پوشش بسیار با دوام و بسیار براق را ارائه می‌دهد.
  • سیلان: دوام کمتری دارد، بنابراین ارزان تر از همتایان سیلیکا سیلان است. هنگامی که با رنگ تماس پیدا می‌کند، صفحه‌ای سخت، صاف و با دوام را در روی آن تشکیل می‌دهد.

بسیاری از این محصولات، مانند پوشش سطح الماس لیبل مشکی Pinnacle، به گونه ای طراحی شده‌اند که بر روی سطوح مختلف مانند رنگ بدنه، شیشه و رینگ‌ها اعمال شوند. برخی دیگر، مانند Detailer’s Pro Glass، به طور خاص برای شیشه طراحی شده‌اند.

محافظ نانو شیشه به صورت لایه نامرئی بر روی سطح شیشه قرار گرفته و به هیچ عنوان وضوح شیشه را تغییر نمی‌دهد. شیشه‌های خود تمیز شونده به نام شیشه نانو هم شناخته می‌شود.

گروهی جدید از روش‌های نوین هستند که به بازار شیشه ساختمانی عرضه شده‌اند. شیشه نانو یا شیشه خود تمیز شونده از یک لایه شیشه ساختمانی معمولی تشکیل شده است که روی سطح آن با مواد نانو پوشش داده شده است این مواد خاصیت آب گریز دارند و به نوعی با تشکیل یک لایه روکش روی سطح شیشه از تماس و چسبیدن مواد گوناگون و آلودگی‌ها روی شیشه جلوگیری می‌کند.

شیشه خود تمیز شونده را با مواد شیمیایی نانو ساختار یا اسپری کردن روی شیشه و اعمال مواد با دستمال یا حوله نانو روی شیشه انجام می‌دهند. در این شیشه‌ها نوعی از مواد نانو تکنولوژی روی شیشه اسپری و با پارچه نانو به مدت ۵ دقیقه اعمال می‌گردد.

کاربرد شیشه‌های نانو بیشتر در نمای ساختمان‌ها و برج‌های بلند مرتبه می‌باشد که امکان نظافت روزانه روی آنها امکانپذیر نمی‌باشد که به صورت شستشو با آب و فشار بالا و بدون نیاز به استفاده از فرچه انجام می‌شود.

نوعی دیگر از شیشه‌های نانو می‌توان بهشیشه ضد بخار اشاره کرد. بیشتر در دور دوشی‌های شیشه‌ای و کابین دوش شیشه‌ای و حمام شیشه‌ای از آن استفاده می‌کنند که با اعمال این ماده نانو روی شیشه از تشکیل بخار روی شیشه جلوگیری می‌شود.

نکته: لازم به ذکر است بعد از نانو کردن شیشه به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده برای نظافت شیشه استفاده کرد چون مواد شوینده خاصیت نانو بودن مواد را از روی شیشه شما پاک می‌کند و از این حالت خود تمیز شوندگی جلوگیری می‌کند.

مهمترین ویژگی‌های شیشه نانو یا خود تمیز شونده عبارت است از:

  • پس زدن آب و روغن از روی شیشه
  • عدم چسبیدن آلودگی و کثیفی بر روی شیشه
  • پاک شدن گل و لای بوسیله آب باران
  • عدم رسوب گرفتن شیشه
  • ممانعت از خوردگی
  • افزایش استحکام و مقاومت شیشه در برابر خش افتادگی
  • جلوگیری از تشکیل اثر انگشت روی شیشه
  • روشن تر و شفاف تر شدن شیشه تا 20%
  • یکنواخت تر شدن سطح شیشه تا 30%
  • افزایش دید از طریق شیشه در شرایط بد آب و هوایی
  • تمیز باقی ماندن شیشه تا مدت زمان طولانی
  • ضد انعکاس

قیمت ضد لک نانو شیشه

قیمت شیشه‌های خود تمیزشونده به دلیل مکانیزم خاصی که دارند متفاوت است و گران تر از شیشه‌های معمولی هستند. کاربری های گوناگونی مانند حفاظت از شیشه پنجره‌ها و ویترین مغازه‌ها، استفاده از آن در حمام و سرویس‌های بهداشتی را می‌توان نام برد. در سقف‌های شیشه‌ای، نمای ساختمان‌ها و کاشی‌های دیواری، آینه‌ها، سلول‌های خورشیدی، دوش حمام، دستشویی، وان حمام، گلخانه‌ها و سایر موارد کاربرد دارد.

شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = سه