سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

شیشه های نوین؛ قسمت دوم:معرفی شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت (2)

قیمت مترمربع شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند برای اتاق های کنفرانس واتاق مدیریت بسیار مناسب وکارا میباشد. درصد شفافیت و وضوح شیشه های هوشمند ۸۷%شیشه های معمولی میباشد. شیشه های هوشمند عمل فیلترینگ اشعات مضر خورشید را به خوبی انجام میدهند انتی یووی میباشند. شیشه های هوشمند قابلیت نگهداری تصویر را برروی خود داراست وهمانند یک پرده تصویر عمل مینماید ومیتوان از ترکیب ان با ویدیو پروژکتور استفاده نمود
شما میتوانید با این تکنولوژی به کار رفته در این شیشه ها با فشار دادن یک کلید شیشه را ازحالت شفاف به حالت مات در آوریداز این شیشه ها  میتوان درحمام های شیشه ای -اتاق کنفرانس-پارتیشن های اداری-پنجره هااستفاده نمود.

 اکنون با بهره گیری از فناوری نانو که تحقیقات و مطالعه مواد و خصوصیات آنها در محدوده ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است،می توان با کنترل خصوصیات شیشه, تغییراتی در اتم های آن ایجاد کرد.

از کاربردهای نانو تکنولوژی در صنعت ساخت شیشه میتوان به محصولاتی مانندشیشه های کنترل کننده انرژی و شیشه های محافظ در برابر آتش اشاره کرد. شیشه های کنترل کننده انرژی,سبب کاهش عبور امواج ماورای بنفش و مادون قرمز و تنظیم عبور نور مرئی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش های مختلف و استفاده بهینه از آن در ساختمان شده است.

 بهترین شیشه هوشمند یا بهترین شیشه اسمارت با سیستم لمینت تولید می شود یعنی از دو لایه شیشه سکوریت و یک لایه فیلم هوشمند تشکیل شده است که با هم در دستگاه لمینت و اتو کلاو یا یک لایه پلیمریEAV به صورت منسجم لمینت می‌شوند.

قیمت شیشه هوشمند در ایران متر مربع ۴۰۰ دلار می باشد که با نوسانات ارز در ایران دچار تغییر در قیمت این شیشه خواهیم بود ولی در کل شما باید حدوداً چنین عددی را برای نصب و اجرای شیشه هوشمند در ایران مد نظر داشته باشید .

زیرسازی لازم جهت اجرای شیشه های هوشمند مشخص و معین است جهت اجرای شیشه هوشمند شما نیاز به یک قاب کامل دارید که شیشه ها داخل این قاب نصب می شوند جهت نصب شیشه هوشمند از پروفیل های آلومینیومی یو شکل که به آن پروفیل Minialu میگویند استفاده می شود که شیشه ها به صورت ثابت نصب می گردند در قسمت برقی هم ما نیاز به دو رشته سیم برق فاز و نول داریم که باید تا بالای سر فریم شما کشیده شده باشند که توسط اینورتر یا ترانس برق به شیشه هوشمند منتقل می گردد و محل قرارگیری ترانس هوشمند اکثراً در سقف کاذب می باشد و بعد از سیم کشی کامل شما دیگر سیم ها را نخواهید دید و همه آنها از داخل پروفیل عبور داده خواهند شد.

 نصب شیشه هوشمند یک کار تخصصی می باشد و فقط باید توسط تیم اجرایی شرکت ایمن جام پیروزان نصب شود و به علت داشتن ترانس و ریموت و مدار حتماً بایستی با دقت بسیار بالا اجرا گردد تا از آسیب رسیدن به فیلم هوشمند جلوگیری گردد.

استفاده ازشیشه الکتروکروماتیک

حالت کدر وشفاف برای شیشه های الکتروکروماتیک که با زدن یک کلید تغییر می کند. به این معنا که با فشار دادن یک کلید, شیشه از حالت شفاف خارج شده و با فشار دیگر به وضعیت قبلی باز می گردد.

الکتروکروماتیک ها موادی هستند که رنگ آنها در اثر جریان الکتریکی تغییر میکنند. جریان الکتریسیته با ایجاد واکنش شیمیایی خصوصیات مواد را تغییر می دهد و سبب می شود تا آنها نور را جذب یا منعکس کنند. نور خورشید به شیشه ها می تابد, اما با برقراری جریان الکتریکی ,یون ها از لایه ذخیره یونی به سمت لایه هدایت یونی حرکت کرده و به لایه الکتروکروماتیکی برمی گردند و شیشه را شفاف می نمایند. با قطع الکتریسیته،فرایند برعکس عمل کرده شیشه مجددا تیره می شود. از ویژگی های مواد الکتروکروماتیکی، قابلیت تنظیم آنهاست،بطوری که میتوان شدت کدری آنها را با تغییر مقدار جریان تنظیم کرد.

نحوه عملکرد دیگری از این نوع شیشه های هوشمند, گذراندن جریان الکتریسته از فیلم کریستال مایع است. با گذراندن جریان، شیشه شفاف می شود وبا قطع جریان کریستال ها با جهت گیری تصادفی در فضا, موجب انتشار نور و در نتیجه مات شدن شیشه می شوند.

این تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد, می توان از این شیشه برای پنجره خانه (در حالت نیاز به ایجاد عدم دید) برای شیشه فروشگاه ها در شب و جاهایی که خصوص سازی انجام میگیرد و همچنین حمام استفاده کرد. نمونه های زیادی از شیشه های هوشمند در تمام دنیا وجود دارد یکی از موارد استفاده این نوع شیشه ها در موزه ها است،جایی که ورود بیش از حد نور خورشید میتواند موجب آسیب دیدن اشیاء قیمتی می شود.


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید شیشه برفی با ابعاد و طرح و رنگ مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


نحوه اجرای شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند یا شیشه اسمارت به ۲ طریق اجرا می شوند که در ادامه بیشتر در رابطه با این دو روش صحبت خواهیم کرد.

شیشه هوشمند لمینت

شیشه هوشمند لمینت از ترکیب شیشه های سکوریت که به صورت دو لایه شیشه ۵ میل شفاف و یک لایه فیلم ساده هوشمند تشکیل شده است. در این روش از تکنیک لمینت با فیلم EVA جهت مونتاژ و تولید شیشه هوشمند استفاده می شود.

روش کار به این شکل است که فیلم هوشمند وسط قرار می گیرد و دو لایه فیلم EVA در چپ و راست فیلم هوشمند بکار می رود و در طرفین فیلم لمینت دو لایه شیشه به ضخامت ۵ میل یا ۶ میل که سکوریت شده است قرار می گیرد و در داخل کوره و گرم کن لمینت فیلم های EVA ذوب شده و باعث چسبیده شدن کل لایه ها به همدیگر می شوند. سپس کل این مجموعه وارد کوره اتوکلاو می‌شود و تمامی حباب ها در شرایط مکش و خلا از جداره های شیشه خارج می شود و پس از گذشت زمانی حدود ۶ ساعت شیشه ها را از کوره لمینت خارج میکنند که تمامی شیشه ها سرد شده و در حالت عادی قرار می گیرند.

شیشه هوشمند برچسبی

 برای اجرای شیشه های هوشمند متعلقاتی نیاز است که عبارتند از ترانس- ریموت -اینوتر -اتصالات برقی به شیشه.

شیشه های هوشمند با برقAC کار میکنند ولی از نظر ولتاژ و آمپر متفاوت هستند ترانس در حقیقت در سیستم نصب شیشه های هوشمند برق ۲۲۰ ولت را به ۴۸ تا ۶۰ ولت کاهش می دهد و آمپر مورد نیاز جهت شیشه هوشمند حدود ۱ آمپر می باشد. استفاده از محافظ برق هم جهت اجرای شیشه هوشمند پیشنهاد می شود تا در صورت وجود تلورانس در سیستم برق مانع از آسیب دیدن شیشه هوشمند شود. تنها گزینه ای که میتواند شیشه هوشمند را معیوب کند و باعث سوختن فیلم هوشمند شود جوشکاری در ساختمان می باشد در صورت این کار حتماً شیشه های هوشمند آسیب خواهنددید.

اتصالات برقی شیشه هوشمند هم همگی وارداتی هستند و حتی نوع چسب به کار رفته در در آن رسانا می‌باشد که می‌تواند سیستم برق را به شیشه متصل کند و باعث تبادل جریان برق و انتقال آن به شیشه هوشمند گردد .

استفاده از ترانس های محافظ در منزل شدیدا توصیه می شود چون باعث بالا رفتن عمر شیشه های هوشمند شما خواهد شد.

متعلقات شیشه هوشمند چیست؟

تولید شیشه های هوشمند برچسبی روش ساده تر است در این روش از یک لایه شیشه ۱۰ میل سکوریت شده استفاده می شود بعد از تولید شیشه شفاف سکوریت از فیلم هوشمند برچسب دار جهت مونتاژ استفاده می شود.

در این روش باید محیط کار کاملاً تمیز و ایزوله و عاری از هرگونه گرد و غبار باشد. ابتدا سلفون روی فیلم هوشمند را جدا می کنند و در شرایط کاملاً استاندارد و ساکن و تمیز فیلم هوشمند روی شیشه ۱۰ میل می چسبانند و بعد از طی یک روز و اطمینان از چسبیده شدن کامل فیلم هوشمند به شیشه می توان شیشه های هوشمند را جهت نصب و اجرا به محل پروژه حمل کرد در این روش کار بسیار ساده تر و سریعتر انجام می شود.

استفاده از شیشه های هوشمند برچسب دار برای محیط های داخلی ساختمان و محیط های خشک بسیار مناسب است. از شیشه هوشمند برچسبی بیشتر جهت اجرای پارتیشن های اداری استفاده می‌شود ولی جهت اجرای پروژه هایی مانند کابین دوش حمام یا شیشه های جدا کننده اتاق خواب از حمام که در معرض رطوبت و آب قرار دارند استفاده از شیشه برچسبی مناسب نیست و حتماً باید از شیشه هوشمند لمینت شده استفاده کرد.

عمر شیشه هوشمند چقدر است؟

 شیشه هوشمند از نظر عملکرد شبیه یک تلویزیون خانگی می باشد یا شبیه یک وسیله برقی خانگی است هر چه شما از یک وسیله برقی بیشتر استفاده کنید و بیشتر آن روشن و خاموش نمایید دارای استهلاک بیشتری خواهد بود.

مثلا اگر تلویزیون خود را به صورت شبانه روزی روشن بگذارید حتماً عمر مفید کمتری خواهد داشت .شما می توانید یک وسیله برقی را ۱۰ سال استفاده نمایید و حتی با رعایت کردن یکسری مسائل از همان وسیله برقی سی سال استفاده کنید .عمر مفید شیشه هوشمند حدود ۱۰ تا ۱۵ سال تخمین زده شده است ولی کارخانه‌های تولید فیلم هوشمند حدود ۱۰ میلیون بار روشن خاموش شدن این شیشه هوشمند را گارانتی کرده اند.

ولی بر اساس نگهداری مناسب از شیشه هوشمند ما می توانیم زمانی حدود ۱۰ سال را به شما گارانتی بدهیم و حتی مشتریانی داریم که بیشتر از این زمان یعنی حدود ۱۵ سال هم از شیشه هوشمند بدون هیچ عیب و ایرادی استفاده کرده اند.


شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید شیشه برفی با ابعاد و طرح و رنگ مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.


شیشه هوشمند ساخت کجاست ؟

تکنولوژی ساخت شیشه های هوشمند در کشور آمریکا و انگلیس بوده است اما هم اکنون کشورهای آسیای شرقی یعنی چین، تایوان، کره ،ژاپن اقدام به ساخت فیلم هوشمند به صورت عمده نموده اند و به سرتاسر دنیا این تکنولوژی را صادر می کنند. امروزه در ایران برای تولید شیشه هوشمند از فیلم های ساخت چین استفاده میشود و از نظر کیفیت هم بسیار مناسب و خوب است. تنها مورد شک برانگیز کیفیت و ماندگاری فیلم های هوشمند است که اگر وارد کنندگان از برند های با کیفیت واردات انجام دهند شاهد کیفیت و ماندگاری بالا در این شیشه خواهیم بود.

شرکت ایمن جام پبروزان از بهترین شرکت های تولید کننده در چین جهت تامین این محصول استفاده می کند که دارای کیفیت و وضوح و شفافیت بالاتری هستند.

منبع: tetraform

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 2 =