سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی پنجره استیندگلس و تاریخچه آن ها

معرفی پنجره استیندگلس و تاریخچه آن ها

پنجره استیندگلس

پنجره های استیندگلس ایده ای جالب و جذاب برای طراحی فضاهای داخلی خانه می باشد که به عنوان یکی از عناصر برجسته در دکوراسیون داخلی شناخته می شود. این نوع پنجره ها به سبب بهره گیری از شیشه های رنگی متنوع فضایی زیبا و شاد در خانه ایجاد می کند. ظرافت و سبک متفاوت پنجره های استیندگلس فضای خانه را دگرگون کرده و محیط گرمی به وجود می آورد.

تولید شیشه های استیند گلس درب و پنجره – اولین و بزرگترین مجری گنبد ...

محبوبیت پنجره های استیندگلس

به طور کلی پنجره استیندگلس یکی از سبک های تزیئنی پرطرفدار در سال های گذشته بوده است. این نوع پنجره با وارد کردن اشعه ی خورشید و ایجاد فضای زیبا و روحانی همواره در فضای کلیساها، مساجد و معابد استفاده می شده است.

علی رغم وجود ابزار و روش های گوناگون در زمینه طراحی فضای داخلی خانه، استیندگلس روشی منحصر به فرد در زیبا جلوه دادن فضای خانه بوده و هست. این سبک که طرفداران زیادی در بین کارفرمایان و صاحبان پروژه های لوکس و برجسته دارد روز به روز از مقبولیت بیشتری برخوردار می شود. بسیاری از پنجره های استیندگلس زاده خلاقیت و اثر دست هنرمندان زبردستی است که اثر هنری منحصر به فرد و به نوعی شاهکار هنری محسوب می شود.

استیند گلس تیفانی چیست ؟ - فعال در زمینه‌ی ساخت سازه‌های ترکیبی

تاریخچه پنجره های استیندگلس

اولین پنجره های استیند گلس تولید شده با استفاده از تیکه های شیشه و نوار فلزی بوده است. این نوع پنجره در میان رومیان ثروتمند جهت استفاده در خانه هایشان رواج داشته است. همچنین پنجره استیند گلاس در کاخ ها و مساجد خاورمیانه نیز به شکل زیبایی اجرا می شده است.

قرون وسطی دوره آغاز استفاده از پنجره های استیندگلس به صورت ساختاری از سبک گوتیک در کلیساهای بزرگ بوده است. پس از آن و در دوران رنسانس پنجره های استیندگلس علاوه بر استفاده در کلیساها و معابد مذهبی در بناهای عمومی و خدماتی و همچنین خانه ی ثروتمندان مورد استفاده قرار می گرفته است.

آغاز قرن نوزدهم را می توان دوره احیا و شکوفایی پنجره استیند گلس نامید. در این دوره پنجره های طراحی شده توسط معماران بزرگی همچون مارک شاگال و فرانک لوید رایت جز بهترین و مدرن ترین نمونه های پنجره استیندگلس می باشد.

پنجره های استیندگلس و طراحی داخلی

با ورود پنجره های استیند گلس در طراحی داخلی فضای خانه، علاوه بر زیبایی در پنجره ها باعث شد این سبک در مبلمان، درب و وسایل نورپردازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پنجره های استیندگلس که امروزه از آن به عنوان جادوی نور در فضای داخلی نام برده می شود در سبک ها و رنگ های مختلف برای ایجاد تصاویر استفاده می شود. سبک هر نوع از این پنجره ها با رنگ منحصر به خودش مشخص می شود که به صورت رنگ های گرم کلاسیک یا رنگ های خنثی است.

تراشکاری شیشه - شیشه های تزئینی,شیشه های دکوراتیو, پویا گلس

به طور معمول استیندگلس در اکثر پنجره ها مانند پنجره های اتاق خواب، حمام، اتاق کودکان و در قسمت بالای پنجره آشپزخانه با طرح های متنوع استفاده می شود. به طور مثال در پنجره استیندگلس برای اتاق کودکان می توان از تصاویر شخصیت های کارتونی و داستانی استفاده کرد که با گذر نور از شیشه های آن فضایی جذاب به اتاق اضافه می کند.

استیند گلس بر اساس تخیل و مهارت هنرمندان و صنعتگران ارائه می شود. برای انتخاب نوع سبک و طرح پنجره استیند گلس باید رنگ فضا و دکور داخلی خانه را در نظر گرفت. زیرا رنگ های عناصر گوناگون فضای داخلی خانه باید مکمل یکدیگر باشند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = شش