سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی UPVC و کاربرد آن در صنعت درب و پنجره

معرفی UPVC و کاربرد آن در صنعت درب و پنجره

این روزها در نمای خارجی بسیاری از سازه های دنیا در و پنجره های upvc را می بینیم که به عنوان یک تکنولوژی موفق در هر سازه ای قابل دید است.در گذشته ها قابهای چوبی سنتی را برای در و پنجره به کار می بردند اما انسان ها همیشه به دنبال کشف مواد بهتر برای زندگی آسان تر و بهتر بودند. Pvc یکی از این مواد کشف شده بود که نام دیگر آن پلیمر وینیل کلراید می باشد.

آشنایی با پنجره های UPVC

پنجره UPVC یک نوع پنجره است که برای ساخت قاب آن از پروفیل های PVC استفاده می شود. پروفیل های PVC حفره دار هستند بنابراین عایق خوبی برای حرارت هستند. هم چنین در اینگونه پنجره ها داخل پروفیل از یک ناودان فلزی استفاده می شود که به آن UPVC می گویند که استحکام این پنجره را بیشتر می کند.
این مدل پنجره در تمامی ساختمان ها اعم از تجاری, اداری و مسکونی به کار می رود. پنجره های UPVC  را با شیشه های دو یا سه جداره برای بهتر شدن به عنوان عایق صدا و عایق حرارت به کار می روند.
از ویژگی های UPVC می توان به دوام بالای آنها اشاره کرد. پنجره های UPVC در برابر رطوبت و گرما و نور مستقیم مقاوم هستند و عمر آن ها حدود 25 سال است و پس از آن هم قابل بازیافت می باشد. قابلیت شستشو, صرفه جویی در مصرف انرژی, هزینه مناسب, ضد اشتعال و ضد حریق بودن از دیگر ویژگی های این در و پنجره هاست.

معرفی UPVC و کاربرد آن در صنعت درب و پنجره

ضرورت استفاده از در و پنجره های UPVC در ساختمان ها

این روزها استفاده از در و پنجره های upvc در ساختمان ها به صورت یک ضرورت می باشد. به دلیل مزایای بسیار در مقایسه با پنجره های دیگر استفاده از اینگونه پنجره ها معقول تر و به صرفه تر می باشد.
از مهمترین دلایل به کارگیری پنجره های دوجداره upvc جلوگیری از هدر رفت انرژی می باشد.
جلوگیری از آلودگی صوتی دیگر مزیت این پنجره هاست. از مزایای دیگر پنجره upvc می توان مقاومت در برابر رطوبت, زنگ نزدن, دوام بالا, هزینه پایین تعمیر و نگهداری, ضدغبار,نصب آسان, نظافت آسان, عدم تغییر رنگ, وزن سبک و تنوع رنگ و مدل را نام برد.
اگر بخواهیم معایب پنجره های upvc را نام ببریم.سنگین تر بودن نسبت به آلومینیوم, عدم امکان اصلاح آنها به راحتی , عدم تنوع رنگ بالا و ضعف درزبندی در نمونه کشویی از مهمترین آنهاست.

معرفی UPVC و کاربرد آن در صنعت درب و پنجره

انواع مختلف در و پنجره ی UPVC

پنجره upvc ثابت: این نوع پنجره قابلیت باز شدن ندارد و دستگیره هم ندارد و بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که نیاز به ارتباط با فضای بیرون نباشد. معمولا upvc ثابت در ترکیب با پنجره های بازشو استفاده می شود و بیشتر جنبه تزیینی دارد.

پنجره upvc تک حالته: پنجره upvc تک حالته روی محور عمودی دارای بازشوی 180 درجه می باشد و مکانیسم ساده ای دارد.

پنجره upvc  دوحالته: در این مدل از پنجره دو حالت بازشو داریم که یک نوع آن مدل بازشونده ی پنجره upvc تک حالته می باشد و در نوع دیگر روی محور افقی از بالا حدود 20 درجه با می شود.

پنجره upvc  سایبانی: پنجره سایبانی بیشتر بیشتر در ویلاها و باغ ها به کار می رود که بر روی محور افقی با زاویه 30درجه به سمت بیرون باز می شود.

پنجره upvc دولنگه بازشو یا فرانسوی: در این حالت دولنگه بازشوی پنجره در دو محور عمودی مقابیل هم باز می شوند. هم می توانند با ستون مشترک میانی و هم می توانند بدون ستون میانی اجرا شوند.

پنجره upvc فولکس واگنی: در این مدل از پنجره بازشو به صورت ریلی و کشویی می باشد.

درب و پنجره upvc و آکاردئونی: پنجره های کشویی در حالت بازشو بر روی ریل افقی در کف و سقف حرکت کرده و به میزان دلخواه می توان پنجره را به صورت افقی باز کرد.

در بالکنی و سرویسی: درب های upvc درست مثل پنجره های upvc  هستند حتی سیستم یراق الات مشابهی هم دارند. این درب ها از داخل و بیرون دارای دستگیره های سوئیچی بازشو هستند.

 

نکات مهم در خرید پنجره UPVC

1-    انتخاب پروفیل upvc کاملا استاندارد مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر برای نصب پنجره
2-    انتخاب نوع یراق الات مصرفی بسته به کارایی و وزن لنگه ها و میزان تردد
3-    استفاده از شیشه دوجداره صنعتی که کاملا استاندارد تولید شده باشد و گاز آرگون به میزان کافی و لازم در آن تزریق شده باشد.
4-    تولید استاندارد پنجره دوجداره که باید توسط استادکار متخصص و ماشین الات استاندارد تولید گردد.روی تولید خوب و صنعتی باید تاکید داشت, تنها راه مطمئن شدن از تولید خوب , بازدید از پروژه های انجام شده می باشد.
5-    نصب استاندارد که باید همراه با پیچ های بولدکس, چسب های سیلی کون و فوم های پلی ارتان باشد. اگر نصب به درستی انجام نشود اتلاف انرژی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − 7 =