سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

مقایسه پارتیشن تک جداره و دوجداره

اگر به دفاتر، ادارات و شرکت ‌ها مراجعه کرده باشید متوجه وجود و نقش مؤثر پارتیشن در این مکان ها شده اید.

این تقسیم ‌بندی ‌ها که با هدف جداسازی فضا برای ایجاد محیطی اختصاصی برای هر قسمت و کارکنان آن تعبیه ‌شده است، پارتیشن نام دارند.

این تقسیم کننده‌ های محیط نسبت ‌به دیوار های سنتی هم کار آمدتر هستند و هم هزینه ایجاد و نصب کمتری دارند. بنابراین برای اکثر محیط‌ ها و به ‌خصوص صاحبان دفاتر و مدیرانی که خرید یک ساختمان بزرگ تفکیک ‌شده برای آن ها مقدور نیست گزینه ‌ای عالی است و فضایی کاملاً مدرن به ادارات می بخشد.

انواع پارتیشن اداری بر اساس جنس متریال به کار رفته در آن و یا نوع طراحی متفاوت عبارتند از: تک جداره، دوجداره با پنل های از جنس شیشه و یا مواد دیگر و با فریم و بدون فریم یا همان فریم لس.

در ادامه این مطلب سعی داریم ویژگی های هر کدام از انواع پر طرفدار پارتیشن و تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره را شرح داده تا بر اساس اطلاعات مفید و سلیقه شخصی اقدام به انتخاب و سفارش پارتیشن مورد نیاز خود نمایید.

پارتیشن تک جداره و دوجداره و تفاوت های آنها | اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن های تک جداره بهترین انتخاب برای دفاتر اداری است که فضای کوچکی دارند. زیرا این مدل جداکننده دفتر را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد.

پارتیشن های تک جداره در انواع مدل های تمام شیشه، تمام پنل و یا ترکیبی از این دو نوع با نام پنل شیشه تولید می شوند.

پارتیشن های تک جداره تمام شیشه یکی از انواع پر طرفدار و مدرن است که دید و نور عالی برای کارمندان در قسمت ‌های مختلف به وجود می آورد.

اگر تأکید مدیران بر حفظ حریم خصوصی و محافظت از عملکرد و اطلاعات کارمندان باشد میتوان از شیشه های مات استفاده کرد. در واقع در این نوع پارتیشن امکان نصب شیشه های مات و حتی شیشه رنگی برای بالا بردن روحیه کارکنان وجود دارد.

پارتیشن های تک جداره ساختاری از پروفیل آلومینیومی و پنل دارند. همانگونه که اشاره شد این پنل ها از جنس شیشه و یا از جنس ام دی اف، کناف و … هستند. بنابر سلیقه میتوان ترکیبی از شیشه و یا پنل های دیگر نیز در ساخت این نوع پارتیشن به کار برد.

پارتیشن تک جداره| قیمت پارتیشن تک جداره | سفارش پارتیشن تک جداره

پارتیشن  های تک جداره تمام شیشه معمولاً اندازه ای مانند یک دیوار دارند که از کف به سقف کشیده می شوند. این نوع عایق صوتی مناسبی به حساب می آید.

تمامی پارتیشن های شیشه ای عایق صدا و انرژی هستند اما آن هایی که با پنل از جنس دیگر ترکیب شده اند بیشتر بر روی جداسازی فضا تأکید دارند و نه عایق صوت، این مدل بیشتر به صورت نیم قد تولید می شود.

امکان نصب پرده کرکره ‌ای و درب های لولایی و هوشمند در این نوع وجود دارد.

 پارتیشن های تک جداره بیشتر مورد توجه دفاتری با فضای کم می باشد، همچنین قیمت مقرون به صرفه و هزینه تولید پایین تری دارد.

اگر دید و نور کافی برایتان اولویت دارد این مدل می تواند بهترین گزینه برای محیط شما باشد.

همچنین ممکن است به دلیل جابجایی های مکرر کارکنان و یا خود محیط کار نیاز به پارتیشن متحرک داشته باشید بنابراین نوع تک جداره را انتخاب کنید.

 پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن دوجداره عموماً از نوع شیشه است، همانگونه که از نام آن پیداست این نوع از پارتیشن از دو ردیف پنل شیشه ای ساخته شده است.

این پارتیشن به همان میزان نوع تک جداره دید و نور کافی را فراهم می کند، با این تفاوت که قابلیت حذف صدا در آن را بسیار افزایش یافته به گونه‌ ای که به عایق صوتی بسیار کارآمدی تبدیل شده است.

پارتیشن دو جداره | بهترین قیمت + سفارش انواع مدل

پنل های این پارتیشن از نوع آکوستیک است و همچنین شیشه هایی ازجنس نشکن و لمینت دارد که مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه از خود نشان می دهد.

برخی ویژگی های نوع دو جداره و تک جداره را از سه دیدگاه مختلف میتوان بررسی کرد که به شرح زیر است:

مقایسه پارتیشن تک جداره و دوجداره

  • از لحاظ تحرک

دیوارهای پارتیشن دو جداره ثابت هستند به این معنی که از زمین به سقف کشیده شده و فقط یک بار قابل نصب است و امکان جابجایی در آن ها وجود ندارد، لذا برای محیط هایی مناسب است که نیاز به تغییر دکوراسیون و جابجایی ندارند.

اما نوع تک جداره را میتوان متحرک ساخت. بدینگونه که اگر به صورت ناگهانی نیاز به تغییرات در فضا داشته باشید می توانید سازه را جابجا کنید. این نوع پارتیشن به کمک ریل هایی که در قسمت کف و یا سقف دارد حرکت می‌کند و به نقطه مورد نظر منتقل می شوند. حتی گاهی میتوان پنل های متحرک را باز و بسته کرد.

  • از لحاظ وزن و ضخامت

پارتیشن های دوجداره ضخامت بیشتری نسبت به تک جداره دارند که باعث سنگین تر شدن آن ها می شود. ساختار کلی پارتیشن شیشه ای دوجداره از دو لایه پوشش دهنده خلا تشکیل شده که آن را ضد صدا و حرارت می کند.

پارتیشن تک جداره از یک ورق شیشه ای و یا پنل های دیگر تشکیل شده که نازک و سبک است و به راحتی می‌توان به بخش ‌های دیگر آن را منتقل کرد.

البته لازم به ذکر است که در نوع فریم لس قابلیت جابجایی وجود ندارد. به این خاطر که فریم و قالب این نوع در کف زمین کار گذاشته می شود و پنل ها به نوعی در داخل آن و در کف قرار دارند و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

  • از لحاظ قیمت

مواد، اتصالات، پنل ها و قاب در نوع تک جداره کمتر به کار رفته است و به همین علت هزینه تولید و نصب پایین تری دارد.

در حالیکه  پارتیشن های دوجداره از قیمت بیشتری نسبت به نوع تک جداره برخوردارند.

در پایان در مورد تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره میتوان به این جمع بندی رسید که:

 پارتیشن شیشه ای تک جداره

اگر بودجه کمی ‌دارید و در عین حال به دنبال جداکننده شیک و مدرن هستید که نصب آسان و سریع داشته باشد، نوع تک جداره بهترین گزینه است که حمل و نصب آن سریع بوده، دید، نور و عایق صدای فوق العاده ای است.

 پارتیشن شیشه ای دوجداره

نوع دوجداره پارتیشن دقیقاً ساختاری مشابه تک جداره دارد فقط بر روی خاصیت عایق صدای آن تأکید بیشتری شده و صدا را به هیچ عنوان از خود عبور نمی دهد.

برای مدیرانی که تمایل به حذف صدا و نویز های آزار دهنده دارند و یا اینکه محیط کاری آن ها شلوغ و پر رفت و آمد بوده و نیاز به حفظ آرامش کارکنان هرقسمت احساس می شود، نوع دوجداره گزینه مناسب تری است.

سخن آخر

با تمامی اطلاعات گفته شده می توان تصمیم گرفت که کدام نوع برای محیط شما و فاکتورهایی که در نظر دارید مناسب تر است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 3 =