سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نحوه تشخیص شیشه لمینت

نحوه تشخیص شیشه لمینت

شیشه لمینت، از شیشه‌های ایمنی است که در مقایسه با انواع شیشه‌ها، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل‌ شده است که در بین هر لایه، طلق PVB قرار می گیرد.
همان‌طور که می‌دانید برای تشخیص شیشه لمینت باید با ویژگی شیشه لمینت، تفاوت و شباهت‌های آن با سایر شیشه‌ها آشنا شوید.

  • یکی از موارد لازم برای تشخیص شیشه لمینت می‌توان مقاومت در برابر ضربه را نام برد. در صورت شکسته شدن شیشه لمینت، لایه PVB میانی، مانع از پاشیده شدن قطعات خرد شده به اطراف می‌شود و به‌ بیان‌ دیگر لایه مذکور با چسبیدن به قطعات شیشه شکسته شده، آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد و در این صورت خطر آسیب و جراحت به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • مورد دوم از تشخیص شیشه لمینت عبور صدا را کم می‌کند؛ و در مقابل شیشه ساده می‌توان گفت که عایق صدا است.

 

تشخیص شیشه سکوریت

شیشه و انواع آن و نحوه‌ی به ‌کارگیری آن به‌ مرور دچار تحول شد. هنگامی‌که از آن در معماری بکار گرفته شد، پروژه‌های بسیار خلاقانه‌ای در معماری رقم خورد؛ چه از نظر زیبایی و چه از نظر ایمنی.
با وجود تلاش‌های بسیار در حفظ ایمنی در گذشته، شیشه‌ها و درها مهم‌ترین عامل نفوذ سارقین به منازل و محل کسب ‌وکار بودند. استفاده از محصولات ایمنی برای کاربرد در انواع پروژه‌ها، از قبیل پاسیو و قطعات کنار استخر و حمام شما ضروری است.
تشخیص شیشه سکوریت از سایر شیشه ها به وسیله افراد ناآشنا از روی ظاهر تقریبا ناممکن است. به همین دلیل برای تشخیص شیشه سکوریت از سایر شیشه ها می توان به مواردی از قبیل مقاومت بالا در برابر تحمل فشار و ضربه و همچنین عایق نسبی شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی در برابر حرارت و صوت اشاره کرد. برای تشخیص شیشه سکوریت می توان به وزن شیشه نیز توجه نمود زیرا وزن شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی بیشتر و از شیشه های لمینیت کمتر می باشد. شیشه سکوریت در رنگ های محدودی تولید می گردد که می توان به صورت شیشه سندبلاست شده به صورت طرح دار تولید گردد و در صورت آسیب دیدن به تکه های بسیار ریز و کوچک تقسیم می شود که آسیب و جراحتی را به وجود نمی آورند.
اما چه تفاوتی بین انواع شیشه های ایمنی وجود دارد؟

شما در واقع می‌توانید هر دو این‌ها را انتخاب نمایید. در این مقاله ما به بررسی دو محصول مقاوم و ایمن شیشه سکوریت و شیشه لمینت می‌پردازیم.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

تفاوت این دو محصول ایمنی بیشتر در نحوه‌ی تشکیل و شکستگی آن‌هاست. هنگامی‌که طی مراحل حرارت ذوب‌شده و پس از قالب‌گیری از طریق فرآیند خنک‌کننده، سرد می‌شود، سرعت سرد شدن در میزان مقاومت آن تأثیر مستقیم دارد.

  • هردو شیشه ها جزء شیشه‌های مقاوم هستند، اما به طریق مختلف تولید می‌شوند و کاربردهای متفاوتی دارند. این دو محصول برای برنامه‌های کاربردی مختلف مناسب هستند. ما به‌ صورت کلی تفاوت‌های این دو را برای کاربرد در مقاصد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • شیشه لمینت در شیشه جلوی ماشین که به‌عنوان ضد گلوله از آن یاد می‌شود، محصولی مقاوم در برابر ضربه و شکستگی می‌باشد و به نظر می رسد برای کاربرد در درب‌ها و پنجره‌ها مناسب باشد.
  • از شیشه لمینت در درب‌ها، کف آکواریوم و به‌عنوان صفحه مانیتور و گوشی استفاده می‌شود.
  • برای تشکیل این محصول، دولایه شیشه حرارت دیده‌شده با استفاده از لایه میانی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. به همین دلیل وقتی‌که می‌شکند، همچنان در جای خود باقی می‌ماند. در این صورت میزان آسیب به حداقل می رسد چرا که آن در جای خود باقی می‌ماند. درب و پنجره‌های ساخته‌ شده با این محصول بسیار ایمن هستند و به‌ راحتی شکسته نمی‌شوند؛ بنابراین در این روش شکستن و ورود به خانه بسیار راحت نخواهد بود، چراکه سروصدای زیادی را به همراه خواهد داشت.
  • تنوع موجود در آن در ترافیک بالا، درجه صدای متفاوتی در زمان شکستگی خواهد داشت. بسته به کیفیت ورقه‌های شیشه‌ای میزان صدا و مقاومت متفاوت خواهد بود.
  • نوع سکوریت نسبت به انواع شیشه های عادی 5 تا 10 برابر قوی‌تر است.
  • شیشه سکوریت، به دلیل کیفیت بالایی که دارد وقتی‌که دچار شکستگی می‌شود، به ‌جای خرده‌ریزه‌های تیز به قطعات کوچک گرانول تبدیل می‌شود و این به دلیل نحوه‌ی تشکیل آن می‌باشد. در این حالت پس از حرارت، به‌سرعت سطح آن خنک می‌شود که این امر باعث ایجاد تنش‌هایی در درون آن می‌شود که مقاومت محصول را در پی خواهد داشت.

 

شیشه لمینت یا شیشه سکوریت

شیشه لمینت یا شیشه سکوریت؟ شیشه از دید نحوه تولید به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. کاربرد، محیط مورد استفاده و ابعاد شیشه مشخص می‌کند که از کدام شیشه استفاده کنیم. شیشه لمینت یا شیشه سکوریت نقش بسیار تأثیرگذاری در ساختمان (عبور نور از خود) ایفا می‌کند. قیمت هر متر مربع شیشه در شیشه لمینت و شیشه سکوریت متفاوت است. شیشه لمینت از دو شیشه سکوریت همراه با یک‌لایه پی وی بی ساخته شده و مسلماً گران‌تر است. شیشه لمینت به دلیل استفاده از لایه پی وی بی در اثر اصابت ضربه خیلی در امنیت کامل‌تری است.
تفاوتی که شیشه لمینت یا شیشه سکوریت دارد در تغییر شکل بعد از شکسته شدن است. شیشه لمینت بعد از شکستن نمی‌ریزد و در جای خود قرار می‌گیرد، شیشه سکوریت هم پس از شکستن در زیر شیشه خرد و به قطعات ریزی تقسیم می‌شود. با این اوصاف در شیشه‌هایی با ابعاد بزرگ، موقعیتی با شکنندگی بیشتر و یا موقعیت‌های حساس (مانند استفاده از شیشه در سقف) بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود و اگر حساسیت و ایمنی بیشتری مدنظر است شیشه لمینت گزینه بسیار مناسبی است.

شاید این سوال که شیشه لمینت چیست برای همه بی پاسخ باشد. در این بخش به این سوال که شیشه لمینت چیست پاسخ خواهیم داد. سوال: شیشه لمینت چیست؟ شیشه لمینت به چند لایه شیشه نشکن گفته می شود که با لایه حرارت دیده که به صورت چسب عمل می کند، به یکدیگر می چسبند. تفاوت شیشه لمینت با سایر شیشه ها در مقاوت در برابر ضربه است.

 

کاربرد شیشه لمینت

شیشه لمینت را با توجه به کاربردی که دارد سعی نمایید به عنوان انتخاب اول در نظر بگیرید که باهدف شما همخوانی داشته باشد. درب‌های خروجی و پنجره‌های نزدیک به سطح زمین را بهتر است با نوع لمینت طراحی نمایید که فرآیند شکستگی سخت‌تری دارد و ایمنی محیط را فراهم می‌کند. چرا که حساس‌ترین منطقه در منزل است که با شکستن آن، ورود به ساختمان ممکن می‌شود.

 

مواد استفاده‌شده در شیشه لمینت

نوع لمینت، محصولی ایمن می‌باشد که به‌طور پیوسته با اتصال دو قطعه شیشه سکوریت پدید می‌آید. این دولایه با لایه‌ای از PVB تولید شده در رنگ‌های مختلف تحت حرارت و فشار زیاد به یکدیگر متصل می‌شوند.
هنگامی‌که شکسته می‌شود، به دلیل پایبندی به لایه PVB، ( یک رزین تهیه‌ شده از پلی وینیل الکل و بوتیرآلدهید) قطعات شکسته شده در کنار هم باقی می‌مانند و بر روی زمین و اطرافیان نمی‌ریزد و لبه تیزی هم ایجاد نمی‌کند. این محصول مقاومت کمتری نسبت به سایر انواع ایمنی در برابر خراش و ضربه دارد. با این‌حال به دلیل استفاده از لایه میانی در جای خود باقی می‌ماند.

 

مقایسه هزینه تولید شیشه سکوریت و شیشه لمینت

هزینه‌ی تولید محصولات ایمنی به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله مقاومت در برابر نور خورشید، رنگ‌های متفاوت، ضخامت، اشکال غیراستاندارد و هر گزینه اضافی که برای سفارش داده می‌شود. تمامی این عوامل بر روی هزینه‌ها تأثیرگذار خواهد بود؛ ولی به ‌طورکلی نوع شیشه لمینت نسبت به نوع شیشه سکوریت گران‌تر است.

 

مقایسه ضربه‌پذیری شیشه لمینت با شیشه سکوریت

به‌طورکلی، ضخامت مواد بر مقاومت آن تأثیر چشمگیری دارد. امروزه فیلم‌های مختلف امنیتی زیادی برای بهبود مقاومت محصولات در برابر ضربه وجود دارد. مقاومت نوع سکوریت در برابر ضربه، در مقایسه با نوع لمینت بیشتر است و در مناطقی با آب‌وهوای خشن و طوفان بهتر است از نوع سکوریت استفاده شود.
چه تفاوتی برای گزینش بین شیشه لمینت و نشکن و یا سکوریت وجود دارد؟ نوع نشکن تا پنج بار قوی‌تر از انواع معمولی است که همین امر آن‌ها را در برابر ضربه مقاوم می‌نماید و در صورت شکستگی قطعاتی بی‌ضرر را تولید می‌کند.
نوع لمینت، مقاومتی همچون انواع معمولی دارد که می‌توان دو نوع معمولی را با لایه‌ای میانی به یکدیگر چسباند که در اثر شکستن، خرده‌ها به‌واسطه لایه میانی در جای خود باقی می‌مانند. البته می‌توان با استفاده از شیشه ایمنی بجای معمولی، محصول لمینت قوی و محکم تولید نمود. با این اوصاف دو نوع محصولی که می‌توان با اطمینان در اماکن مسکونی و اداری مصرف نمود، به نظر می رسد نوع لمینت و انواع سکوریت از قبیل نشکن باشد. چرا که هر دو این‌ها امنیت بیشتری را در زمان شکستگی فراهم می‌کنند و خطرات کمتری دارند.
علاوه بر این نوع لمینت تا 99 درصد در برابر اشعه UV مقاوم است و در انواع ضخامت و رنگ ارائه می‌گردد.
با توجه به لایه‌های منحصربه‌ فرد شیشه لمینت، این نوع شیشه حدود 95٪ از نور ماوراءبنفش مضر را کاهش می‌دهد و در بسیاری از موارد کاربردی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از فروشگاه‌ها نیز از شیشه لمینت برای جلوگیری از نفوذ نور و امنیت استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از شیشه لمینت

شیشه لمینت یک مانع فیزیکی و مقاوم در برابر حمله و هرگونه نفوذی می‌باشد. این نوع شیشه در مناطقی که حفظ سلامت جسمی مهم است، در بانک‌ها، ساختمان‌های اداری وادارات پست و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از شیشه لمینت از نفوذ مجرمان و افراد به داخل محیط جلوگیری می‌کند و امنیت فضای شمارا حفظ می‌کند.

  • شیشه لمینت در طیف وسیعی از رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • لایه میانی شیشه لمینت آن را در برابر شکستگی مقاوم نگه می‌دارد.
  • شیشه لمینت در برابر انفجار و گلوله مقاوم است.
  • حفظ حریم خصوصی
  • ایجاد اشکال منحنی محکم توسط شیشه لمینت
  • افزایش قدرت شیشه لمینت با ترکیب قطعات متعدد
  • در صورت استفاده از شیشه نشکن در لایه‌های شیشه لمینت، مقاومت حرارتی آن بالا می‌رود.
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × چهار =