سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نحوه حمل شیشه سکوریت و نکات لازم آن

نحوه حمل شیشه سکوریت و نکات لازم آن

حمل شیشه و چگونگی نصب آن از جمله امور تخصصی و حساسی می‌باشد که صرفا باید توسط متخصصان و افراد مجرب در حوزه باربری صورت گیرد. چرا که کوچکترین بی‌احتیاطی در زمان حمل سکوریت ممکن است بزرگترین خطرات جانی را به دنبال داشته باشد. از این رو بهتر است که برای انجام خدمات شیشه بری صرفاً از مراکز فعال در این حوزه کمک بخواهید.

آشنایی با انواع قفل درب شیشه سکوریت و نحوه نصب آن

در این صفحه قصد داریم که به بیان نکات لازمه در مورد باربری حمل شیشه سکوریت و خدمات مربوطه بپردازیم.

باربری حمل شیشه را چگونه انجام دهیم؟

 باربری حمل شیشه

باربری شیشه انجام وظیفه جابجا نمودن شیشه‌های اثاثیه منزل را برعهده دارد. تکنسین‌های مجرب و آموزش‌دیده با استفاده از وسایل پیشرفته و مجهز و ماشین حمل شیشه، شرایط لازمه را برای انجام جابجایی و بدون ایراد شیشه را فراهم می‌آورند.

به طور کلی حساسیت‌های حمل شیشه شامل: حمل آن در راه پله منزل، مراقبت از آن در طول مسیر با وانت حمل مخصوص و جایابی مناسب آن است.

 به دلیل حساسیت بالای این وسایل شکستنی و حساس در میان اثاثیه منزل بهتر است که در حین جابجایی در پشت وانت حمل شیشه از روش‌های احتیاطی و لوازم پشتیبانی استفاده شود تا مشکل و خطری رخ ندهد.

البته جدا از تمام موارد و الزاماتی که باید در زمان پشتیبانی برای ماشین حمل شیشه مدنظر قرار گیرد، مسئله حمل این قبیل شیشه‌ها را از راه‌پله‌های ساختمان نیز باید کاملا محافظت شده و توسط تجهیزات ایمن صورت گیرد. بر همین اساس بسته‌بندی و جابجایی هر نوع لوازم شکستنی باید توسط تیم‌های مجرب باربری حمل شیشه صورت گیرد.

روش حمل شیشه سکوریت

روش حمل شیشه سکوریت

شیشه سکوریت که در اندازه‌ها و حجم مختلف تولید می‌شود، باید در زمان حمل آن موارد احتیاطی لازم را مدنظر قرار داد و مخصوصاً از تجهیزات پیشرفته و ایمن استفاده کرد. امروزه نیز برای حمل شیشه سکوریت از انواع سیستم‌ها و قطعات پیشرفته به خصوص نمونه‌های خارجی استفاده می‌شود که امر جابجایی شیشه‌ها را هم در زمان اسباب‌کشی منازل و هم در کارخانه‌های صنعت شیشه و نصب شیشه آسان می‌کند.

به منظور سهولت جا به جایی شیشه سکوریت باید از تجهیزات لازمه چون شیشه‌گیر و بغل‌کش استفاده کرد. شیشه‌گیر  و یا قاپک از جمله انواع دستگاه جابجایی و حمل شیشه می‌باشد که با توجه به اندازه و حجم شیشه سکوریت استفاده می‌شود.

 البته قاپک در دو مدل قاپک برقی و دستی موجود می‌باشد که مدل برقی آن در صنعت و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. مدل دستی و کوچک آن برای جابجایی راحت شیشه‌های بزرگ و پشتیبانی و امنیت سکوریت به کار می‌رود.

می‌توانید با استفاده از قطعه قاپک شیشه‌های سکوریت در وزن‌ها و ابعاد مختلف را حمل و جابجا کنید. این وسیله آلومینیومی برای تمام سطوح صاف و صیقلی و برای اتصال شیشه‌ها و ایمن‌سازی جابجایی انجام می‌شود.

دستگاه بغل‌کشی نیز امکان حمل و جابجایی راحت سکوریت را فراهم می‌کند و از طریق پمپ وکیوم به سطح صاف مدنظر کامل می‌چسبد و امنیت بالای حمل را ایجاد خواهد کرد. به طور کلی برای انجام عملیات جابجایی ایمن و راحت سکوریت حتماً استفاده از ابزارآلات حفاظتی و قابل اطمینان جزو ضروریات عمل می‌باشد.

اجرت حمل شیشه چقدر است؟

اجرت حمل شیشه

اجرت حمل شیشه که هر ساله بر طبق نرخ اتحادیه صنف باربری و حمل اثاثیه تعیین می‌شود، براساس تاثیرگذاری چند عامل و فاکتور مشخص می‌شود. البته به دلیل حساسیت این امر، باید با توجه به اعزام افراد مجرب و آموزش‌دیده باید در نظر گرفته شود.  چرا که با توجه به ابعاد و حجم شیشه که نیاز به انجام بسته‌بندی و جابجایی خاص دارد،  اجرت آن نیز بر طبق محدوده جابجایی و میزان حمل باید صورت گیرد.

به صورت کلی در تعیین هزینه و اجرت حمل شیشه:

  • ابعاد و حجم شیشه سکوریت
  • تعداد کارگران مجرب و ماهر مورد نیاز برای انجام حمل شیشه
  • تجهیزات و ابزارآلات لازمه برای انجام بسته‌بندی ایمن شیشه
  • هزینه کار انجام شده بر طبق میزان ساعت، میزان محدوده جغرافیایی در حمل شیشه، نوع ماشین حمل شیشه، نوع استانداردسازی در زمان حمل‌ونقل و غیره

 تاثیرگذار می‌باشد و در نهایت قیمت تعیینی براساس موارد نام‌ برده انجام می‌شود.

برای اطلاع از اجرت حمل و باربری شیشه سال ۹۸ به جدول زیر نگاهی بیندازید.

نوع شیشه هزینه
شیشه با ضخامت ۱۰ میلی متر ناهار خوری ۸ نفره از ۷ هزار تومن به ازای هر طبقه
شیشه با ضخامت ۱۰ میلی متر ناهار خوری ۱۲ نفره از ۱۲ هزار تومن به ازای هر طبقه

کدام شرکت را انتخاب کنیم؟

همان طور که به صورت جزئی بیان کردیم حمل شیشه مستلزم اجرای اقدامات ایمن برای انجام احتیاطی آن می‌باشد. از طرف دیگر هر چه ابعاد و حجم شیشه بزرگتر و طویل‌تر باشد، وزن و حساسیت‌های آن برای سختی بالاتر رفته و جابجایی آن را مشکل‌تر و دشوارتر خواهد شد.

 از این رو بهترین امر برای انجام ایمن این جابجایی شیشه، کمک گرفتن از باربری‌های مخصوص و افراد مجرب و باتجربه در این حوزه کاری می‌باشد. چرا که انجام کوچکترین اشتباه در زمان حمل و لیز خوردن از دست، مطمئناً خطرات جانی و نقص عضو بدتر و محتمل‌تری را برای افراد بی‌تجربه به دنبال خواهد داشت.

در صورتی که باربری‌های متخصص در این حوزه از یک سوی با استفاده از ابزارآلات پیشرفته و ایمن و از سوی دیگر از طریق مهارت و تجربه بالایی که در انجام این کار و این زمینه دارند، می‌توانند امر جابجایی شیشه‌ها را با کوچکترین خطر و ریسکی و به صورت ایمن‌سازی شده انجام دهند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = دوازده