سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

نمای مدرن آپارتمان

نمای شیشه‌ای آپارتمان

زمانی که نمای یک ساختمان دارای پوششی با حداقل ۶۰ درصد از شیشه باشد، در این صورت این نما را نمای شیشه‌ای می‌گویند. نمای شیشه عایق و کنترل‌کننده بسیاری از صداهای محیطی است و تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارد. در مقایسه نمای شیشه با دیگر نماهای ساختمانی بهتر است بدانیم که نمای شیشه نسبت به مصالح ساختمانی دیگر اضافات کمتری هم دارد.

در واقع نمای شیشه‌ای امروزه یکی از نماهای مدرنی است که برای ساختمان‌ها استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد را در ساختمان‌های اداری و تجاری داشته و کمتر برای نماهای مسکونی به کار گرفته می‌شود و در صورت استفاده از آنها در نمای مسکونی با نمای سنگ یا ترموود ترکیب می‌شود تا در کنار زیبایی که به همراه دارد محیط ساختمان نیز پوشیده باشد. با توجه به استفاده‌ی این نوع نما از شیشه و آلومینیوم ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز به همراه دارد. استفاده از نماهای شیشه‌ای مدرن موجب شده تا ساکنان بتوانند از حداکثر نور و روشنایی روز استفاده کنند.

علاوه بر این از دیگر مزایای استفاده از نماهای شیشه‌ای مدرن آن است که کمک می‌کند تا ایمنی ساختمان بالاتر رفته و بنا عایق صدا نیز داشته باشد. تنوع در رنگ و جلوگیری از عبور اشعه ماوراء بنفش خورشید و استفاده از انرژی خورشید نیز از دیگر مزایای نماهای شیشه‌ای مدرن است. این روزها استفاده از نماهای شیشه‌ای با رنگ‌های مات و آینه گون نیز به لیست نماهای شیشه‌ای پر طرفدار اضافه شده است.

نماهای جدید از آپارتمان‌‌های تهران

نمای آپارتمان و ساختمان‌های بلند نیز بخش مهمی از ایجاد این رابطه با محیط ارام اطراف را تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه شکل و نمای یک شهر بزرگ، به معماری و طراحی هوشمندانه ساختمان‌های آن برمی‌گردد، نقش یک آرشتیکت در شکل دادن به این نما بسیار مهم و غیر قابل انکار است. مهمترین نماهای مدرن در آپارتمان‌های تهران عبارت است از:

  • نمای ساختمان سنگی

در دهه‌های اخیر با توجه به پیشرفت ماشین آلات استخراج و فرآوری سنگ‌های ساختمانی، نمای سنگی گسترش چشمگیری در ایران داشته است. در این میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرح‌های زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین سایر انواع سنگ‌ها به خود اختصاص دهد.

  • نمای شیشه‌ای

با پیشرفت ماشین آلات ساخت شیشه، کاربرد شیشه در نماهای مدرن ساختمان به طور روز افزونی افزایش یافته است به طوری که نماهای تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان‌ها به کار می‌رفتند. البته نماهای تماما شیشه به علت ضریب هدایت حرارتی زیاد باعث مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش می‌شوند و در مجموع باعث اتلاف انرژی می‌شوند.

  • نمای ساختمان سرامیکی

سرامیک زیر مجموعه‌ای از تایل‌های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل‌های رایج پخته و با فشار زیاد تولید می‌شوند. پرسلان‌ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می‌شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند.

  • نمای ساختمانی کامپوزیتی

کامپوزیت یکی از مصالح ترکیبی، متشکل از دو لایه پوششی آلومینیوم با یک هسته پلی اتیلن می‌باشد. این متریال ماهیاتاً ترکیبی است از مجموعه قابلیت‌هایی نظیر: شکل‌پذیری، سطوح صاف و یکدست، استحکام و پایایی در برابر شرایط متغیر جوی و نیز با توجه به ساختار ترکیبی آن، به صورت‌های گوناگونی می‌تواند عرضه گردد. پنل‌های آلومینیوم کامپوزیت می‌توانند بدون آنکه سختی و استحکام خود را از دست دهند، بنا به صلاح دید معماران در طراحی نما، به اشکال گوناگون تبدیل شوند.

  • نمای مونولیت

نمای مونولیت در حقیقت ترکیبی از ذرات مرمر، گرانیت، کوارتز با رنگ‌های کاملا طبیعی می‌باشد که با رزین‌های خاص و روان کننده‌ها و مواد anti uv طی فرایندهای خاصی  میکس می‌شوند. در پروژه‌های انبوه که به صورت مجتمع ساخته شده‌اند، بزرگترین مشکل در اواخر پروژه، مربوط به نمای پروژه‌ها می‌باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − سه =