سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نکات لازم راه اندازی یک کارگاه شیشه بری

نکات لازم راه اندازی یک کارگاه شیشه بری

آیا تصمیم دارید یک کارگاه شیشه بری راه اندازی کنید؟

قبل از هر چیزی مطلب زیر را مطالعه کنید.

۱- کارگاه شیشه بری نیازمند فضایی برای نگهداری شیشه ها میباشد٬ جهت استفاده بهینه از فضای موجود و همچنین سهولت در کار و ایمنی بیشتر٬ توصیه می شود که از خرک های ثابت آهنی استفاده نمایید. پس قبل از هر چیز٬ محلی را برای نصب و استقرار خرک ها در نظر بگیرید. در زیر 2 نوع خرک متداول انبار شیشه را مشاهده می کنید

۲- یک میز برش خوب ( چوبی یا آهنی) از ملزومات دیگر کارگاه می باشد. ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی متری برای میز برش مناسب می باشد. طول و عرض میز بستگی به فضای کارگاه دارد. سعی کنید که میز برش چرخدار باشد تا در صورت لزوم قابل جابجایی باشد. قابلیت جابجایی مزیت مهمی برای میز برش می باشد. میزهای برش تاشونده نیز از عملکرد خوب و ایمنی بالایی برخوردار می باشند.

۳- پوشش مناسب چوبی برای کف کارگاه، بخصوص داخل خرک ها و محل های قرار دادن شیشه ها. از قطعات چوبی نرم و مناسب در محل خرک ها و انبار شیشه ها استفاده نمایید.

۴-  تجهیزات ایمنی : دستکش های مناسب شیشه بری٬ جعبه کمک های اولیه٬ کفش و لباس کار مناسب.

۵- ابزار های شیشه بری : متر، الماس شیشه بری، خط کش چوبی، الماس برش تی (T)،جعبه ابزار عمومی شامل انواع پیچگوشتی، چکش، انبردست، سیم چین ، کاتر و …

۶- برای ریختن ضایعات شیشه محلی را پیش بینی کنید. بهتر است از سطل زباله فلزی و مشابه آن استفاده نمایید. مناسب تر است که شیشه های ساده را جدا از انواع دیگر قرار دهید؛ زیرا در هنگام بازیافت شیشه این شیشه ها از بقیه جدا می شوند.

۷- ترکیب مناسبی از انواع شیشه ها؛ پر کاربردترین شیشه در یک کارگاه شیشه بری٬ شیشه ساده ۴میل می باشد٬ بخصوص اگر تمایل به فعالیت بیشتر در زمینه شیشه های ساختمانی داشته باشید؛ زیرا شیشه ۴میل ساده هم خود کاربرد زیادی دارد و هم در  تمام انواع شیشه دوجداره نیز قابل استفاده می باشد. شیشه های مورد نیاز یک کارگاه شیشه بری به ترتیب اولویت شامل: ۴میل ساده (ترجیحا فلوت)٬ ۴میل مشجر٬ شیشه ۶میل ساده٬ ۶میل برنز٬ ۵میل برنز٬ شیشه ۴میل برنز٬ آینه فلوت٫ شیشه ۸ میل ساده٬ شیشه ۱۰ میل ساده٬ ۸میل دودی و برنز٬ ۱۰ میل دودی و برنز و … می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × هشت =